Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door dinky89
#3372698
Pfff wat een zorgen :-(
Ik zou idd ook voor speciaal 'krachtvoer' gaan van de da om haar weer aan het eten te krijgen.....

Zou mij ook niets verbazen wanneer de injectie een injectie metacam is geweest. Hoe dan ook is het verstandig om vandaag weer contact op te nemen zo te lezen :-\
Ook ik vind het overigens bijzonder dat de bloeduitslagen niet dezelfde dag al bekend zijn.
Door Too
#3372709
Wat een zorg weer Hope :-*
Dwangvoeren met de hand was hier best tricky hoe ziek ze zich ook voelde, blikje AD van de dierenarts aanlengen met wat water en dan met een spuit kleine beetjes in dr mond werkte t beste. Is vergelijkbaar met de tube van Hanna.
Niet alleen om er voedingstoffen in te krijgen maar ook om de cirkel te doorbreken als ze misselijk zijn , zijn geweest
Gebruikersavatar
Door Hope
#3372717
Ondertussen heb ik er twee keer een halve eetlepel kvv van Nelson in weten te krijgen. Dat biedt ik nu ieder uur aan. Heet is in elk geval íets.

De dierenarts belt me vanmiddag terug. Ze gaat niet achteruit, ze loopt wat rond en trekt zich niet meer zo terug. Wat dat betreft lijkt het wel wat beter.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3372759
Nou, ik word hier nog niet zo heel erg blij van.

De uitslagen waren nog niet allerhande binnen. Ze zagen wel verhoogde ontstekingswaarden maar dat verbaasd me niet met die koorts. Verder zo geen rare dingen.

Ik moet de metacam welk de tijd geven. Dat ze nu af en toe een hapje eet is goed. Ze heeft ab gehad en dat heeft ook tijd nodig. Als het morgen niet beter gaat dan terug bellen.

Huh?! Ben ik nou overbezorgd en gaat dit gewoon altijd zo? Of zou er eigenlijk meer actie moeten zijn?
Ze loopt nu wel wat rond en af en toe eet ze wat. Een hapje kvv, een hapje Felix, een brokje... Veel is het niet maar het is ook niet meer níks.
#3372765
Hope schreef:Nou, ik word hier nog niet zo heel erg blij van.

De uitslagen waren nog niet allerhande binnen. Ze zagen wel verhoogde ontstekingswaarden maar dat verbaasd me niet met die koorts. Verder zo geen rare dingen.

Ik moet de metacam welk de tijd geven. Dat ze nu af en toe een hapje eet is goed. Ze heeft ab gehad en dat heeft ook tijd nodig. Als het morgen niet beter gaat dan terug bellen.

Huh?! Ben ik nou overbezorgd en gaat dit gewoon altijd zo? Of zou er eigenlijk meer actie moeten zijn?
Ze loopt nu wel wat rond en af en toe eet ze wat. Een hapje kvv, een hapje Felix, een brokje... Veel is het niet maar het is ook niet meer níks.
Bij katten vind ik dit echt vooruitgang. Zolang ze blijven eten durf ik het wel aan. Ab heeft echt even tijd nodig. Ook ben ik niet heel bang van metacam geven voor een korte periode. Als ze hier koorts hebben dan eten ze echt niks meer.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Hope
#3372785
hannabelgje schreef:Bij katten vind ik dit echt vooruitgang. Zolang ze blijven eten durf ik het wel aan. Ab heeft echt even tijd nodig. Ook ben ik niet heel bang van metacam geven voor een korte periode. Als ze hier koorts hebben dan eten ze echt niks meer.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Dank je.
Het gaat echt beter. Ze loopt rond en laat ook weer van zich horen. Haar broer mag ook weer in de buurt komen.
Eten gaat heel moeizaam maar ze heeft wel wat binnen. Een paar slokjes kittenmelk, een lepeltje van dit, een hapje van dat. Hopelijk morgen weer een beetje beter.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3372789
Ik vind dat verhaal van het vervetten van de lever nogal eng. Ik vind het moeilijk in te schatten wanneer ze genoeg eet om dat te voorkomen.

Levendiger is ze absoluut en ze eet kleine beetjes. We wachten het maar even af.
#3372808
Hope schreef:Ik vind dat verhaal van het vervetten van de lever nogal eng. Ik vind het moeilijk in te schatten wanneer ze genoeg eet om dat te voorkomen.

Levendiger is ze absoluut en ze eet kleine beetjes. We wachten het maar even af.
Dat leververvetting verhaal is als ze niet meer eten. Zolang ze eten speelt dat niet echt. Ook is dat voornamelijk bij katten die te dik zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
#3372824
Welja, de lever vervet altijd bij het verbranden van lichaamsvet, dus ook bij snel afvallen. Uitsluiten kan je het dus niet.
Maar bij een kat met gezond gewicht zou ik me hierover ook geen zorgen maken zolang ze wat eet en dat geen weken duurt.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3372868
Het gaat beter qua energie, niet qua eten.
Ze is levendig en wil graag naar buiten. Ik twijfel daarover omdat ze amper eet en ik haar zeer geregeld iets voorzet. Ik weet dat wanneer ik haar buiten laat ze pas weer terug komt als het donker wordt.
Dat ze de trap op en af loopt en laat merken naar buiten te willen lijkt me heel positief.

Het eten is nog steeds een punt van aandacht. Ik geef haar nu ieder uur iets wat ze normaal heel lekker vindt. Van tonijn tot konijn kvv en brokjes. Ze eet overal 2 of 3 hapjes van en dan wil ze niet meer. Ik laat het soms staan maar dat maakt ook geen verschil.

Wat opvalt is dat ze begint te krabben/graven na een paar hapjes eten. Alsof ze op de bak heeft gezeten en de kattenbakvulling over een plasje heen graaft. Dat deed ze eerder niet.

Ze wil de metacam niet. Het mocht over het voer maar aangezien ze niet eet durf ik dat niet aan. Ik geef het dus rechtstreeks in de bek en dan is ze bóós. Niet leuk maar ik ben wel blij weer wat praatjes te zien die echt typisch Lotje zijn.

Haar oortjes voelen niet meer warm aan en haar slijmvliezen hebben een mooie kleur. Op het eten na lijkt het weer een springlevende, gezonde poes.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door