Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3372512
Het is weer voorjaar.... Bossen met kleefkruid vreten ze! Alle 3!

Afbeelding

Is toch mal? Ieder jaar doen ze het en alleen in het voorjaar. De kleefkruid die in de zomer nog staat raken ze niet aan.

Ik vond dit op Internet dus ik laat ze gewoon gaan. Maar op zulke momenten lijkt het wel alsof ze weten wat goed voor ze is ofzo!

Waar is kleefkruidthee goed voor?
Kleefkruid is een goed middel om te ontgiften. Allerlei stoffen in het lichaam waarvan er teveel zijn hopen zich op. Dat is een beschermingsmechanisme van het lichaam zodat er niet teveel vergif in je bloed zit. Het lichaam breekt deze gifstoffen, die zitten in medicijnen en moderne etenswaar uit de supermarkt, heel slecht af. Door kleefkruidthee te drinken worden de stoffen sneller afgevoerd en plas je ze weer uit.

Zijn mijn honden de enige?
#3372521
Hier wordt kleefkruid niet gegeten. Zou ook niet weten of t groeit op plekken waar wij komen.
Gras daarentegen wordt sinds een week of wat weer volop gegeten. En dan heel specifieke sprietjes.

Of honden nu zelf doorhebben dat t goed voor ze is... Ik denk t niet.
Waarschijnlijk eerder een gevalletje 'gewoon lekker' omdat het vers is. Het zomergras of kleefkruid is vast minder sappig of zo.
#3372525
Ik denk eigenlijk ook niet dat ze weten wat goed voor ze is want 2 tellen later eet Fritzi gerust een uitgespuugd kauwgommetje op :-X . Maar het is echt opvallend dat ze van de ene kleefkruid plek naar de andere rennen en andere planten laten ze met rust. Zelfs gras eten ze niet op het moment!
#3372527
Kunnen ze dan even hier langs komen?
Heb zat hier.
En Beautje, - lang zal hij leven, hij is 14 geworden vandaag!!! Dat mormeltje - feestje- eet het niet, zelfs geen grassprietje.
De leo's waren ook grazers, die aten en plukten ook van alles.
#3372528
pearlsofpassion schreef:Vers kleefkruid snijdt volgens mij minder dan 'volgroeid'.
En is minder taai.

Maar of ze het eten omwille van de eigenschappen, geen idee. Er wordt wel vaker beweerd dat dieren dat vanzelf aanvoelen.
Dit is eigenlijk mooier gezegd. Ik denk op zich niet dat ze eten wat goed voor ze is, want ze geven dagelijks voorbeelden van waarom dat niet zo is. Maar ze eten ze misschien wel omwille van de eigenschappen van het kruid? Ik heb geen idee maar apart vind ik het wel. Vandaag viel het me dus gewoon op dat ze het rit nemen en verderop bij hun kleefkruidveldje gaan staan grazen.
#3372529
irmaa schreef:Kunnen ze dan even hier langs komen?
Heb zat hier.
En Beautje, - lang zal hij leven, hij is 14 geworden vandaag!!! Dat mormeltje - feestje- eet het niet, zelfs geen grassprietje.
De leo's waren ook grazers, die aten en plukten ook van alles.
Ik wil ze wel even langs sturen hoor ;D . Kunnen ze met Beautje zijn verjaardag vieren ;D ! Van harte gefeliciteerd met Beau :-*
#3372551
Geen van mijn Fauven heeft ooit Kleefkruid gegeten. Het enige wat ze er mee deden was later in het seizoen die klote zaadbolletjes in hun vacht stoppen. :biggrin2:
Maar als je zeker denkt te weten dat ze weten wat ze doen, moet je misschien eens kritisch naar je menu kijken ;D

Ik denk trouwens dat honden heel goed weten wat ze nodig hebben, ook al eten ze ook vaak troep, maar dat komt denk ik omdat die troep door de mens gecamoufleerd wordt met geur- en smaakstoffen die de honden niet kunnen weerstaan of waardoor ze misleid worden. Net zoiets als de zgn. "smakelijke kauwtabletten". Zonder smaakstof zouden ze die niet eten.

Mijn eerste pup vroeger, heel lang geleden, kwam plots de keuken inrennen toen mijn moeder 's ochtends de eitjes stuk sloeg. Mijn moeder: Maar joh, ik heb toch alleen maar eierdoppen. En hield hem die voor. Maar hij pakte ze aan en at ze op. Nadat hij dat verschillende ochtenden achter elkaar had gedaan haalde mijn moeder een calciumsupplement voor hem en toen was het over met de eierdoppen. (Het was geen brokkenhond, hij kreeg een zelfgemaakt menu maar dat was bepaald geen barf en er zaten geen botten in, hij kreeg wel regelmatig een rauw ei bij zijn eten - maar zonder de schaal ::) ).
#3372568
pike schreef:Geen van mijn Fauven heeft ooit Kleefkruid gegeten. Het enige wat ze er mee deden was later in het seizoen die klote zaadbolletjes in hun vacht stoppen. :biggrin2:
Maar als je zeker denkt te weten dat ze weten wat ze doen, moet je misschien eens kritisch naar je menu kijken ;D
Hahahaha, ja, dat zal ik eens doen ;D
Ik denk trouwens dat honden heel goed weten wat ze nodig hebben, ook al eten ze ook vaak troep, maar dat komt denk ik omdat die troep door de mens gecamoufleerd wordt met geur- en smaakstoffen die de honden niet kunnen weerstaan of waardoor ze misleid worden. Net zoiets als de zgn. "smakelijke kauwtabletten". Zonder smaakstof zouden ze die niet eten.
Ja, daar heb je wel een punt... En poep eten van andere honden.... Nou, er loopt wel een interessant topic in medisch waar Siberienne op gereageerd heeft: viewtopic.php?f=8&t=137444&start=60. Wie weet, eten ze dat ook wel met goede reden.
Mijn eerste pup vroeger, heel lang geleden, kwam plots de keuken inrennen toen mijn moeder 's ochtends de eitjes stuk sloeg. Mijn moeder: Maar joh, ik heb toch alleen maar eierdoppen. En hield hem die voor. Maar hij pakte ze aan en at ze op. Nadat hij dat verschillende ochtenden achter elkaar had gedaan haalde mijn moeder een calciumsupplement voor hem en toen was het over met de eierdoppen. (Het was geen brokkenhond, hij kreeg een zelfgemaakt menu maar dat was bepaald geen barf en er zaten geen botten in, hij kreeg wel regelmatig een rauw ei bij zijn eten - maar zonder de schaal ::) ).
Dit is toch gewoon heel bizar?!?!!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door