Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3370816
Pauline schreef:Locatie op je mobiel inschakelen, zegt dit blondje.
Hoeft niet.. Bij de app kan je je woonplaats (of elke willekeurige plaats) invullen en dan verschijnen de winkels die mee doen. Als er geen winkels in die plaats zijn dan kan je wel zien welke winkels in de buurt van die plaats mee doen.

Ik had er nog niet van gehoord, heb de app gedownload en ga eens kijken of het lukt om een keer wat te kunnen kopen. Goed initiatief!
#3370821
Ik vind het dan weer onbegrijpelijk dat het alleen via een mobiel kan. Er zijn nog zat mensen die of geen smartphone hebben of die daar (zoals ik) niet voor willen gebruiken. Ik wil niet al die apps op mijn telefoon; het vreet ruimte die ik niet daarvoor beschikbaar wil hebben.
Ik heb het ze al 's gevraagd en het antwoord was min of meer " iedereen heeft toch een smartphone" .. eh.. nee. dus.

Suzanne
#3370824
Suzanne schreef:Ik vind het dan weer onbegrijpelijk dat het alleen via een mobiel kan. Er zijn nog zat mensen die of geen smartphone hebben of die daar (zoals ik) niet voor willen gebruiken. Ik wil niet al die apps op mijn telefoon; het vreet ruimte die ik niet daarvoor beschikbaar wil hebben.
Ik heb het ze al 's gevraagd en het antwoord was min of meer " iedereen heeft toch een smartphone" .. eh.. nee. dus.

Suzanne
Tja, er liggen ook overal snelwegen terwijl niet iedereen een auto heeft. Ik kan me niet voorstellen dat dit initiatief veel oplevert, hooguit wat kosten bespaard. Dus dan snap ik wel dat ze niet gaan investeren in meerdere platforms. Tenslotte heeft de overgrote meerderheid van de mensheid tegenwoordig wel een smartphone. En ook niet iedereen heeft een computer, dus je kan toch nooit iedereen tevreden stellen.
#3370827
Kaela schreef:Tja, er liggen ook overal snelwegen terwijl niet iedereen een auto heeft. Ik kan me niet voorstellen dat dit initiatief veel oplevert, hooguit wat kosten bespaard. Dus dan snap ik wel dat ze niet gaan investeren in meerdere platforms. Tenslotte heeft de overgrote meerderheid van de mensheid tegenwoordig wel een smartphone. En ook niet iedereen heeft een computer, dus je kan toch nooit iedereen tevreden stellen.
Ik denk toch echt dat nog het merendeel van de mensen dingen gewoon op een pc doet en niet op een smartphone. Het idee dat "men" er maar van uit gaat dat je een smartphone hebt, of stomweg een mobiele telefoon... dat vind ik vervelend.
Hoevaak ik al vreemde blikken krijg als ik (omdat ik niet op mijn mobiel gebeld wil worden) zeg dat ik geen mobiel heb... of ze water zien branden.. Ik heb dat ding voor noodgevallen; niet voor praatjes pot. Ieder het zijne, zeker weten, maar het stoort me dat het zo opgedrongen wordt.

Suzanne
#3370835
Suzanne schreef:Ik denk toch echt dat nog het merendeel van de mensen dingen gewoon op een pc doet en niet op een smartphone. Het idee dat "men" er maar van uit gaat dat je een smartphone hebt, of stomweg een mobiele telefoon... dat vind ik vervelend.
Hoevaak ik al vreemde blikken krijg als ik (omdat ik niet op mijn mobiel gebeld wil worden) zeg dat ik geen mobiel heb... of ze water zien branden.. Ik heb dat ding voor noodgevallen; niet voor praatjes pot. Ieder het zijne, zeker weten, maar het stoort me dat het zo opgedrongen wordt.

Suzanne
Het feit alleen al dat er zo vreemd van opgekeken wordt, zo een idee kunnen geven van hoeveel mensen er wél hun mobiel gebruiken om te bellen en apps op te zetten.

Dat jij dat vervelend vindt, prima. Maar het feit dat jij je mobiel daar niet voor wil gebruiken is jou keuze. Dat doet niets af aan het feit dat je uitstekend met een mobiel kan bellen en apps kan gebruiken. En dat het dus heel logisch is dat bedrijven die weg bewandelen. En dan is het jou keuze of je er gebruik van wil maken of niet, er wordt je helemaal niets opgedrongen.
#3370836
Suzanne schreef:Ik denk toch echt dat nog het merendeel van de mensen dingen gewoon op een pc doet en niet op een smartphone. Het idee dat "men" er maar van uit gaat dat je een smartphone hebt, of stomweg een mobiele telefoon... dat vind ik vervelend.
Hoevaak ik al vreemde blikken krijg als ik (omdat ik niet op mijn mobiel gebeld wil worden) zeg dat ik geen mobiel heb... of ze water zien branden.. Ik heb dat ding voor noodgevallen; niet voor praatjes pot. Ieder het zijne, zeker weten, maar het stoort me dat het zo opgedrongen wordt.

