Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Cait_ie
#3368442
Hallo allemaal!

Gisteren zijn we voor onze jaarlijkse sportcontrole geweest & Mellow is helemaal klaar voor het nieuwe seizoen!
De enige opmerking die we kregen, was dat er een klein knakje voelbaar is wanneer de pols beweegt.

De beweeglijkheid is wel nog de volledige 100%, dus het gaat hier om het aller eerste stadium van iets wat ooit mogelijke artrose kan vormen.
Op zich dus niet echt iets om ons al te veel zorgen over te maken, maar aangezien Mellow aan topsport doet (Agility) willen we toch graag wat extra ondersteunends bieden.

Hij krijgt momenteel al groenlipmossel, van H&B, 500mg, 5 capsules per week.
De dierenarts raadde toch aan om misschien iets te geven met meer glucosamine en kwam dan uit bij Flexadin, maar daar ben ik precies niet zo voor te vinden.
Dus kom ik bij jullie uit! :biggrin2: Hebben jullie suggesties? Ik heb al wat rondgesnuffeld in de verschillende topics, maar geraak er niet goed wijs uit.
Er is ook absoluut nog geen sprake van ontsteking of iets dergelijks, dus daar hoeft ook niet voor behandeld te worden.

Alvast bedankt! ^^
Door Lizzy
#3368445
Cait_ie schreef:Hallo allemaal!

Gisteren zijn we voor onze jaarlijkse sportcontrole geweest & Mellow is helemaal klaar voor het nieuwe seizoen!
De enige opmerking die we kregen, was dat er een klein knakje voelbaar is wanneer de pols beweegt.

De beweeglijkheid is wel nog de volledige 100%, dus het gaat hier om het aller eerste stadium van iets wat ooit mogelijke artrose kan vormen.
Op zich dus niet echt iets om ons al te veel zorgen over te maken, maar aangezien Mellow aan topsport doet (Agility) willen we toch graag wat extra ondersteunends bieden.

Hij krijgt momenteel al groenlipmossel, van H&B, 500mg, 5 capsules per week.
De dierenarts raadde toch aan om misschien iets te geven met meer glucosamine en kwam dan uit bij Flexadin, maar daar ben ik precies niet zo voor te vinden.
Dus kom ik bij jullie uit! :biggrin2: Hebben jullie suggesties? Ik heb al wat rondgesnuffeld in de verschillende topics, maar geraak er niet goed wijs uit.
Er is ook absoluut nog geen sprake van ontsteking of iets dergelijks, dus daar hoeft ook niet voor behandeld te worden.

Alvast bedankt! ^^
Ik heb met Fritzi hetzelfde. In die zin: bij Fritzi zijn er vorig jaar twee peesjes onder de tenen afgescheurd met als gevolg 1 platvoet. De voorspellingen zijn artrose door onbalans in het lichaam. En dat kan zich dan overal ontwikkelen. Vette pech dus.

Maar een knakje zit niet perse in de gewrichten, heb ik recent geleerd van een dierenarts/chiropractor. Dat kan ook een peesje zijn. En het wil ook niet zeggen dat zich daar artrose zal ontwikkelen.

Maar goed, ik ben dus ook preventief aan de slag gegaan met Fritzi. Nou heb ik van groenlipmossel echt nooit een positieve werking kunnen merken/zien maar goed, ik geef het ook. Voor de zekerheid. Ik kan je verder alleen maar een steengoede hoog gedoseerde visolie aanraden. En een hele goede is Royal Green visolie. Er zijn er meer. Nordic Naturals Ultimate Omega. Beide zijn de Triglyceride vorm. En dat is beter dan ethyl ester vorm (de Solgar triple strenght omega is bijv. ethyl ester vorm). Omega 3 is gewoon super belangrijk. Zorgt ervoor dat er ook geen ontsteking komt (als het goed is dan he).

