Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3373096
Gecondoleerd met het verlies van ook nog je moeder. Het is niet te bevatten hoe erg het is om zo plotseling je beide ouders te verliezen.......
Enorm veel sterkte en kracht voor al het regelwerk nu en het verwerken van het verlies daarna
#3373145
Vanavond hebben we de condoleance gehad van mijn vader. Samen stonden ze opgebaard zij aan zij zoals ze dat bijna 66 jaar gedaan hebben.

Voor het afscheid van mijn vader morgen hebben we het liedje We'll meet again van Vera Lynn gekozen, omdat mijn moeder dat een mooi liedje vond en omdat we het als symbool wel mooi vonden.
Op het bloemstuk wat we namens onze moeder hebben laten maken stond ook die zin:
"We'll meet again".

Vandaag is er voor mijn moeder nog een bloemstuk gemaakt namens mijn vader daar staat op:
"Don't know where, don't know when: .

De beide bloemstukken stonden op de kisten met de linten over de rand. Prachtig.

Er lag werkelijk een bloemenzee om hen heen, en er was ontzettend veel bezoek, hartverwarmend en hartbrekend.

Samen hebben we de kist van mijn vader gesloten. Heel emotioneel, maar ook heel mooi.

Ook jullie reacties zijn hartverwarmend, dank daarvoor. Het is zoals velen van jullie zeggen nog niet helemaal te bevatten.
#3373149
Wat mooi Marina. Zo’n liedje is dan zo belangrijk he? Muziek troost.

Moest even slikken want het was ook een van de favoriete liedjes van mijn vader vroeger (mijn vader overleed vorig jaar).

Fijn dat jullie zoveel medeleven hebben ontvangen en nog heel veel sterkte gewenst.
#3373184
Dat is een hoop bij elkaar :(

Voor jullie is het natuurlijk dubbel zwaar om zowel jullie moeder als vader te verliezen, voor hen waarschijnlijk een geschenk dat ze niet meer met de pijn van het verlies van de andere te maken kregen, zeker gezien hun super hechte band.

Veel sterkte met het verlies. Ik hoop dat het proces van beseffen en een plaats geven wat lukt.
#3373210
Sjee wat onwerkelijk zeg. Heel veel sterkte met dit dubbele verlies.
Het zou me denk ik ook wel troost geven om niet de achterblijvende ouder te hoeven zien na al die jaren samen te zijn geweest. Een troostende gedachte dat ze zo snel weer bij elkaar kunnen zijn.
Al maakt dat voor de nabestaanden het verlies niet minder erg en groot.

Nogmaals heel veel sterkte en kracht ook zeker voor de tijd als de drukte van alles regelen voorbij is en de tijd er is om te beseffen :'( :-*
#3373229
Sterkte met het verlies van je ouders.

66 jaar is een hele tijd. Das mooi.

Ik zou me ook proberen troosten met de gedachte dat het goed is dat ze samen gegaan zijn. Worden ze ook samen begraven?
Ik heb het toch al vaak gezien dat 1 van beide overlijdt, en ondanks zoveel mogelijk bezoek van familie de overgebleven partner na een paar maanden volgt. Vaak in tussentijd al wegkwijnend.
Het klinkt hard op dit moment, maar ik denk dat je blij mag zijn dat jullie (en hen) dat bespaard is gebleven.

Maar je ouders verliezen, dat is iets onwerkelijks en heel zwaars, kan ik me voorstellen.
Ondanks hun en je eigen leeftijd. Dat blijft zwaar.
#3373421
Gecondoleerd met het verlies van je ouders. Nauwelijks te bevatten dat zoiets kan gebeuren, wat een zware last. Hopelijk is het feit dat ze samen gegaan zijn een troost.
Heel veel sterkte gewenst voor jullie allemaal.
#3373458
Phoe wat ontzettend heftig zeg dit! Tjee daar zullen jullie echt de tijd voor moeten nemen om een plekje te geven.
Gecondoleerd.

Hopelijk zal de gedachte jullie wat troost bieden dat geen van beide afscheid heeft hoeven nemen van hun geliefde, maar wat is dit heftig zeg.

Heel veel sterkte!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door