Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door TeuntjeT
#3372385
Ik zal de hoeveelheid brokjes eens afwegen. De brokkes zijn mooi klein en hap slik weg dus een ideale beloning met nog wel een voedingswaarde er in.
Maar zou ik naar 3 maaltijdemaaltijdenkunnen met een pup van 9 weken?tussendoor krijgt hij als beloning dan ook nog brokjes.
Door Lizzy
#3372435
Ik vind eerlijk gezegd 4 maaltijden tot 12 weken beter. Het hondje is nog zooo klein en het is beter om de voedingsstoffen over 4 maaltijden bij pup naar binnen te werken. Maar ik zou ook niet gaan minderen met KVV. En ik zou eerlijk gezegd gewoon de voertjes blijven voeren zoals je dat nu doet. Mocht pup te dik worden, zou ik wel gaan minderen met de brokjes.

Als je hem echter wakker moet schudden om hem de vier maaltijden per dag te geven, dan is dat natuurlijk wel vervelend.... Misschien kun je kijken of je op wat andere tijden kan voeren. En het is ook niet zo erg als er tussen de maaltijden niet exact even veel uur zit hoor. Mag best een keer iets korter of langer op elkaar.
Gebruikersavatar
Door TeuntjeT
#3372440
Ok dank je wel. Dan hou ik het op 4 maaltijden kvv per dag en op 200gr.hij groeit natuurlijk ook en als hij nu wat dikker zou worden dan wordt hij straks met dezelfde hoeveelheid voer vanzelf iets dunner,omdat hij dan in verhouding minder krijgt.
Ik zal proberen om de hoeveelheid brokjes/beloning te beperken tot 10gr per dag. Zal het afwegen hoeveel dat is,want 20gr was een hele ruwe schatting.
Gebruikersavatar
Door TeuntjeT
#3372441
Ok dank je wel. Dan hou ik het op 4 maaltijden kvv per dag en op 200gr.hij groeit natuurlijk ook en als hij nu wat dikker zou worden dan wordt hij straks met dezelfde hoeveelheid voer vanzelf iets dunner,omdat hij dan in verhouding minder krijgt.
Ik zal proberen om de hoeveelheid brokjes/beloning te beperken tot 10gr per dag. Zal het afwegen hoeveel dat is,want 20gr was een hele ruwe schatting.

Ander vraagje. Kan je een kong ook vullen met kvv? Bijvoorbeeld als je even niet op de pup kan letten en hem in de bench doet?
Dan zou je op die manier een maaltijd in de kong kunnen geven. Hoe kan je puppykong reinigen?kunnen die in de vaatwasser?
Door eelke
#3372472
Kvv kan wel in een kong. Ik zou je pup niet alleen laten eten (ik laat mijn honden nooit alleen eten, maar goed dat is barf, met kvv zou ik ook wel in de buurt blijven, ook dat kan verkeerd schieten).

Wat ik wel deed was een lepel kvv in een kong en dan invriezen. Dan hebben ze er wel een lekkere kluif aan. In de vaatwasser kan denk ik, moet je even op de gebruiksaanwijzing van de kong kijken? Dan sowieso wel eerst met de hand afwassen.
Door Lizzy
#3372484
TeuntjeT schreef:Ok dank je wel. Dan hou ik het op 4 maaltijden kvv per dag en op 200gr.hij groeit natuurlijk ook en als hij nu wat dikker zou worden dan wordt hij straks met dezelfde hoeveelheid voer vanzelf iets dunner,omdat hij dan in verhouding minder krijgt.
Ik zal proberen om de hoeveelheid brokjes/beloning te beperken tot 10gr per dag. Zal het afwegen hoeveel dat is,want 20gr was een hele ruwe schatting.

