Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Paulus5
#3374885
Angelique schreef:Ik doe wat aardbeien dit jaar en voor de rest laat ik het over aan mensen die dit heel goed kunnen en koop het bij hun wel op de kraam :biggrin2:
Hier exact hetzelfde na jaren slechte groenten
Enkel aardbeienplantjes
#3374897
Hier de bakken weer gevuld, eens zien hoe het dit jaar gaat.

Komkommer, augurk, lente ui, bladmosterd, rucola, peultjes, wortels, rode bietjes, ijsbergsla, paksoi en andijvie. Daarnaast komen mijn wilde chery tomaten weer boven de grond net als vorig jaar :cool:
#3374944
Wij eten deze dagen zelfgekweekte asperges, asperges en asperges. Gelukkig lusten we ze graag ;D Ik heb ook al aardig wat potten met aspergesoep in de vriezer gezet. Verder ben ik druk aan het plantjes verspenen zodat er na half mei redelijk grote planten de volle grond in kunnen.
#3374955
kiara schreef:Zo dat vind ik knap asperge, is toch moeilijk dacht ik? Net als wit lof ook niet zo makkelijk
Wij hebben ze niet afgedekt met aarde en dan worden het groene asperges. Net zo lekker en een stuk minder werk.
#3374958
Heb ook de eerste zaadjes in een voorkweekbakje gedaan - 2 soorten tomaten, paprika, sla, broccoli en bloemkool. De boden is hier nog te bevroren om erg diep te graven, maar we hebben al dagenlang 20+ graden met stralende zonneschijn, dus waarschijnlijk kunnen we volgende week echt aan de slag. Zinin!
#3374993
Denk dat ik eerst iets moet bedenken tegen de slakken. Heb ook wel eens van die koperafzettingen gezien die je om planten kan plaatsen. Geen idee hoe goed die werken maar daar moet ik mij maar eens in gaan verdiepen
#3375001
dinky89 schreef:Denk dat ik eerst iets moet bedenken tegen de slakken. Heb ook wel eens van die koperafzettingen gezien die je om planten kan plaatsen. Geen idee hoe goed die werken maar daar moet ik mij maar eens in gaan verdiepen
Schaaltjes met bier
#3375002
hannabelgje schreef:Als er regen op tomaten valt dan gaan ze schimmelen. Kunnen ze echt niet tegen. Ze moeten dus een dakje boven hun hoofdjes en je mag ze alleen op het zand water geven.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Ik weet het, maar als het mislukt jammer dan ik ga er geen dakje boven maken, bovendien is het toch voor de cavia’s dus als er wat komt is het mooi meegenomen
Door Too
#3375004
dinky89 schreef:Denk dat ik eerst iets moet bedenken tegen de slakken. Heb ook wel eens van die koperafzettingen gezien die je om planten kan plaatsen. Geen idee hoe goed die werken maar daar moet ik mij maar eens in gaan verdiepen
Je hebt bakken toch? Kopertape om de bak/pot/poten is een heel snelle effectieve manier. Tape is zo te koop bij tuincentrum, installariedraad strippen en dat goed strak wikkelen werkt t zelfde.
De borstel ,Kaela heeft dat zag ik op de foto, werkt ook prima als je m maar echt goed laat aansluiten.Je kunt zelfs slakkenschrikdraad monteren.. zag ik bij Jelle op de site
#3375008
kiara schreef:Schaaltjes met bier
Naar het schijnt lok je daar vooral alle slakken uit de omgeving mee naar je tuin.
Is dus vooral handig als je buur het doet. :biggrin2:

Mijn tomaten staan trouwens ook (nog) zonder afdak.
Vorig jaar ging dat prima.
Maar de andere jaren dekte ik ze op erg regenachtige dagen af en dan nog had ik erg veel verlies. Dus ik ben toch aan het kijken hoe ik een afdakje kan maken.
#3375013
pearlsofpassion schreef:Naar het schijnt lok je daar vooral alle slakken uit de omgeving mee naar je tuin.
Is dus vooral handig als je buur het doet. :biggrin2:

Mijn tomaten staan trouwens ook (nog) zonder afdak.
Vorig jaar ging dat prima.
Maar de andere jaren dekte ik ze op erg regenachtige dagen af en dan nog had ik erg veel verlies. Dus ik ben toch aan het kijken hoe ik een afdakje kan maken.
O echt hmm dan diatoom strooien
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door