Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door *Axel*
#336703
Wie weet een leuke ijs-recept voor de kong. Ik geniet in deze warme dagen ook af en toe van een heerlijk ijsje ;D
En nu wil ik Darqan ook verrassen met een heerlijk zeflgemaakt ijsje. Iemand een leuk receptje?
Door 202spots
#336718
HOMEMADE FROSTY PAWS

1 quart vanilla yogurt ( 1 liter pak)
1 medium banana
2 eetlepels peanut butter (I use natural style)
2 eetlepels honey

Puree the banana in a food processor (a blender would probably work fine). Add the peanut butter and honey and continue processing until smooth. Add yogurt and process just long enough to blend all ingredients together. Place 18 small paper cups (bathroom size) in a baking pan (one 9x13 or two 8x8 work well). Fill paper cups to about 2/3's full. An ice cream scoop or a measuring cup makes the job easier. Freeze until solid. I transfer the frozen treats to zip-lock bags for storing in the freezer.

Of vul de Kong en vries
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fruity Yogurt Treats
2 mashed kiwis or a jar of fruit baby food
8 oz. strawberry(or any other flavor)yogurt

Mix together, freeze in ice cube tray. serve.
( these don't damage gums and teeth like ice does! )
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Of gebruik elke ander yohurt met gepureerd fruit,
mix en vries.
Door the dude
#336972
goed plan !

Paco krijgt een stuke van een waterijsje, raketje, die ik vasthoud zodat hij blijft likken.

Dit vind hij zo lekker dat hij met zijn ogen dicht in een soort halve trance langzaam aan het likken is.
Door Anneke V
#337108
Je kan er ook smeerkaas indoen & invriezen....of kaas met stukjes rauw vlees erin....

Ik heb thuis een anti fruit& groenten hond zie je.. ::) ;D
Door zurca
#337115
Alleen...hoe vries je een kong met yoghurt in?! Ik boedoel, hoe doe je dat met de openingen? De yoghurt loopt er toch zo weer uit?
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#337118
zurca schreef: Alleen...hoe vries je een kong met yoghurt in?! Ik boedoel, hoe doe je dat met de openingen? De yoghurt loopt er toch zo weer uit?
Misschien van dat doorzichtige huishoudfolie over de openingen doen?
Laatst gewijzigd door Charlie Angel op ma 20 jun 2005, 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#337120
bernergek schreef: Misschien van dat doorzichtige huishoudfolie over de openingen doen?
Ja dat kan ook,of je kan in de kleine opening 'n "kurk" maken van stuk appel of wortel of zo,en dan de kong staande invriezen. ;)
Of bevroren yoghurt er met stukjes tegelijk in stoppen en dan gelijk geven.
Inplaats van de kong vullen, kan je van die kleine papieren bekertjes vullen en vriezen,en dan 1 zo'n bekertje geven om uit te likken.
Door SILVIA
#337247
hier doe ik gele kiwi, banaan, scheutje reine claude en dan zalmolie en een klein beetje yoghurt of melk erdoor , ff blenderen en hoppa in de kong en als stop een stukje zilverfolie ff in laten vriezen en het is superlekker
Door Supermax
#337285
Hoihoi,
Ff vraagje. Hoe lang duurt het ongeveer voor zo'n kong met inhoud bevroren is?? Had het vandaag ook gedaan met vla en de Kong heeft echt de halve dag in de vriezer gestaan en toen was het nog niet bevroren, wel wat maar nog niet dat het echt ijs was. Dus ik vraag me nu af hoelang het duurt voordat het een echt ijsje is....
Groetjes,
Mieke
Gebruikersavatar
Door sylvia
#337423
Ik denk dat de honden weinig kans krijgen met die yochurt fruit ijsjes, ik denk dat Gail ze voor is, die kan namelijk zelf in de vriezer ;D ;D ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door