Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3370909
Lizzy schreef:Noodles met heel veel groenten (ik heb een "dressing" gemaakt van sojasaus, rijstazijn, sesamolie, gember, knoflook). Met een gebakken ei (in veel olie).
OH die dressing is zo lekker! Ik maak ze met limoen ipv rijstazijn en omg, heerlijk vind ik dat.

Wij hadden gewoon spaghetti. Zoals altijd met veel groenten in de tomatensaus.
Door Lizzy
#3370927
pearlsofpassion schreef:OH die dressing is zo lekker! Ik maak ze met limoen ipv rijstazijn en omg, heerlijk vind ik dat.

Wij hadden gewoon spaghetti. Zoals altijd met veel groenten in de tomatensaus.
Oh limoen vind ik wel een goeie. Dat past eigenlijk nog beter! Het was ook weer lekker. Ik vind zo'n gebakken ei in veel olie zo lekker. Maar ja, tis wel ongezond. Want in olijfolie is het vies dus ik doe het in koolzaadolie en da's nou weer niet echt goed. Misschien dat ik in zulke gevallen zelfs beter zonnebloemolie kan nemen :g:. Maar ik heb zo'n hekel aan die plastic flessen (en koolzaadolie komt in glas).
#3370929
Lizzy schreef:Oh limoen vind ik wel een goeie. Dat past eigenlijk nog beter! Het was ook weer lekker. Ik vind zo'n gebakken ei in veel olie zo lekker. Maar ja, tis wel ongezond. Want in olijfolie is het vies dus ik doe het in koolzaadolie en da's nou weer niet echt goed. Misschien dat ik in zulke gevallen zelfs beter zonnebloemolie kan nemen :g:. Maar ik heb zo'n hekel aan die plastic flessen (en koolzaadolie komt in glas).
Waarom geen kokosolie? :???:
Dat kan er tegen.
Zonnebloem is ongezond en koolzaad mag je niet verhitten als ik het goed heb. Olijfolie ook niet te veel verhitten.
Maar kokosolie is net erg stabiel bij verhitting.
Als het te duur is zou ik een potje uit de supermarkt halen, desnoods ontgeurd. Dat is nog steeds stabiel en dus een stuk gezonder dan de rest.
Door Lizzy
#3370931
pearlsofpassion schreef:Waarom geen kokosolie? :???:
Dat kan er tegen.
Zonnebloem is ongezond en koolzaad mag je niet verhitten als ik het goed heb. Olijfolie ook niet te veel verhitten.
Maar kokosolie is net erg stabiel bij verhitting.
Als het te duur is zou ik een potje uit de supermarkt halen, desnoods ontgeurd. Dat is nog steeds stabiel en dus een stuk gezonder dan de rest.
Ja, dan zou ik inderdaad ontgeurde kunnen gebruiken.... (geurende vind ik GOOR met gebakken ei). Da's wel een goeie!
Door src_esther
#3370947
Lizzy schreef:Oh limoen vind ik wel een goeie. Dat past eigenlijk nog beter! Het was ook weer lekker. Ik vind zo'n gebakken ei in veel olie zo lekker. Maar ja, tis wel ongezond. Want in olijfolie is het vies dus ik doe het in koolzaadolie en da's nou weer niet echt goed. Misschien dat ik in zulke gevallen zelfs beter zonnebloemolie kan nemen :g:. Maar ik heb zo'n hekel aan die plastic flessen (en koolzaadolie komt in glas).
Pindaolie?
#3374363
Dan maak je kippenstoofpotje met wortel en erwtjes en stoof je er nog wat witloof bij voor de volwassenen. Je geeft de kinderen uiteraard ook een beetje witloof, je weet maar nooit dat ze het lusten.
Wil Laurens alleen maar witloof eten. :crazy2:
Door Lizzy
#3374391
Gisteren bietjes met aardappeltjes en een bio-paddenstoelenburgertje. Die laatste was lekker. Vanavond sperzieboontjes (ik heb ons verwend en de biologische sperzieboontjes gekocht, die zagen er prachtig uit) en een no-beef-burger van de vegetarische slager.
Door - pien -
#3374417
Gister spaghetti met zelfgemaakte veldslapesto, voor meneer pien prut met paprika erbij, voor mij prut met pompoen.
Vanavond witlofsla met een eitje. En misschien nog een bakje yoghurt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door