Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3373188
Kaio schreef:Kun je het er niet over hebben ?
Ja, ik ga dat wel proberen.
Maar of het nog verschil gaat maken... Als ze het aan de kinderen beloofd hebben...

Ze wonen er ook nog niet zo lang, en we zijn in België, dus we hebben nog niet heel erg veel kennis gemaakt. Ze zijn ook Spaanstalig, dat praat toch ook ietsje minder vlot.
Dus hoe begin je er dan over. Ik ga er alleszinds niet voor aanbellen, maar als ik ze eens zie zal ik er wel eens over beginnen ja.
Door frodo quin
#3373198
pearlsofpassion schreef:Ja, ik ga dat wel proberen.
Maar of het nog verschil gaat maken... Als ze het aan de kinderen beloofd hebben...

Ze wonen er ook nog niet zo lang, en we zijn in België, dus we hebben nog niet heel erg veel kennis gemaakt. Ze zijn ook Spaanstalig, dat praat toch ook ietsje minder vlot.
Dus hoe begin je er dan over. Ik ga er alleszinds niet voor aanbellen, maar als ik ze eens zie zal ik er wel eens over beginnen ja.
Je zou ook kunnen langs gaan om kennis te maken met je nieuwe buren en dan langs je neus weg vragen waarvoor het hok dient. Indien niet geschikt voor hun idee, vriendelijk uitleggen dat je begrijpt dat het vanuit onwetendheid was, maar dat dit de minima zijn voor dat dier.

Er speciaal voor langsgaan zet vaak eerder kwaad bloed, dus dat zou ik ook niet doen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3373206
Nou dat gaat ook niet lukken. We hebben elkaar wel al gesproken of zo. :) Meermaals. Maar meestal wel kort.
Tis daarom, als ik ze zie, begin ik er wel over.
Tis dit weekend mooi weer, ze zullen wel eens buiten zijn zeker?

Het is wel deprimerend. Telkens weer die hokjes die opduiken.
Ik trek me dat aan.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3373231
pearlsofpassion schreef:Er staat een nieuw hok bij de buren. Zo'n hokje met een rennetje van een kleine m2 oppervlakte. Pal in de zon.
Je gaat dat zien, ze gaan daar weer een konijn in steken he! :'(

Wanhopig wordt ik daarvan.
Ik geef zo duidelijk het goede voorbeeld, iedereen die aan onze tuin passeert kan het zien. Maar het enige wat ik bereik is dat de kinderen van de mijne te zien, ook een konijn willen en de ouders dan een klein hok kopen en alles verkeerd doen.
Verdomme he! >:( :'( :'(
En dan nog vaak 1 ook, ik heb ook konijnen gehad maar met een mega ren ( meter of 7 lang bij 4 breed) uiteraard met nachthokken en schuilplaatsen, weet je dat soort mensen kopen een konijn ( leuk voor de kids !!) en die zijn het zat na paar weken en konijn staat weer op MP
Ook bij cavia’s gebeurt dat nog zovaak erger me dood aan
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3373236
kiara schreef:En dan nog vaak 1 ook, ik heb ook konijnen gehad maar met een mega ren ( meter of 7 lang bij 4 breed) uiteraard met nachthokken en schuilplaatsen, weet je dat soort mensen kopen een konijn ( leuk voor de kids !!) en die zijn het zat na paar weken en konijn staat weer op MP
Ook bij cavia’s gebeurt dat nog zovaak erger me dood aan
Uiteraard 1. Er kunnen er geen 2 in, in dat nachthok. In de ren amper.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3373237
Ik heb al een nieuwe klaag.
Cuzco heeft weer korstjes van zijn voedselallergie. :(

Hij kreeg ze vroeger van bewaarmiddelen in de brok, rond zijn hoofd.
Sinds vers heeft hij ze nog een paar keer op zijn rug gehad van kippennek. Daar zat nog tarwekorrels in (kwamen eruit als je de nek platmept) dus ik dacht dat het daarvan kwam. Geen kippen nekken meer gekocht en idd meer dan een jaar geen last. Tot een paar weken terug, hij door omstandigheden nogal veel kippenrug gekregen had en daar zit ook nog een stukje nek aan. Weer korstjes, op zijn rug, maar ik dacht dus te weten waarvan.
Maar nu heeft hij er dus terug, ook op zijn rug, en de kippenrug is al weken op.... :-\

Ze hebben onlangs ook wel een blik gehad (was vergeten vlees uithalen). Ik hoop nu dat het gewoon daaraan ligt.
Anders ziet het er naar uit dat ik iets van zijn rauw menu moet gaan schrappen. En vooral, uitvissen wat dan.
Het gekke is dat het altijd komt en weer wegtrekt. Het is niet constant (zoals vroeger op verkeerde brokken wel). En zoals je wel zou verwachten als er iets fouts standaard in zijn menu zit.
Maar ik weet ook dat hij een zekere buffer heeft, een klein beetje verdraagt zonder klachten, en dan pas reactie geeft als het teveel is.

