Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#3370211
Ik zeg dat ze gewoon super slim is. Waarom meer aan maken als het ook minder kan?

Ik ga 'm weer stellen :biggrin2: : ga je haar in de toekomst nog een keer laten titeren of geloof je het nu wel?
Door eelke
#3370244
Is dit van B en P?

Joep moet ook weer, toevallig vandaag over gemaild. Nou wordt ie 10 dus kun je je ook afvragen wat het nut is, tja, staat mooi in zijn boekje denk ik dan maar. Dan ben ik toch een soort van gewapend als er iemand (een andere dierenarts ofzo) over gaat miepen.
Door Lizzy
#3370338
MarijeEnBoomer schreef:Ik denk dat ik te nieuwsgierig ben om nooit meer te titeren ;D
;D

Wel heel interessant om te blijven volgen!
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3370342
Wat is die controlestip eigenlijk? Is dat een maat voor 'geen antistoffen'? Of is dat gewoon een indicatie of de test geslaagd is?
Want de score wordt wel toegekend in vergelijking met de controlestip, wat optie nr 1 doet vermoeden, maar jullie houden er geen rekening mee, merk ik. Ook een 2 wordt gezien als 'bescherming aanwezig'.
Hoe zit dat dan?
Door Lizzy
#3370346
Dit is wat de importeur erover zegt:

https://www.nmlhealth.com/sites/default ... t_2016.pdf

En die zegt dus:

De VacciCheck werkt met stippen. Bij een geslaagde test verschijnen er vier stippen waarvan de bovenste de controlestip is. Deze staat voor een titer van 1:80. Indien de andere
stippen gelijk of donkerder zijn, dan zijn er voldoende antilichamen om beschermd te zijn. Als we in zo'n geval toch zouden vaccineren, gebeurt er helemaal niets. De bescherming wordt niet beter of langer, integendeel, ik heb sterk de indruk dat honden die veel gevaccineerd zijn minder antilichamen hebben dan honden die weinig gevaccineerd zijn. Is de stip lichter dan de controlestip, maar is er nog wel een duidelijke stip zichtbaar, dan zijn er niet voldoende antilichamen om goede bescherming te geven, maar er is toch een grote kans dat een vaccinatie nog niet aanslaat.

Vaccicheck: zegt (https://www.vaccicheck.nl/wat-is-vaccicheck):

De uitslag wordt getoond op een wit kunststof stripje met daarop maximaal 4 stippen. Houd het stripje vast op het breedste gedeelte en lees van boven naar beneden af. De bovenste stip geeft, ongeacht de kleur, altijd de waarde van S3 aan. De S staat voor Score en waardes van 3 en hoger geven bij volwassen dieren aan dat het dier de eerstkomende 3 jaar geen vaccinatie nodig heeft. Daaronder volgen de titers voor de ziekten waarop we testen in de volgorde zoals hierboven vermeld. Wanneer de uitslag lichter is dan de controlestip betekent dat niet automatisch dat er gevaccineerd dient te worden. Dit is afhankelijk van de exacte waarde maar ook de individuele omstandigheden per dier kunnen meetellen om tot een goed advies te komen.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door