Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Janie2
#3373286
:( zieke katten zijn een puzzel.
Is er nierbekkenontsteking en een alvleesklierontsteking uitgesloten? (Steriele urine afname en oa check fpli). Alvleesklier is soms erg lastige diagnose en nierbekkenontsteking kán zeldzaam de bacterie alleen in het nierbekken huizen.
Door Too
#3373297
Wat een narigheid , kon ze maar zeggen waarom ze niet eet..

Je hebt t vast al geprobeerd: een écht smerig supermarktblikje of een paar vreselijk foute brokjes/kattensnoepjes
Al wil ze daar waarschijnlijk ook niks van weten
Gebruikersavatar
Door Hope
#3373302
Too schreef:Wat een narigheid , kon ze maar zeggen waarom ze niet eet..

Je hebt t vast al geprobeerd: een écht smerig supermarktblikje of een paar vreselijk foute brokjes/kattensnoepjes
Al wil ze daar waarschijnlijk ook niks van weten
Nee, zelfs daar wilde ze niks van weten maar...


Ze heeft gegeten
:groupwave2:

Een half blikje voer van de da. Dat was toch wel een schoteltje vol. O ik ben zo blij!
Gebruikersavatar
Door Hope
#3373382
hannabelgje schreef:Hoe gaat het vandaag?

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Ik vind het eerder achteruit gegaan in plaats van vooruit. Ze heeft wel wat zelf gegeten maar toch wel echt weer heel weinig. Ik ga haar straks nog een keer aanbieden en anders toch maar weer dwangvoeren.
Ik ben alleen thuis en dan kan ik niet temperaturen maar zonder de metacam denk ik dat ze toch weer koorts heeft gekregen. Ze voelt heel warm en is ook niet zo actief.

Edit:
Om half twee kreeg ze weer een injectie ab en zojuist heeft ze weer een schaaltje eten op. Ze wil ook graag naar buiten maar ik weet niet of ze met die ab wel in de zon mag.
#3373406
Hope schreef:Ik vind het eerder achteruit gegaan in plaats van vooruit. Ze heeft wel wat zelf gegeten maar toch wel echt weer heel weinig. Ik ga haar straks nog een keer aanbieden en anders toch maar weer dwangvoeren.
Ik ben alleen thuis en dan kan ik niet temperaturen maar zonder de metacam denk ik dat ze toch weer koorts heeft gekregen. Ze voelt heel warm en is ook niet zo actief.

Edit:
Om half twee kreeg ze weer een injectie ab en zojuist heeft ze weer een schaaltje eten op. Ze wil ook graag naar buiten maar ik weet niet of ze met die ab wel in de zon mag.
Het klinkt nog niet zoals het zijn moet, maar gelukkig heeft ze in ieder geval weer gegeten. Wel een hoop zorgen hoor, bah.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3373407
Anne in Zweden schreef:Het klinkt nog niet zoals het zijn moet, maar gelukkig heeft ze in ieder geval weer gegeten. Wel een hoop zorgen hoor, bah.
Precies.

Morgen moeten we weer besluiten nemen. Gaan we haar opnieuw in slaap doen en verder onderzoeken?
Mijn gevoel zegt dat er ergens een ontsteking zit. Ze reageert goed op de ab. Het middel tegen misselijkheid laat haar waarschijnlijk weer eten, wat een uur later eet ze "gewoon" een schoteltje leeg. Ik denk dus ook dat de metacam niet zo'n succes was voor haar.

Mijn eigen idee is nog even doorgaan op deze voet, ab geven en waar nodig waar tegen misselijkheid. Ik zie nu een hele fitte kat, ze speelt momenteel in de garage met een paar gedroogde kastanjes. Een zieke kat speelt niet.

Ik twijfel er erg aan om haar weer te belasten met een autorit, bij de da zijn, narcose, uitslapen en alle stress die daarbij komt kijken. Het is een lieve, tamme kat maar ergens is het ook gewoon geen gemakkelijke huis-tuin en keukenkat. De da geeft héél veel stress.
#3373408
Hope schreef:Precies.

Morgen moeten we weer besluiten nemen. Gaan we haar opnieuw in slaap doen en verder onderzoeken?
Mijn gevoel zegt dat er ergens een ontsteking zit. Ze reageert goed op de ab. Het middel tegen misselijkheid laat haar waarschijnlijk weer eten, wat een uur later eet ze "gewoon" een schoteltje leeg. Ik denk dus ook dat de metacam niet zo'n succes was voor haar.

Mijn eigen idee is nog even doorgaan op deze voet, ab geven en waar nodig waar tegen misselijkheid. Ik zie nu een hele fitte kat, ze speelt momenteel in de garage met een paar gedroogde kastanjes. Een zieke kat speelt niet.

Ik twijfel er erg aan om haar weer te belasten met een autorit, bij de da zijn, narcose, uitslapen en alle stress die daarbij komt kijken. Het is een lieve, tamme kat maar ergens is het ook gewoon geen gemakkelijke huis-tuin en keukenkat. De da geeft héél veel stress.
Gek, dat ze zulke pieken en dalen heeft. Zodra de koorts en de misselijkheid behandeld zijn, is ze dus weer (min of meer) de oude. Hm. Ik geloof dat ik het ook even een paar dagen zo zou aanzien, ipv haar nu alweer onder zeil te brengen. Maar ja, alles hangt af van hoe Lotje is, en als dat ineens weer verandert, maak je misschien weer een andere keuze.

Leuk hè, huisdieren. Je krijg er zoveel voor terug... ::) :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3373409
Gelijk alweer onder narcose zonder dat je weet waar je naar zoekt is een flinke belasting. Nu er eten in gaat en ze weer speels is zou ik kiezen om de AB nog even zijn werk te laten doen en het nog paar dagen aan te kijken.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3373411
dinky89 schreef:Gelijk alweer onder narcose zonder dat je weet waar je naar zoekt is een flinke belasting. Nu er eten in gaat en ze weer speels is zou ik kiezen om de AB nog even zijn werk te laten doen en het nog paar dagen aan te kijken.
Nou ja, dat dus.
En, hoewel niet het belangrijkste, kostentechnisch is het ook niet zo fijn om zomaar wat te gaan doen. Ze wilden haar over narcose doen, bloed prikken, een echo van de buik en borstholte maken, een infuus geven om te kijken of extra vocht haar goed doet en ook één of ander goedje geven wat een laag over de maagwand legt. Vooral dat laatste was nogal een strijd zeiden ze want dat spul is vies en zou onder narcose wellicht via een sonde gegeven kunnen worden.

Wat ik me nu opeens zit te bedenken...
Onze hond heeft een tijd geleden de helicobacter bacterie gehad. Zou dit bij katten kunnen spelen?

Ze heeft nu 2 blikjes voer op, uit zichzelf. Ze mag er 3, ik geef haar vanavond nog wat. Maar van hooguit een theelepel via dwangvoeren naar 2 blikjes zelf eten vind ik wel goede vooruitgang.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door