Ander vraagje. Kan je een kong ook vullen met kvv? Bijvoorbeeld als je even niet op de pup kan letten en hem in de bench doet?
Dan zou je op die manier een maaltijd in de kong kunnen geven. Hoe kan je puppykong reinigen?kunnen die in de vaatwasser?
Het schijnt te kunnen, in een vaatwasser: http://barkthink.com/how-to-clean-kong-toys/

Ik liet mijn hond ook niet alleen met een Kong. Net wat Eelke schrijft, ze kunnen zich er toch in verslikken. Ik geef eigenlijk nooit iets als er geen toezicht is.... Ik vind dat eng....
Gebruikersavatar
Door TeuntjeT
#3373217
De hoeveelheid brokjes wat hij krijgt aan beloning is zo'n 10gr per dag.niet veel dus.zijn ook hele kleine brokjes.
Kvv op 200gr houden? Hij weegt rond de 3,5kg. Volgens energique moet een pupje van 2,5kg 100gr krijgen en een pup van 5kg 200gr. Hij zit er tussenin maar krijgt er ook extra's bij.
Door Siberienne
#3373218
Ik heb zwarte kongs en die gaan af en toen in de vaatwasser, ik draai niet te heet want dan worden ze plakkerig.

Zogoflex heeft ook leuke speeltjes om voer in te stoppen en gegarandeerd vrij van weekmakers ed, kunnen ook in de vaatwasser.
Bv de Tux of de Toppl zijn ook geschikt om kvv in te doen, de tux is misschien wel wat zwaar voor je pupsel
https://www.eko4petz.nl/c-1959972/zogoflex/
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3373227
200gr kvv (ook met 20gr brok erbij) is echt niet zoveel voor een pupje van 3,5kg.
Ik zou dat blijven geven ja. Ale, laten meegroeien met zijn gewicht hé.
Gebruikersavatar
Door TeuntjeT
#3373232
Hoe dik of dun hoort een pup te zijn? Afgelopen dagen zat hij op 150gr kvv.zijn ribben zijn direct voelbaar als je hem aait.ze zijn niet direct zichtbaar,maar dat kan door zijn ruwharige vacht kunnen komen.
Mag een pupje wat mollig zijn? Dinsdag bij de dierenarts (controle en enting) woog hij 3,4 kg.
Vanochtend woog hij 3,5. Afgelopen dagen kreeg hij 150gr kvv.
Hoeveel zou zo,'n klein pupje moeten aankomen in een week? Zijn daar richtlijnen voor?
Zet hem nu iig weer op 200gr per dag.

Mijn vorige hond poepte zo'n 2x per dag.
Teun poept 3 a 4x per dag,maar wel hele kleine beetjes. Is zo vaak poepen normaal voor een pup,ook op kvv? Wordt dit minder als hij eenmaal zindelijk wordt en straks als hij ouder wordt naar minder voermomenten per dag gaat?
Door Lizzy
#3373234
TeuntjeT schreef:Hoe dik of dun hoort een pup te zijn? Afgelopen dagen zat hij op 150gr kvv.zijn ribben zijn direct voelbaar als je hem aait.ze zijn niet direct zichtbaar,maar dat kan door zijn ruwharige vacht kunnen komen.
Mag een pupje wat mollig zijn? Dinsdag bij de dierenarts (controle en enting) woog hij 3,4 kg.
Vanochtend woog hij 3,5. Afgelopen dagen kreeg hij 150gr kvv.
Hoeveel zou zo,'n klein pupje moeten aankomen in een week? Zijn daar richtlijnen voor?
Zet hem nu iig weer op 200gr per dag.

Mijn vorige hond poepte zo'n 2x per dag.
Teun poept 3 a 4x per dag,maar wel hele kleine beetjes. Is zo vaak poepen normaal voor een pup,ook op kvv? Wordt dit minder als hij eenmaal zindelijk wordt en straks als hij ouder wordt naar minder voermomenten per dag gaat?
Ik vind dat een pup niet dun hoort te zijn. Ook niet dik natuurlijk maar een heeeeeeel klein beetje puppyvetjes vind ik niet verkeerd, zeker niet op deze leeftijd. Sommige dierenartsen hebben het graag hoor, dat een pup dun opgroeit. Ik ben het er niet mee eens, juist een pup heeft voldoende voedingsstoffen (en dus voeding) nodig om goed op te groeien. Maar een pup bij wie ik z'n ribben zo makkelijk kan voelen: die gaf ik ook direct meer eten.

