Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3370691
Bijna verslavend ..super leuk en het geeft wel een goed gevoel..
Too Good To Go...

Na een reportage op TV de app gedownload...eten ophalen bij winkels, lunchrooms, benzinepompen, supermarkten etc. voor een klein bedrag van de normale waarde en zo bespaar je zelf geld en wordt er minder eten weggegooid..Het is eten wat wel dezelfde of dag er na op moet ..volgens de datum op de verpakking in ieder geval...Maar je kan soms ook iets invriezen.

Je moet wel veel lusten en een beetje crea-bea zijn maar ik vind het top..
Ik moet wel zeggen dat ik in een stad woon en de keuze is hier reuze..mijn zusje woont in een dorp en heeft daar wat minder keuze...

Hier is de AH het minst gesorteerd tot nu toe..bij de DEKAmarkt was het pakket niet te tillen..Ook al wat opgehaald bij een broodjeszaakje..dat was echt superleuk ..want die vulde het tasje vlak voor sluitingstijd met alles waarvan ze dacht dat dit niet meer weg zou gaan ..het gaf haar zelf ook een super fijn gevoel..

Ik ben zelf bijna 100% vegetarisch maar neem de vleesgerechten in de pakketten wel mee..het is maar hoe je ernaar kijkt maar ik vind het dan slechter om het weg te gooien ..dan is alles helemaal voor niets geweest en dat gaat gebeuren als ik het niet op het laatst koop ..en hier wordt wel door andere huisgenoten vlees gegeten..
#3370694
Extreme schreef:Heb het van de week van mijn collega gehoord dat het bestond. Zij was net begonnen, en al een leuk pakket gekocht.
Weet jij welk tijdstip het beste is om te kijken? Veel is al weg als ik kijk.
Ik ben er na 2 weken een beetje achter maar nog niet helemaal....veel supermarkten hier gedurende de hele dag maar dan ophalen de volgende dag..
De delicatessen zaken schatten na de middag in hoe en wat en dat kan je dan vaak dezelfde dag ophalen.. ..maar een vaste regelmaat kan ik nog niet echt ontdekken..ik kijk gewoon een paar keer per dag..ook uit pure nieuwsgierigheid ;D ;D

Als ik perse iets van een bepaalde zaak wil dan kijk ik steeds wat het tijdstip is dat het uitverkocht is de vorige keer..dan kijken ik steeds rond die tijd..

Had een paar dagen niks en gisteren bleven er zeker bij 6 of 7 supermarkten pakketten over die je nog dezelfde dag kon halen..
#3370726
Oh, das wel interessant!
Is dat met vlees dan ook? Dat het meteen op moet? En is het doorgaans bewerkt voedsel of net niet?
Want vb worst en hamburgers of kant-en-klaar maaltijden interesseert me weinig, maar verse, onbewerkte producten wel.
Of kan je dat wat kiezen?

Ik ga het denk ik, wel eens proberen. Bedankt voor de tip!
#3370764
Ik heb nu 3 pakketten gehaald..zal even uitleggen wat er bij mij in zat..al is dat natuurlijk 0 garantie voor een volgende keer..

AH
1 grote zak Celavita Oma's opbakaardappeltjes
1 liter pak Vlaflip Vla van Campina
1 grote zak Oosterse roerbak groente
1 pakje met 2 gepaneerde kipschnitzels..
Dit waren allemaal 35% items..ik betaalde 3,95 hiervoor.
Nadeel vond ik dat ik misschien iets duurder uitgeweest was als ik zelf in de 35% vitrine had gaan graaien(diverse AH's hebben hier dit in een aparte vitrine voor) maar dan had ik wel items gehad die ik echt hebben wilde.

Dekamarkt
1 pak Campina bananenvla
1 zakje witte bolletjes
2 zakken gemengde salade zonder toevoeging gewoon naturel
1 maaltijd salade Tonijn
1 maaltijd salade Kip Ketjap
1 liter pak yoghurtdrink Mango
1 grote zak soepgroente
MEGApakket moet ik zeggen voor 3,95..alles voor mij wel bruikbaar of ik maak het bruikbaar alleen van de sla hou ik wel een zak over die meng ik dan wel met de groentemix voor de hondjes ..en weer eens lekker groentesoep gemaakt. Alles moest wel dezelfde dag of de dag erna op volgens de datum op de verpakking maar ik moet zeggen dat drinkyoghurt en vla wat mij betreft wel 1 -2 dagen langer mee kunnen volgens de snuffel en smaaktest

Broodjeszaakje
Hier worden belegde broodjes verkocht van verse verantwoorde en zelfgemaakte producten.
1 zak bruine bollen
2 mueslli broodjes
2 witte harde bolletjes
1 grote vers gemaakte salade zonder dressing dus lang houdbaar
1 bakje filet americain
1 mega bak zelfgemaakte bruine bonen soep.
Hier krijg je gewoon houdbare producten maar die niet meer opgemaakt worden. Broodjes zaakje is op zondag dicht dus veel kan niet tot maandag blijven liggen.
#3370808
Bij ons doen er maar 3 winkels aan mee, 2 bakkerijen en een ecomarket.
En ben heel tevreden over wat er in de zak zit, kan altijd alles gebruiken, is ook makkelijk als je met 6 pers huishouden bent ;)
Van de ecomarket heb ik 2 x lekker bio-vlees gehad, had ik anders niet gehaald, want prijzig, maar nu het in de tas zat is dat een leuke bijkomstigheid.
#3370809
Summerditches schreef:Ik ben er na 2 weken een beetje achter maar nog niet helemaal....veel supermarkten hier gedurende de hele dag maar dan ophalen de volgende dag..
De delicatessen zaken schatten na de middag in hoe en wat en dat kan je dan vaak dezelfde dag ophalen.. ..maar een vaste regelmaat kan ik nog niet echt ontdekken..ik kijk gewoon een paar keer per dag..ook uit pure nieuwsgierigheid ;D ;D

]Als ik perse iets van een bepaalde zaak wil dan kijk ik steeds wat het tijdstip is dat het uitverkocht is de vorige keer..dan kijken ik steeds rond die tijd..

Had een paar dagen niks en gisteren bleven er zeker bij 6 of 7 supermarkten pakketten over die je nog dezelfde dag kon halen..
Bij ons is het de bakker die elke dag rond 18.00 uur de nieuwe tassen aanbied voor de volgende dag, maar de ecomarkt heb ik nog niet helemaal door ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door