Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door dreddie27
#3371590
Honden zullen net als alle dieren zout nodig hebben. Zit er in vers vlees wel voldoende natuurlijke zouten voor een hond ? Normaal krijgen zowel mensen als honden eerder teveel zout binnen. Maar als je alleen vers eet, dan geld dit niet meer. Dan moet je juist opletten of je wel voldoende binnen krijgt. Hoe is dat met Barf en honden ?
Door Lizzy
#3371603
Goeie vraag!

Gelukkig zit er in rauw vlees wel natrium (de belangrijke stof in zout) en genoeg om aan de zout (natrium) behoefte te voldoen. Runderhart bijvoorbeeld bevat 100 gram 98 mg. En runderlever 68 mg. Ook groenten bevat wel zout. Waterkers bijv. bevat 41 mg per 100 gram. Veel mensen geven hun hond wel zeewier/algen. Dat bevat 233 mg per 100 gram. En een rauw ei bevat per 100 gram 142 mg natrium. Allerlei soorten zeevis bevatten ook natrium. Makreel bijv. 158 mg. Sardien in blik bevat zelfs 307 mg natrium.

Hier kun je opzoeken wat er in welke voedingsmiddelen zit: https://www.nutritionvalue.org/search.p ... beef+heart. Sodium = natrium en natrium is het belangrijkste onderdeel van zout.
Door MillyMol
#3371626
Dan is mijn vraag: wat is de dagelijkse behoefte van een hond?
Door Lizzy
#3371634
MillyMol schreef:Dan is mijn vraag: wat is de dagelijkse behoefte van een hond?
100 mg natrium per dag per 13,5 kg lichaamsgewicht.
Door dreddie27
#3371673
Thanks !

Zo te zien bevat gemiddeld normaal vlees 50mg Natrium per 100 gram en heeft een middelgrote hond van ruim 20 kg dus zo'n 170 gram nodig. Geef zelf KKV en geef ik zeker een halve kilo per dag, waarvan ik neem aan toch wel 70% vlees zal zijn. Dus dan zou je op zo'n 175 gram komen wat precies voldoende is.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door