Hoeveel zo'n kleintje aan mag komen per week (richtlijn) weet ik niet, ik heb zelf alleen maar pups van middelgrote rassen gehad (en die komen ongeveer 1 kg per week aan).

Zo vaak poepen is normaal. Dat wordt als ie volwassen is waarschijnlijk een keer of 2 per dag. De vertering gaat nu nog super snel en je voert hem ook nog eens meerdere keren per dag dus dan poepen ze inderdaad wel 4 keer.
Gebruikersavatar
Door TeuntjeT
#3373261
vandaag een drukke dag met het puppenkind. eerste keer puppycursus en daarna nog even langs de dierenwinkel voor wat spulletjes.
hij krijgt nu energique en doet het daar goed op heb ik het idee. ik zag echter dat deze winkel ook carnivoer verkoopt. is dit een goed voer voor pups?
is het compleet en hoe is de kwaliteit? dit zijn geen hamburgertjes maar bakjes vlees geloof ik.

wat is nou echt de beste kvv voor een pup?
is het beter als een kvv ook groente bevat en misschien een kleine hoeveelheid granen?

misschien is kvv via internet bestellen ook nog een goede optie.
hebben jullie nog tips voor kant en klare gezonde beloningssnacks? moet heel klein zijn, smakelijk, gezond en zacht zonder uit elkaar te vallen in je jaszak.

gedroogd runderhart is te hard. heb nu dit en knip het dan in hele kleine stukjes: https://www.zoobio.nl/euro-premium/2144 ... s-met-zalm
Gebruikersavatar
Door pluk
#3373271
Carnivoer is een prima kvv. Wordt hier ook goed gegeten op een enkele smaak na.
Carnivoer is compleet tav verhouding vleesbot, spiervlees en orgaan. Wel zul je meerdere diersoorten moeten voeren, maar dat geldt voor de meeste merken. Sowieso zou ik je willen aanraden om meerdere merken te voeren. Bandit of Carnibest zijn dan andere goede merken waar je aan kan denken.

Aan je kvv menu kun je groente apart toevoegen. Bijv door een groentemix te maken of wat van je eigen gekookte groente te geven. Daarnaast is vis een goede aanvulling op je menu.
Er zijn kvv's die groente of vis toevoegen maar dit maakt ze niet perse beter of slechter.
Graan als vulling zie ik t nut niet van, maar Bandit voegt bijv rijst toe ivm vitamine b1. Maar dat is maar een klein percentage.
Door src_esther
#3373321
Ik vind Carnivoer er goed uitzien. Eend wordt hier het best gegeten. Wild wordt niet op prijs gesteld en kip vindt meneer ook maar zozo. Lam en Rund wil meneer niet te vaak maar zijn okay best okay vindt meneer. Enige jammere van Carnivoer is dat het vrij lastig/niet te vinden is wat ze er nou precies in stoppen (dus de verhoudingen en welke organen).

Groentemix maak ik zelf zodat ik zelf kan bepalen wat erin gaat. Heb wel eens KVV van Alaska gehad, maar daar zit bloemkool in en dat gaat dus echt niet goed.
Graan vermijd ik maar ik geef wel zo nu en dan Bandit. Ziet er goed uit er wordt met smaak gegeten.

Het zou kunnen dat je pup meer nodig heeft van Carnivoer en Bandit dan van Energique, ik moet er in elk geval meer van voeren in vergelijking tot sommige andere merken.
Door Incubi666
#3373345
Mijn pup is nu 15 weken eet ruim 200 gram kvv per dag. Ze weegt ongeveer 3.2kg. Daarnaast krijgt ze nog spier vlees 20gram er naast een klein snacks. Merken kivo shaweca duck rodi nieuwe smuldier ze grooit als kool. Waarom brokken alle hondenziektes zijn begonnen bij brokken. Puppy kvv bestaat ook niet. Een wolven welp eet ook gewoon mee wat moeder vangt.

Wist ook een rauw ei krijgt ze ook nog en soms nog wat kwark
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door