Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hope
#3374170
Anne in Zweden schreef:En 'm gewoon een keertje wassen en alle losse haren eruit blazen met de waterblazer?

Straks komt Nelson hier nog posten dat ie zo moe wordt van z'n vrouwtje dat ie d'r wil herplaatsen. ;D
Waterblazer gebruik ik inderdaad, ik heb hem pas gewassen. Ik had hem morgen eens goed borstelen.

Ik begin te merken hoe erg het eigenlijk was om te leven met de zorgen van de jeuk. Die citopoint was (is?) zo heerlijk, we willen gewoon niet meer terug naar hoe het was. Maar goed, zo erg ís het ook niet. Ik moet gewoon leren denk ik dat hij soms gewoon jeuk heeft. Gewoon, zomaar.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3374271
Zou best kunnen dat jaargetijde ondanks cytopoint invloed heeft, hij kreeg ook 30 ipv 40 toch?

Wat noem jij op dit moment jeuk? Hoe vaak per dag en hoe uit zich dat?
Door Lizzy
#3374272
Mmm. Dat is wel een goeie. Lente. Hooikoorts. Dat komt er misschien bovenop. En misschien inderdaad een zware dosering Cytopoint in de lente/zomermaanden?

Misschien is het inderdaad wel een goed idee om eens te noteren hoe vaak Nelson feitelijk krabt. Want je hebt zelf volgens mij ook inmiddels wel een krab-allergie ontwikkeld. Gaan ook niet alle alarmbellen af, zodra je hem ook maar 1 keer ziet krabben? Raak je misschien erg in de stress? Volstrekt begrijpelijk natuurlijk maar kalm blijven is goed voor jou en Nelson :-*
Gebruikersavatar
Door Hope
#3374285
Kaio schreef:Zou best kunnen dat jaargetijde ondanks cytopoint invloed heeft, hij kreeg ook 30 ipv 40 toch?

Wat noem jij op dit moment jeuk? Hoe vaak per dag en hoe uit zich dat?
Hij krijgt inderdaad 30. Misschien heeft hij in zwaardere maanden wel baat bij de 40. Dat is een goed idee om te experimenteren.
Lizzy schreef:Mmm. Dat is wel een goeie. Lente. Hooikoorts. Dat komt er misschien bovenop. En misschien inderdaad een zware dosering Cytopoint in de lente/zomermaanden?

Misschien is het inderdaad wel een goed idee om eens te noteren hoe vaak Nelson feitelijk krabt. Want je hebt zelf volgens mij ook inmiddels wel een krab-allergie ontwikkeld. Gaan ook niet alle alarmbellen af, zodra je hem ook maar 1 keer ziet krabben? Raak je misschien erg in de stress? Volstrekt begrijpelijk natuurlijk maar kalm blijven is goed voor jou en Nelson :-*

Nou, dit is het.
Ik heb zelf gewoon een allergie. Het begint nu te beteren merk ik, ik begin te geloven dat hij ook gewoon kan krabben omdat krabben nooit eenmaal iets is wat soms gebeurd zonder dat het dan meteen helemaal uit de hand loopt.

Ik ga het eens bijhouden maar ik denk dat ik niet boven de 6x per dag uit kom. En vanmorgen bijvoorbeeld, toen had hij echt jeuk maar duidelijk op 1 plek en zat er een teek. Ik moet weer gaan leren dat oorzaken als dat ook gewoon voorkomen. Teek weg betekende jeuk weg dus er was geen probleem.

Overigens zou het me ook niet verbazen als hij soms jeuk heeft door zijn eigen vacht. Hij krijgt een echte dikke labrador vacht. Eerder leek het net op de vacht van een paard. Heel dun en zonder ondervacht. Hij had een deken nodig buiten omdat hij anders letterlijk stond te rillen en klappertanden. Zijn tuig past niet meer terwijl hij niet zwaarder is geworden maar wel letterlijk een jas dikker.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3374304
Je zou inderdaad kunnen gaan turven, zo krijg je voor jezelf een objectiever beeld,en inderdaad erbij zetten als er andere oorzaken zijn.

Jeuk door rui kan zeker ook! Dat merk ik bij mijn newfies.

Voor je beeld ik denk dat Oli ook 6x krabben per dag haalt. Begint ie nu net ;D Ik weet niet of hij jeuk heeft, onze herplaatser, of dat het nog restanten van stress gerelateerd gedrag is. ( zo krabt ie vaker als ie honger heeft of op zijn kop heeft gekregen, lees nee heeft te horen gekregen bij weer iets wat ie wou jatten ;D ) Maar hij heeft verder wel wat overtollig huis onder zijn kin, dat zou ook wat meer kunnen jeuken lijkt me. Maar het is niet zo dat ik me enigszins zorgen maak.

Dan Fozzy krabt of bijt eigenlijk nooit, best uniek denk ik, als ie het doet is er iets, bijv inderdaad een teek of klit.

