Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Hope
#3373537
Het dikke spul is om te injecteren, dat is niet bedoeld om in te nemen. Maar omdat het zo dik is, vindt mevrouw spuiten niet erg grappig.

Pillenschieter, check. Maar dan moet je dus wel eerst de poes vangen en zonder opgegeten te worden of een oog te verliezen dicht genoeg bij haar mond komen.
#3373581
Hope schreef:Het dikke spul is om te injecteren, dat is niet bedoeld om in te nemen. Maar omdat het zo dik is, vindt mevrouw spuiten niet erg grappig.

Pillenschieter, check. Maar dan moet je dus wel eerst de poes vangen en zonder opgegeten te worden of een oog te verliezen dicht genoeg bij haar mond komen.
Ja, dat klopt. Of had je al beeld van een soort windbuks waarmee je op dertig meter afstand een pil in de hals van je kat kon schieten? ;D Sorry voor de valse hoop dan! :biggrin2:
#3373607
pearlsofpassion schreef:Ik mik pillen gewoon vlot achterin de keel. Maar das handeling en oefening, kan ik je moeilijk uitleggen.

Wat bij Cuzco soms werkt, maar bij Lot vast niet, is de pillen gewoon samen met een handje snoepjes op de grond werpen. Dan eet hij ze soms mee op.
Werkt hoe langer hoe slechter moet ik zeggen. ::)

Dus bon, aan mij heb je ook niets. :-[

Ik had een hond met kattenmanieren qua pillen, en als ik die leverworst met pil gaf, spuugde hij de pil uit. Idem met mengen in voer, daar bleef keurig de schoon gelikte pil in de bak liggen. En pil in de keel mikken moest met 2 man en dan zijn bek een poos dicht houden en over zijn keel strijken tot hij slikte, anders tufte hij hem uit. Enige was dat hij nooit had bedacht zijn nagels te gebruiken, dus in die zin was het wel veiliger dan bij een kat.
De truc bij hem was heel snel na elkaar stukjes worst met en zonder "lading". Pil in pindakaas, smeerkaas (plakt zo lekker in de bek) of in gewone kaas ging ook. Maar vooral snel achter elkaar dat hij het opvolgende lekkers al aan zag komen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3373941
De kuur zit er op, Lottepot is weer helemaal de oude. We hebben geen idee wat het nu geweest is maar we zijn ontzettend blij dat ze weer beter is. Ik dacht echt even dat ze er tussenuit zou piepen.
Gelukkig zit ze as we speak weer achter de muizen aan in de tuin.
#3373943
Hope schreef:De kuur zit er op, Lottepot is weer helemaal de oude. We hebben geen idee wat het nu geweest is maar we zijn ontzettend blij dat ze weer beter is. Ik dacht echt even dat ze er tussenuit zou piepen.
Gelukkig zit ze as we speak weer achter de muizen aan in de tuin.
Oef, wat een opluchting! Hopelijk vond ze het zelf ook geen geslaagde actie en herhaalt ze zulke geintjes nooit meer!
Gebruikersavatar
Door Hope
#3374451
Er zit toch weer iets niet lekker.

Ze eet goed maar ze spuugt (veel!) en heeft pindakaas poep. Ze wil graag naar buiten. Ze is na haar laatste keer ziek zijn aangekomen, dat was goed voor haar.

Vooral het spugen vind ik gek. Hele slierten zijn het, dik ook. Dikker dan haar ontlasting in elk geval :-X

De da adviseert om over te schakelen van kvv naar blik. Brokken zijn ze geen fan van. Ik gaf haar ooit brokken omdat ze zo stom doet met eten soms (het is een kat, ik weet het, maar ik vind het gewoon zo vreselijk irritant dat ze perse eend wil en daarvoor dan in hongerstaking gaat, ik eend voor haar koop en ze dan twee dagen later konijn wil.) Omdat het allemaal zo onhandig was met een baby in huis destijds was ik het zat en zette haar op de brok en kreeg toen op mijn kop van de da met de waarschuwing dat ik haar nog eens blaasgruis zou bezorgen. Dusss....
Maar nu. Ik vind blik op zich geen slecht plan maar gaat het helpen?

Ik moet haar ook eigenlijk ontwormen maar krijgen die darmen dan niet teveel toneel voor hun kiezen?

Ik doe niet meer aan ontlastingonderzoek. Ik ontworm op regelmatige basis.
#3374471
Oh, dan is het minder verontrustend.
Maar wel gek dat het nu zo kort achter elkaar is.

Als het aanhoudt, zou ik toch een ontlastingonderzoek overwegen hoor. En dan op wormen en eencelligen.

Maar ik hoop dat het gewoon binnen 1 of 2 dagen beter is.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door