Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
#3369068
Hieperdepiep HOERAAAAAAAA!

Nu snel op zoek naar een tweede huisje in Zweden! :P ;D

Ik heb nog een fles alkoholfreie Sekt staan, komen jullie die van de zomer opburpen? Ik heb ruimte nodig voor nieuwe voorraad. :biggrin2:

Superfijn, Kimmekind! Ben heeeel blij voor jullie!
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3369074
Zó leuk om al jullie reacties te lezen!! Lieverds allemaal :-*

Het was toch ook niet helemaal feestelijk helaas. Net na het ondertekenen van het contract, met daarin opgenomen de sleuteloverdracht op 1 mei, zeiden de kopers buiten ineens dat ze toch echt wel eerder de sleutel wilden krijgen. Ze moeten de ketel vervangen, en dan konden ze daarmee vast beginnen, want ze konden echt niet beginnen met klussen op 1 mei zonder werkende ketel :???:

Meteen nee op gezegd, maar ze bleven maar drammen want het ging allemaal zo lang duren, en dan moesten de werklui toch minstens een sleutel in de tussentijd zodat ze erin kunnen. Gezegd dat we er toch wel een nachtje over willen slapen om van ze af te zijn... Maar we gaan dat gewoon echt niet doen. Daar hadden ze dan echt eerder mee moeten komen, dan had het in het contract gekund. Nu staat daarin dat wij tot 1 mei verantwoordelijk zijn om het in nette staat te houden, èn dat afspraken buiten het contract om niet geldig zijn, en ook het contract ongeldig maken. Dat is echt niet de bedoeling, dat gaan we niet op het spel zetten.

Dus we zijn dolblij dat we getekend hebben, maar hebben er wel een beetje een rare nasmaak aan overgehouden.

Maar evengoed zijn we dus heel blij dat het eindelijk gelukt is, dat overheerst gelukkig wel :)

En nu naar bed, ik ben he-le-maal gesloopt :-X
Door Tanna
#3369075
Hoera, gefeliciteerd! Ik heb ooit 4 jaar twee hypotheken moeten betalen en toen mijn flat voor de helft van de vraagprijs verkocht, zo wanhopig was ik, dus ik leefde alsmaar met je mee. Zo fijn dat jullie nu verder kunnen!!!
Door El_Kato
#3369076
Kim_S schreef:Zó leuk om al jullie reacties te lezen!! Lieverds allemaal :-*

Het was toch ook niet helemaal feestelijk helaas. Net na het ondertekenen van het contract, met daarin opgenomen de sleuteloverdracht op 1 mei, zeiden de kopers buiten ineens dat ze toch echt wel eerder de sleutel wilden krijgen. Ze moeten de ketel vervangen, en dan konden ze daarmee vast beginnen, want ze konden echt niet beginnen met klussen op 1 mei zonder werkende ketel :???:

Meteen nee op gezegd, maar ze bleven maar drammen want het ging allemaal zo lang duren, en dan moesten de werklui toch minstens een sleutel in de tussentijd zodat ze erin kunnen. Gezegd dat we er toch wel een nachtje over willen slapen om van ze af te zijn... Maar we gaan dat gewoon echt niet doen. Daar hadden ze dan echt eerder mee moeten komen, dan had het in het contract gekund. Nu staat daarin dat wij tot 1 mei verantwoordelijk zijn om het in nette staat te houden, èn dat afspraken buiten het contract om niet geldig zijn, en ook het contract ongeldig maken. Dat is echt niet de bedoeling, dat gaan we niet op het spel zetten.

Dus we zijn dolblij dat we getekend hebben, maar hebben er wel een beetje een rare nasmaak aan overgehouden.

Maar evengoed zijn we dus heel blij dat het eindelijk gelukt is, dat overheerst gelukkig wel :)

En nu naar bed, ik ben he-le-maal gesloopt :-X
Gefeliciteerd, eindelijk! Pfffffffft… Idd niet doen! Als ze er een puinhoop van maken en uiteindelijk niet afnemen zitten jullie met de gebakken peren. Ik zou de makelaar dit ook verder laten afhandelen daar betaal je hem tenslotte ook voor…
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3369086
El_Kato schreef:Gefeliciteerd, eindelijk! Pfffffffft… Idd niet doen! Als ze er een puinhoop van maken en uiteindelijk niet afnemen zitten jullie met de gebakken peren. Ik zou de makelaar dit ook verder laten afhandelen daar betaal je hem tenslotte ook voor…
Nou, +1! Zijn jullie eindelijk van de ellende af, zou je een enorm risico op opnieuw ellende lopen. Nee hoor, dan hadden ze maar beter na moeten denken over hun eigen planning.

Dus weg met dat rotgevoel, das hun probleem, voor jullie is het nu eindelijk opluchting!
Gebruikersavatar
Door doranto
#3369088
Wat raar dat je gisteren hebt ondertekend bij de notaris maar op 1 mei pas de sleuteloverdracht is. Hier is dat altijd op dezelfde dag. Staat het huis dan nu nog niet op hun naam, omdat jij nog verantwoordelijk bent?
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3369097
Doranto schreef:Wat raar dat je gisteren hebt ondertekend bij de notaris maar op 1 mei pas de sleuteloverdracht is. Hier is dat altijd op dezelfde dag. Staat het huis dan nu nog niet op hun naam, omdat jij nog verantwoordelijk bent?
Het is een Duits huis. Er is geen voorlopig koopcontract in Duitsland, je tekent dus altijd meteen bindend. Ze hadden hun hypotheek ook al zo goed als rond. Met het koopcontract kan de rest daarvoor nu in gang gezet worden. Het uitbetalen van de koopprijs gaat voor de hypotheekverstrekker een tijdje duren, vandaar dat de overdracht op 1 mei is. Tot die tijd zijn wij inderdaad nog eigenaar.

Net met de makelaar gesproken, ook die adviseert ons om niet eerder dan 1 mei de sleutel te geven. Dus we doen het niet. Punt.

En nu ben ik weer blij :P :D
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3369101
Ja een europa maar een heel ander land met heel andere gewoonten en regelingen.
Staat me iets van bij dat na het tekenen van het contract een hoop in werking wordt gezet, het omzetten van alles op andere naam en dat ze daar in ieder geval 6 weken voor hebben. Dus de mensen hadden het kunnen vervroegen tot 6 weken maar dat was het dan. Maar dan wel via de notaris, want als er dan iets niet duidelijk is dan zijn jullie de pineut, gewoon niet doen.
Wij kochten het huis dat in handen was van de makelaar, wij konden de sleutel af en toe lenen om alvast iets te regelen, wel naar hun kantoor met een contract dat je de sleutel had en weer een afgifte papier dat je hem weer terug gegeven had, en dan iedere keer opnieuw! Dus dat nemen ze hier heel serieus ja!
Dus inderdaad doe het maar niet, en ze hadden het ook bij de notaris binnen kunnen vragen, wellicht was er dan iets te regelen geweest, maar niet onderhands, daar is Duitsland niet het land voor ;)
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3369114
Daarnet de kopers gesproken, alles uitgelegd, en het is geen probleem.
Fijn dat ze zo reageerden, had het anders verwacht na gisteren.

Hoera ons huis is verkocht!!! :D
:biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3369115
Kim_S schreef:Daarnet de kopers gesproken, alles uitgelegd, en het is geen probleem.
Fijn dat ze zo reageerden, had het anders verwacht na gisteren.

Hoera ons huis is verkocht!!! :D
:biggrin2:
oo fijn ook dat met een goed gevoel opgelost!!! :D :thumbup: :D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door