Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3369405
Lizzy schreef:Zit er al een beetje schot in?

Nee :( . Had van de week gemaild voor de bezorging, maar ze hadden nog geen idee. Komende donderdag lopen de 21 dagen levertermijn af, dus ik hoop dat ze zich daar wel aan gaan houden. Dan zou ik hem vrijdag in kunnen richten en zondag de kleine uk ophalen...
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3369413
Ik hoop dat het lukt.
Je hebt tenminste al antwoord. Ik heb indertijd voor m'n gerbilarium waar ik hem oorspronkelijk wou bestellen, nauwelijks antwoord gehad en na maanden aanslepen heb ik maar een aquariumbouwer gecontracteerd, daar kon ik hem snel ophalen, en het deksel erop heb ik zelf gemaakt.

Ik duim dat het bij jou anders loopt. ;)
Door Eef+Stippels
#3369415
Kaela schreef:Nee :( . Had van de week gemaild voor de bezorging, maar ze hadden nog geen idee. Komende donderdag lopen de 21 dagen levertermijn af, dus ik hoop dat ze zich daar wel aan gaan houden. Dan zou ik hem vrijdag in kunnen richten en zondag de kleine uk ophalen...
Wat lang wachten zeg...

Hopelijk gaat het volgend weekend lukken :)
Door Nynke
#3369461
Ik vind een hamster ook wel heel leuk, maar ben er allergisch voor. Onze buren hebben een hamster en die krijgt als dagelijks snackje een gedroogde meelworm.
Een glazen bak lijkt mij niet heel fijn, daar blijven luchtjes zo in hangen :( maar is wel tochtvrij natuurlijk.

Wat goed dat je een opvangertje neemt !!
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3369467
Nynke schreef:Ik vind een hamster ook wel heel leuk, maar ben er allergisch voor. Onze buren hebben een hamster en die krijgt als dagelijks snackje een gedroogde meelworm.
Een glazen bak lijkt mij niet heel fijn, daar blijven luchtjes zo in hangen :( maar is wel tochtvrij natuurlijk.

Wat goed dat je een opvangertje neemt !!
Als je er een deksel met gaas op doet, ventileert het prima.... ik heb nl 3 paartjes gerbils gehad in glazen bakken (40x50) waarbij ik maar 1x pm de hele bakken verschoonde... deze bakken worden juist geadviseerd (en soms zelfs gemaakt door) fokkers (in ieder geval van gerbils)......
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3369473
Nynke schreef:Ik vind een hamster ook wel heel leuk, maar ben er allergisch voor. Onze buren hebben een hamster en die krijgt als dagelijks snackje een gedroogde meelworm.
Een glazen bak lijkt mij niet heel fijn, daar blijven luchtjes zo in hangen :( maar is wel tochtvrij natuurlijk.

Wat goed dat je een opvangertje neemt !!
Geurtjes blijven helemaal niet hangen. Je moet gewoon zorgen dat je niet te hoog gaat, afhankelijk van de oppervlakte.
De mijne heeft 110cm op 50 cm dus die durfde ik wel 50cm hoog te gaan ook. Bij kleinere oppervlakten dan 100 x 40 cm wordt geadviseerd maximaal 40cm hoog te gaan. Gewoon een beetje je gezond verstand gebruiken en idd zorgen dat de bovenzijde helemaal met gaas is.

Terraria waar er vooraan ook verluchting zit zijn natuurlijk anders.

Als je een zandbad geeft (wat aan te raden is) is het zelfs mogelijk dat je diertje het ook als toiletje gebruikt en dat je gewoon dagelijks dat verschoont. Of een toiletbakje zetten op zijn vaste plashoekje en dat dagelijks verschonen zorgt ook dat je veel langer schoon blijft en geen geurhinder hebt.

De hele bak doe ik zelfs niet elke maand. :-[
Ik heb eigenlijk nog nooit gehad dat hij stonk...

Dit is mijn bak. Ik kan me eerlijk gezegd geen beter verblijf voorstellen voor m'n gerbils. (misschien nog ietsje groter :P) Ik ben er nog steeds heel erg blij mee.
IMG_20190223_095059.jpg
IMG_20190223_095059.jpg (3.59 MiB) 1787 keer bekeken
Voor een hamster zou ik hem trouwens niet zo hoog kiezen, die hebben toch net iets minder hoogte nodig dan gerbils en plassen ook wat meer.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3369566
Oh wat een gaaf hok PoP! Dat is echt een genot om naar te kijken!

Zondag ga ik de hamster halen! Het hok is er nog niet, ik had gelezen 21 dagen levertijd, maar het is 21 werkdagen. Ik heb nu gemaild of ze het alsnog met de DHL op willen sturen, meneer wilde de glasverzekering wel betalen.
En ik mag, als het hok er zondag nog niet is, eerst het hok mee waar hij nu al in woont. Eind maart kan ik dat hok dan weer teruggeven.

