Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Paulus5
#3373327
Deze vraag is wel al even voorbijgekomen, maar meestal van paar jaar terug en kwaliteit kan veranderen. Dus ik vraag het nog eens ;)

Waar bestellen jullie en is de kwaliteit redelijk (niet te veel vet)?
Ik twijfel voortdurend over waar bestellen en wil niet voor niets dan speciaal van De Panne (belgie) naar Rotterdam rijden bijvoorbeeld.
Ik heb het er voor over maar enkel als ik op voorhand zou weten waar wat aan een redelijke prijs (onder 4 euro) en redelijke kwaliteit (weinig vet) is.

Ik zoek wel van alles: geit, lam, paard, rund, gevogelte, wild, ...
Waar ik bestel betaal ik wel redelijk veel en hebben ze niet veel keuze
Door Too
#3373336
Heb je bij 'vraag en aanbod ' gekeken Floris bezorgt nl. ook in West-Vlaanderen, wellicht heeft hij interessante producten voor je.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3373337
Ik bestel het meeste via Hondenvrienden.be.
Gwendoline heeft prachtige producten, op te halen in Aaigem (Erpe Mere).
Er zijn ook altijd mensen van dichter bij je in de buurt die meebestellen.

En laatst heb ik idd ook bij Floris besteld, maar daar vind ik sommige zaken wel erg duur... :-[
Door Paulus5
#3373346
Gwendoline neemt liever geen nieuwe bestellingen meer aan en dat kan ik wel begrijpen omdat het meer werk is en daarnaast zijn het ook verpakkingen van 10kg. Ik heb maar 10kg per maand nodig. En ik wil niet een hele maand hetzelfde geven en heb maar plaats voor +\- 60 kg

Floris ging ik ook eens proberen maar is de kwaliteit goed zonder aanvallend over te komen? Want anders is het wel duur als het mindere kwaliteit is

En wat van slagerij west bijvoorbeeld? Is er zoveel vet aan hun vlees? Meer dan Floris?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3373348
SW is veel meer vet ja.
Sommige dingen zijn goed van kwaliteit, andere een heel stuk minder. Maar de prijs is er ook naar. Dus dat is een keuze die je maakt.
Ik haal er wel eens wat (als er iemand rijdt om eerlijk te zijn). Van het lams- of rundsvlees voer ik maar een heel klein beetje. Het geitenvlees kocht ik vroeger en haalde ik al het vet vanaf. Dan was het mooi vlees maar kostte als ik het vet in rekening bracht nog steeds 5 euro/kg. En ik had een uur werk per kg. Dus dat doe ik niet meer sinds ik meer keuze heb ik spiervlees. Het kalkoenvlees is heel mooi.

Als je zou gaan rijden, en je ziet dat zitten, kan je een oproep doen voor medebestellers. Zo heb je je vervoerskosten er al uit. Anders wordt het wel duur vlees, voor 60 kg helemaal tot daar rijden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door