Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Miraculu
#3372191
het gaat om een border collie van 18 kilo :-)

ik geef haar nu een eitje op zondag en woensdag geen idee hoe vaak je een eitje mag geven
ook krijgt ze nog wat erwtjes en worteltjes bij haar eten dagelijks

misschien zijn er nog dingen dat ik wat extra kan geven?
Door Lizzy
#3372215
Miraculu schreef:het gaat om een border collie van 18 kilo :-)

ik geef haar nu een eitje op zondag en woensdag geen idee hoe vaak je een eitje mag geven
ook krijgt ze nog wat erwtjes en worteltjes bij haar eten dagelijks

misschien zijn er nog dingen dat ik wat extra kan geven?
Twee eitjes per week is prima. Meer zou ik niet doen.

Wat eet je hond in de basis?

Geef je erwtjes en wortel met een specifieke reden? Is ze al dusdanig lang drachtig dat je dit voert als koolhydraat leverancier?
Door Miraculu
#3372220
ze krijgt dit omdat in erwtjes foliumzuur zit iemand gaf mij tis als tip om zo op een natuurlijke mannier foliumzuur toe te voegen maar het is niet veel hoor :-)
ze krijgt voorlopig kvv worsten van natuur en dier en morgens een heel klein handje acana brokjes (iets van 25 gram) om toch iets op haar maag te hebben morgens aangezien ik eigenlijk maar 1x per dag eten geef :-)

ze zit nog maar aan dag 15 vandaag ze heeft deze keer 2x gal over gegeven deze morgen ... hopelijk is dit iets van de dracht en loert er niets anders
#3372252
Dan kan je beter rauwe bladgroenten geven. Daar zit meer foliumzuur in. Spinazie, andijvie, soorten sla, postelein, enz....
En rauw omdat met koken (contact met water) foliumzuur verloren gaat in het water.
Door Lizzy
#3372272
Miraculu schreef:ze krijgt dit omdat in erwtjes foliumzuur zit iemand gaf mij tis als tip om zo op een natuurlijke mannier foliumzuur toe te voegen maar het is niet veel hoor :-)
ze krijgt voorlopig kvv worsten van natuur en dier en morgens een heel klein handje acana brokjes (iets van 25 gram) om toch iets op haar maag te hebben morgens aangezien ik eigenlijk maar 1x per dag eten geef :-)

ze zit nog maar aan dag 15 vandaag ze heeft deze keer 2x gal over gegeven deze morgen ... hopelijk is dit iets van de dracht en loert er niets anders
Ik denk wel dat het gal spugen met de dracht te maken heeft hoor. Misschien is het een idee om toch al 2 keer per dag over te gaan op een KVV maaltijd.

Als je een goede KVV voert, dan zit daar lever in. En daar zit veeeeeeeeeeeeel meer foliumzuur in dan in erwtjes : https://www.ahealthylife.nl/de-top-12-v ... amine-b11/.

Tegen het einde van de dracht zijn wortelen en erwtjes prima om toe te voegen omdat je hond dan wat extra behoefte heeft aan koolhydraten.

Meer extra's : ik weet niet of je ook wel KVV met vette vis geeft? Nou mag vis niet meer dan 10% van je totale menu uitmaken maar eens per week een sardientje (als je geen KVV voert dan he - want dan mag je geen extra vis toevoegen) is ook altijd lekker. Wat bladgroenten (gekookt of gepureerd): ook altijd gezond!
Door Miraculu
#3372498
Lizzy schreef:
Ik denk wel dat het gal spugen met de dracht te maken heeft hoor. Misschien is het een idee om toch al 2 keer per dag over te gaan op een KVV maaltijd.

Als je een goede KVV voert, dan zit daar lever in. En daar zit veeeeeeeeeeeeel meer foliumzuur in dan in erwtjes : https://www.ahealthylife.nl/de-top-12-v ... amine-b11/.

Tegen het einde van de dracht zijn wortelen en erwtjes prima om toe te voegen omdat je hond dan wat extra behoefte heeft aan koolhydraten.

Meer extra's : ik weet niet of je ook wel KVV met vette vis geeft? Nou mag vis niet meer dan 10% van je totale menu uitmaken maar eens per week een sardientje (als je geen KVV voert dan he - want dan mag je geen extra vis toevoegen) is ook altijd lekker. Wat bladgroenten (gekookt of gepureerd): ook altijd gezond!

Ja? kan dat toch al zo vroeg? ik zal zien of ik het al kan verdelen over kleinere porties mijn ouders zijn niet zo fan van rauw vlees in de koelkast maar misschien kan ik wel een merk bestellen dat halve kg heeft dan 1 kg.


ze krijgt het merk natuur en dier ik denk /hoop toch dat dit goede voeding is... heb altijd wel wat worsten met zalm in
Door Lizzy
#3372504
Miraculu schreef:Ja? kan dat toch al zo vroeg? ik zal zien of ik het al kan verdelen over kleinere porties mijn ouders zijn niet zo fan van rauw vlees in de koelkast maar misschien kan ik wel een merk bestellen dat halve kg heeft dan 1 kg.
Ik kan me dat voorstellen. Maar in een goed afgesloten plastic bak denk ik dat het wel goed kan.... Maar je hebt inderdaad ook merken van 500 gram.
ze krijgt het merk natuur en dier ik denk /hoop toch dat dit goede voeding is... heb altijd wel wat worsten met zalm in
Welk merk is dat precies? Dit? http://www.natuurendiershop.nl/index.ph ... cts_id=650. Dat ziet er wel goed uit. Als je ook eens per week iets met zalm geeft is dat prima!
Door Miraculu
#3372505
Jep dat is het merk! ik zal is zien of het mag hier ze krijgt nu 350 gram dus dan kan ik dat delen in 2 :-)

ze krijgt nu morgens op aanraden van een fokker wel een klein scheutje geitenmelk en wat yoghurt ze zei dat dit hielp bij het misselijk zijn al eet ze alles wat ik haar geef met smaak op!
ze lijkt vaak uitgehongerd :p
Door Lizzy
#3372507
Miraculu schreef:Jep dat is het merk! ik zal is zien of het mag hier ze krijgt nu 350 gram dus dan kan ik dat delen in 2 :-)

ze krijgt nu morgens op aanraden van een fokker wel een klein scheutje geitenmelk en wat yoghurt ze zei dat dit hielp bij het misselijk zijn al eet ze alles wat ik haar geef met smaak op!
ze lijkt vaak uitgehongerd :p
Ja, dat is prima inderdaad, geitenmelk en yoghurt. Ik hoop dat het helpt bij de misselijkheid!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door