Hij heeft gelukkig geen jeuk ervan. Dus het is niet plots paniek. Maar het moet ook niet blijven natuurlijk.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3373239
pearlsofpassion schreef:Uiteraard 1. Er kunnen er geen 2 in, in dat nachthok. In de ren amper.
Sommige mensen >:(
Gebruikersavatar
Door kiara
#3373240
pearlsofpassion schreef:Ik heb al een nieuwe klaag.
Cuzco heeft weer korstjes van zijn voedselallergie. :(

Hij kreeg ze vroeger van bewaarmiddelen in de brok, rond zijn hoofd.
Sinds vers heeft hij ze nog een paar keer op zijn rug gehad van kippennek. Daar zat nog tarwekorrels in (kwamen eruit als je de nek platmept) dus ik dacht dat het daarvan kwam. Geen kippen nekken meer gekocht en idd meer dan een jaar geen last. Tot een paar weken terug, hij door omstandigheden nogal veel kippenrug gekregen had en daar zit ook nog een stukje nek aan. Weer korstjes, op zijn rug, maar ik dacht dus te weten waarvan.
Maar nu heeft hij er dus terug, ook op zijn rug, en de kippenrug is al weken op.... :-\

Ze hebben onlangs ook wel een blik gehad (was vergeten vlees uithalen). Ik hoop nu dat het gewoon daaraan ligt.
Anders ziet het er naar uit dat ik iets van zijn rauw menu moet gaan schrappen. En vooral, uitvissen wat dan.
Het gekke is dat het altijd komt en weer wegtrekt. Het is niet constant (zoals vroeger op verkeerde brokken wel). En zoals je wel zou verwachten als er iets fouts standaard in zijn menu zit.
Maar ik weet ook dat hij een zekere buffer heeft, een klein beetje verdraagt zonder klachten, en dan pas reactie geeft als het teveel is.

Hij heeft gelukkig geen jeuk ervan. Dus het is niet plots paniek. Maar het moet ook niet blijven natuurlijk.
Ik denk en hoop voor jou dat het dat blik is, vermoed van wel als ik het zo lees
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3373419
Ik heb al 2 weken spierpijn.... het kickboksen is wat pittiger omdat we op 1 collega na allemaal mee doen aan de Keiler, en ik ben begonnen met hardlopen. Dat gaat redelijk maar elke keer als mijn spierpijn over is ‘moet’ ik weer iets. De fiets is ook geregeld dus vanaf volgende week mag ik er ook nog bij mountainbiken.

Waarom heb ik toch ja gezegd?
Door MillyMol
#3373425
constance.blokzijl schreef:Ik heb al 2 weken spierpijn.... het kickboksen is wat pittiger omdat we op 1 collega na allemaal mee doen aan de Keiler, en ik ben begonnen met hardlopen. Dat gaat redelijk maar elke keer als mijn spierpijn over is ‘moet’ ik weer iets. De fiets is ook geregeld dus vanaf volgende week mag ik er ook nog bij mountainbiken.

Waarom heb ik toch ja gezegd?
Het antwoord ligt bij de finish op je te wachten. ;D
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3373449
MillyMol schreef:
Het antwoord ligt bij de finish op je te wachten. ;D
Ja das wel waar....
Dat is eigenlijk ook waarom het een sportieve uitdaging is he. Anders was het te makkelijk....
Maar als ik dan gister met pijn en moeite 3 km hardloop met Evy en 1 van de collega’s een screenshot in de groepsapp zet met ‘ff rondje oefenen’ en ze laat een rondje van 10 km zien in een uurtje tijd dan denk ik nog steeds bij mezelf waarom? Waarom?
Het komt wel goed hoor, denk ik.
Door Siberienne
#3373452
constance.blokzijl schreef:Ja das wel waar....
Dat is eigenlijk ook waarom het een sportieve uitdaging is he. Anders was het te makkelijk....
Maar als ik dan gister met pijn en moeite 3 km hardloop met Evy en 1 van de collega’s een screenshot in de groepsapp zet met ‘ff rondje oefenen’ en ze laat een rondje van 10 km zien in een uurtje tijd dan denk ik nog steeds bij mezelf waarom? Waarom?
Het komt wel goed hoor, denk ik.
935304CB-29CE-44CD-A6B9-936991F4BFF1.jpeg
935304CB-29CE-44CD-A6B9-936991F4BFF1.jpeg (41.3 KiB) 1697 keer bekeken
Door Siberienne
#3373453
Mijn eigen klaag; ik dacht, laat ik dan toch wat opruimklusjes doen want de werkster komt. Appt ze dat ze ziek is. Kan ik meteen door zelf de stofzuiger pakken ipv eindelijk wat aan mijn eigen hobby te gaan doen op mijn vrije dag

#firstworldproblems
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3373465
Het is weer heerlijk weer, dus de grote voorjaarsschoonmaak van de vogelkamer vindt plaats. Heel leuk voor de vogels, die zijn buiten en kijken nieuwsgierig toe. Niet zo leuk voor mij. Iets met warm, stoffig en een een stoomreiniger...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door