Suzanne

Ik snap je frustratie .het zou dan beide moeten kunnen misschien maar het hele concept werkt in dit geval echt handiger met de app .de app is zo ingericht dat je direct kan betalen etc. dus korte lijnen ..soms zijn er maar 3 pakketten beschikbaar en als werkt of veel van huis ben heb je ( de meeste :) :) ) wel hun telefoon bij je..die app is binnen een paar seconde beschikbaar en omdat het niet in vaste tijdsblokken wordt aangeboden zou je steeds opnieuw je PC op moeten starten..ik kan dat via mijn telefoon b.v. wel op mijn werk even snel doen maar als ik op de zakelijke pc steeds site moet opstarten om te kijken...
Bovendien vind ik het een voordeel dat ik overal kan kijken..ben ik toevallig bij mijn moeder en zou ik wat kunnen gebruiken dan tik ik haar plaatsnaam in...en die heeft weer helemaal geen PC..Zaterdag was ik toevallig in een gebied in de stad waar veel van die speciaalzaakjes zitten die meedoen..vanaf huis ga ik dat niet doen..met de auto er heen om een pakket op te halen lijkt mij niet te bedoeling en het is betaald parkeergebied..nu was ML erbij..die bleef even in de auto zitten en kon snel even een pakket kopen betalen halen..Het is vast geen onwil maar in dit geval werkt het voor dit concept denk ik beter.
#3370837
Summerditches schreef:Ik snap je frustratie .het zou dan beide moeten kunnen misschien maar het hele concept werkt in dit geval echt handiger met de app .de app is zo ingericht dat je direct kan betalen etc. dus korte lijnen ..soms zijn er maar 3 pakketten beschikbaar en als je werkt of veel van huis ben heb je ( de meeste :) :) ) wel hun telefoon bij je..die app is binnen een paar seconde beschikbaar en omdat het niet in vaste tijdsblokken wordt aangeboden zou je steeds opnieuw je PC op moeten starten..ik kan dat via mijn telefoon b.v. wel op mijn werk even snel doen maar als ik op de zakelijke pc steeds site moet opstarten om te kijken...
Bovendien vind ik het een voordeel dat ik overal kan kijken..ben ik toevallig bij mijn moeder en zou ik wat kunnen gebruiken dan tik ik haar plaatsnaam in...en die heeft weer helemaal geen PC..Zaterdag was ik toevallig in een gebied in de stad waar veel van die speciaalzaakjes zitten die meedoen..vanaf huis ga ik dat niet doen..met de auto er heen om een pakket op te halen lijkt mij niet te bedoeling en het is betaald parkeergebied..nu was ML erbij..die bleef even in de auto zitten en kon snel even een pakket kopen betalen halen..Het is vast geen onwil maar in dit geval werkt het voor dit concept denk ik beter.
#3370843
Suzanne schreef:Ik vind het dan weer onbegrijpelijk dat het alleen via een mobiel kan. Er zijn nog zat mensen die of geen smartphone hebben of die daar (zoals ik) niet voor willen gebruiken. Ik wil niet al die apps op mijn telefoon; het vreet ruimte die ik niet daarvoor beschikbaar wil hebben.
Ik heb het ze al 's gevraagd en het antwoord was min of meer " iedereen heeft toch een smartphone" .. eh.. nee. dus.

Suzanne
Het is geen verplichting om er gebruik van te maken hé...
#3370845
Wij doen ook al een poosje mee. Hier in de stad doet er genoeg zaken mee.
Het is echt heel populair aan het worden, laatste weken is alles zo snel uitverkocht. Moet er bijna een timer voor zetten

Wij doen nu alleen nog de bio winkels, zodat we het gros ook echt kunnen gebruiken. Meeste pakketten zijn echt heel fijn, af en toe zit er iets tussen wat we echt niet eten (zoals varken), meestal laten we dat in de winkel achter voor de pakketten die nog opgehaald worden.
De niet bio winkels hebben we een aantal keer geprobeerd maar daar teveel vlees en zuivel.
Ik eet vega(n) en mijn vriend bijna volledig vegetarisch.

App is trouwens echt nodig omdat de winkel de bon op je telefoon moet swipen.

Tip overigens, mijn vriend en ik delen dezelfde account. Ik koop de meeste bonnen, hij kan ze dat afhalen .
#3370855
marina schreef:Wij doen ook al een poosje mee. Hier in de stad doet er genoeg zaken mee.
Het is echt heel populair aan het worden, laatste weken is alles zo snel uitverkocht. Moet er bijna een timer voor zetten

Wij doen nu alleen nog de bio winkels, zodat we het gros ook echt kunnen gebruiken. Meeste pakketten zijn echt heel fijn, af en toe zit er iets tussen wat we echt niet eten (zoals varken), meestal laten we dat in de winkel achter voor de pakketten die nog opgehaald worden.
De niet bio winkels hebben we een aantal keer geprobeerd maar daar teveel vlees en zuivel.
Ik eet vega(n) en mijn vriend bijna volledig vegetarisch.

App is trouwens echt nodig omdat de winkel de bon op je telefoon moet swipen.

Tip overigens, mijn vriend en ik delen dezelfde account. Ik koop de meeste bonnen, hij kan ze dat afhalen .



Dat vroeg ik mij dus af..mijn dochter loopt heel veel in de stad voor haar werk (en hobby) dus ik denk vaak ..jeetje had zij nu " de bon maar mee" ..goed om te weten dat dit kan
#3370868
Oh, klinkt toch wel interessant.
Je moet een beetje kiezen welke zaken je zelf goed kan gebruiken. Want in de beschreven pakketten zit toch iets te veel bewerkt voedsel en gesuikerde zuivel. Maar moest de bio-winkel hier meedoen, is dat zeker interessant.

Ze zouden misschien wel best onderscheid maken tussen vegetarische en vlees/vis pakketten. Er zijn toch veel mensen vega.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door