Van de week maar even inkopen doen!
Door hannabelgje
#3369567
Kaela schreef:Oh wat een gaaf hok PoP! Dat is echt een genot om naar te kijken!

Zondag ga ik de hamster halen! Het hok is er nog niet, ik had gelezen 21 dagen levertijd, maar het is 21 werkdagen. Ik heb nu gemaild of ze het alsnog met de DHL op willen sturen, meneer wilde de glasverzekering wel betalen.
En ik mag, als het hok er zondag nog niet is, eerst het hok mee waar hij nu al in woont. Eind maart kan ik dat hok dan weer teruggeven.

Van de week maar even inkopen doen!
Spannend!!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3369572
Leuk!
Plezier met winkelen. :biggrin2: Ik kan me nog zo goed herinneren hoe opwindend ik dat vond. De eerste inrichting aankopen en klaarzetten. :D

Nu koop ik al een tijdje zo goed als geen inrichting meer, heb genoeg om het hok 3x helemaal vol te proppen. ::) ;D
En ik gebruik ook alle kartonnen buizen die ik kan vinden om onder het strooisel te verstoppen. Vb van behangpapier of zo. Die zijn steviger dan van keukenrol. Wc-rolletjes overleven hier Max 10 min voor ze tot snippers zijn herleid. Maar das ook zo leuk. :)

Voor hamsters maken ze doorgaans zo meer hoekjes en landschapjes in een verblijf hé? Een hoek met diep strooisel, dan weer ergens zand en kiezels en dan weer wat huisjes. Toch?
Niet zoals bij gerbils: je zet zoveel mogelijk huisjes en buizen op de bodem en kapt er 20cm strooisel bovenop. :cool: Ze verbouwen het zelf wel hoe ze willen.
Door Eef+Stippels
#3369595
Kaela schreef:Oh wat een gaaf hok PoP! Dat is echt een genot om naar te kijken!

Zondag ga ik de hamster halen! Het hok is er nog niet, ik had gelezen 21 dagen levertijd, maar het is 21 werkdagen. Ik heb nu gemaild of ze het alsnog met de DHL op willen sturen, meneer wilde de glasverzekering wel betalen.
En ik mag, als het hok er zondag nog niet is, eerst het hok mee waar hij nu al in woont. Eind maart kan ik dat hok dan weer teruggeven.

Van de week maar even inkopen doen!
Leuk!! :D :D

Mooi hok, PoP!
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3369650
:D


Euhm, is dat radje niet heel erg klein? Staan ook muisjes op, als ik het goed zie? :???: :-\
Je moet toch een radje van 20cm doorsnee hebben voor dwerghamsters, meen ik. Om te zorgen dat hun rugje niet hol staat terwijl ze lopen. Anders is dat erg slecht voor de rug.

Volgens mij kan hooi wel als bodembedekking samen met de hennepvezel zodat de gangen die ze graven blijven staan. Ze eten er niet of nauwelijks van, is mij verteld. Verder onbedrukte keukenpapier aanbieden in stukjes zodat ze die in hun huisje kunnen stoppen om nestje van te maken.
Ik heb toevallig 2 weken terug een hamstertje 2 dagen over de vloer gehad voor het naar de hamsteropvang kon, vandaar dat ik wat tips heb gehad.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3369662
pearlsofpassion schreef::D


Euhm, is dat radje niet heel erg klein? Staan ook muisjes op, als ik het goed zie? :???: :-\
Je moet toch een radje van 20cm doorsnee hebben voor dwerghamsters, meen ik. Om te zorgen dat hun rugje niet hol staat terwijl ze lopen. Anders is dat erg slecht voor de rug.

Volgens mij kan hooi wel als bodembedekking samen met de hennepvezel zodat de gangen die ze graven blijven staan. Ze eten er niet of nauwelijks van, is mij verteld. Verder onbedrukte keukenpapier aanbieden in stukjes zodat ze die in hun huisje kunnen stoppen om nestje van te maken.
Ik heb toevallig 2 weken terug een hamstertje 2 dagen over de vloer gehad voor het naar de hamsteropvang kon, vandaar dat ik wat tips heb gehad.
Er staat een hamster in het radje. Ik krijg een dwerghamster en dan ook nog eens een erg kleine dwerghamster. Als die niet in dit wieltje kan, dan kan geen enkel beestje er in. Maar als ie te klein blijkt haal ik een grotere, dat is niet erg.

Ik moet nog even op zoek naar veilige hamsterkatoen, maar inderdaad, het hooi wordt vooral een beetje in de tunnels als versteviging gebruikt. Ik heb lekker zacht hooi gekozen, niet van dat droge, stoffige, harde hooi. Dus dan zou het met abcessen wel los moeten lopen Hanna. Maar ik zal dat zeker goed in de gaten houden!

Nu nog even eten bestellen en langere ladders, die hadden ze nergens. De meneer van het terrarium heeft belooft dat die volgende week geleverd gaat worden, dus dan kan de kleine even wennen in een bekend hok en dan in zijn nieuwe huis.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door