Tja en Maci staat op medicatie, maar jeuk is krabben krabben krabben, likken , bijten , kapot bijten en rollen en rollen. Maar met echt jeuk kon ie haast niet stoppen met krabben, likken , bijten.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3374313
Ik denk dat ik me gewoon niet zo druk moet maken ;D ;D

Eigenlijk werkt het spul gewoon goed want ik ga gewoon wandelen, ze verdenken me niet meer van smetvrees, hij springt af en toe in het kanaal, ik was hem niet, was zijn poten niet, geef hem geen apoquel extra bij en hij ziet er top uit. Heel simpel: op de apoquel was dit zelfs allemaal gewoon niet mogelijk geweest op de meest gunstige dag van het jaar. Oftewel: ik moet aan de wodka en niet zo'n hoge bloeddruk krijgen van af en toe krabben.
Door Lizzy
#3374325
Nou ja, goed dat je het jezelf realiseert :-* ! Ik denk overigens wel dat door het ontbreken van de heftige jeuk en de ontstekingsreacties op zijn huid zijn vacht verbetert is. En zo'n dikke vacht gaat natuurlijk vanzelf wel jeuken als het weer warm wordt. Het zou me ook niet verbazen dat hij nog in de rui gaat. En als je nu gewoon met hem kunt wandelen, dan denk ik dat je echt wel mag stellen dat Cytopoint weer z'n werk doet! FIJN!!!!
Gebruikersavatar
Door Hope
#3375230
We hebben duidelijkheid gekregen door af te wachten en op te schrijven. Ik ben nog altijd kei blij met de cytpoint.

We weten nu dat meneer kan zwemmen maar daarna dan wel even gewassen moet worden. Doe ik dat niet krijgt hij jeuk. Het zwemmen is een beetje beperkt nu, maar dat is geen ramp. Genoeg plaatsen waar we heen kunnen zonder dat hij een duik kan nemen. Zonder zwemmen is hij jeukvrij.

Hij krijgt sinds 3 dagen een tweede diersoort. Paard. Ik weet dat hij dat altijd gegeten heeft en misschien is dat een risico maar aan de andere kant kreeg hij het al als één van de eerste diersoorten en kwamen de problemen pas veel en veel later terug. Ik geef hem nu voornamelijk kvv maar ik kan nu gemakkelijker barf maaltijden samenstellen omdat spiervlees in kleine porties te koop is bij de slager in de buurt.

Hij ziet er echt zo goed uit! Hij heeft een hele goede conditie gekregen en een lekkere dikke vacht. Ik hoop dat hij goed blijft reageren op paard. Wat meer diersoorten op het menu zou me toch wel een beter gevoel geven.
Door Lizzy
#3375244
Hope schreef:We hebben duidelijkheid gekregen door af te wachten en op te schrijven. Ik ben nog altijd kei blij met de cytpoint.

We weten nu dat meneer kan zwemmen maar daarna dan wel even gewassen moet worden. Doe ik dat niet krijgt hij jeuk. Het zwemmen is een beetje beperkt nu, maar dat is geen ramp. Genoeg plaatsen waar we heen kunnen zonder dat hij een duik kan nemen. Zonder zwemmen is hij jeukvrij.

Hij krijgt sinds 3 dagen een tweede diersoort. Paard. Ik weet dat hij dat altijd gegeten heeft en misschien is dat een risico maar aan de andere kant kreeg hij het al als één van de eerste diersoorten en kwamen de problemen pas veel en veel later terug. Ik geef hem nu voornamelijk kvv maar ik kan nu gemakkelijker barf maaltijden samenstellen omdat spiervlees in kleine porties te koop is bij de slager in de buurt.

Hij ziet er echt zo goed uit! Hij heeft een hele goede conditie gekregen en een lekkere dikke vacht. Ik hoop dat hij goed blijft reageren op paard. Wat meer diersoorten op het menu zou me toch wel een beter gevoel geven.
Wat ontzettend goed joh, dat je erachter bent gekomen dat water de trigger is!

Ik hoop ook dat hij meerdere diersoorten gaat kunnen verdragen. Ik denk dat het wel gaat lukken!
Gebruikersavatar
Door Hope
#3375256
src_esther schreef:Weer een fijne update om te lezen.

En hoe is het met het likken?
Dat blijft gewoon even irritant en even ongrijpbaar als altijd :-\
Gebruikersavatar
Door Hope
#3376822
Nou volgens mij mogen we concluderen dat het voorjaar niet zijn beste tijd is. Hoewel zes weken natuurlijk nog steeds heel netjes is, is het toch echt korter dan de vorige keer. Hij heeft helaas toch ineens jeuk gekregen en ik vind het te veel. Hij krijgt nu 2 dagen apoquel bij en ik denk dat we morgen een nieuwe injectie gaan laten zetten.

Kijkend naar hoe lang het duurde voor het goed werkte en het feit dat het nu zonder apoquel niet meer gaat moet ik bekennen dat de jubelstemming toch wel een beetje minder is. Niet terecht misschien, maar toch.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door