Verder zou je kunnen overwegen om collageen type II te geven. Ik zou er wel een zoeken waar geen vitamine D aan toe is gevoegd. Ja, dit is natuurlijk open voor discussie, of je dit preventief moet geven.... Ik doe het wel. Of het zinvol is/goed is....? Zullen we het ooit weten?

Ik geef verder ook glucosamine/chondroïtine/MSM. Ik had die van Puur. Dat is poeder en dat kan door het eten. Maar Fritzi vindt dit ZO goor, ze weigert haar bak uit te likken als ik ook maar een beetje van dit spul door haar eten doe. Dus ik geef nu gluco-combinatie-pillen van diezelfde De Tuinen. Ook hiervoor geldt hetzelfde als voor de collageen. Of het zinvol/goed is.....? Ik zou zelf in ieder geval wel minimaal een goede visolie geven!

Bij I herb kun je goed bestellen. Alleen moet je niet boven de €22 uit komen, anders moet je invoer betalen.
Gebruikersavatar
Door Cait_ie
#3368451
Ja, ik had het topic van Fritzi ook al doorgelezen, dit is een fijne samenvatting :D
Lizzy schreef: Maar een knakje zit niet perse in de gewrichten, heb ik recent geleerd van een dierenarts/chiropractor. Dat kan ook een peesje zijn. En het wil ook niet zeggen dat zich daar artrose zal ontwikkelen.
Ik heb best wel veel vertrouwen in deze arts, ze zijn zowat de meest gerenommeerde sportartsen hier in België. Dus ik vermoed dat zij dat onderscheid kan maken?
Ze zei zelf ook dat het inderdaad geen artrose hoeft te vormen. Maar als dat dan wel gebeurt en ik heb niets ondernomen zou ik het mezelf nooit vergeven.
Lizzy schreef: En een hele goede is Royal Green visolie.
Hoe doseer jij deze? Ik lees voor mensen 1 capsule per dag (1000mg), doe je dan 1 om de dag (Mellow is een 'grote' hond, 23kg)?


Dan krijgt hij een mixje visolie - groenlipmossel - glucosamine. Die van Puur ziet er goed uit, en als je in grote dosis bestelt ook best betaalbaar.
Voor de zekerheid dan maar even een kleine doos bestellen, mocht hij het ook niet lusten. :biggrin2:

Betreffende Kurkuma: daar heeft de arts expliciet gezegd dat dit nog niet nodig is en ik het beter houdt voor wanneer er echt klachten zijn en niet zozeer preventief.


Dankjewel voor je snelle reactie weer! ^^
Door Lizzy
#3368467
Cait_ie schreef:Ja, ik had het topic van Fritzi ook al doorgelezen, dit is een fijne samenvatting :D



Ik heb best wel veel vertrouwen in deze arts, ze zijn zowat de meest gerenommeerde sportartsen hier in België. Dus ik vermoed dat zij dat onderscheid kan maken?
Ze zei zelf ook dat het inderdaad geen artrose hoeft te vormen. Maar als dat dan wel gebeurt en ik heb niets ondernomen zou ik het mezelf nooit vergeven.


Hoe doseer jij deze? Ik lees voor mensen 1 capsule per dag (1000mg), doe je dan 1 om de dag (Mellow is een 'grote' hond, 23kg)?


Dan krijgt hij een mixje visolie - groenlipmossel - glucosamine. Die van Puur ziet er goed uit, en als je in grote dosis bestelt ook best betaalbaar.
Voor de zekerheid dan maar even een kleine doos bestellen, mocht hij het ook niet lusten. :biggrin2:

Betreffende Kurkuma: daar heeft de arts expliciet gezegd dat dit nog niet nodig is en ik het beter houdt voor wanneer er echt klachten zijn en niet zozeer preventief.


Dankjewel voor je snelle reactie weer! ^^
Geen idee. Ik denk dat je anders zelf het beste eens kunt goegelen op knakkende gewrichten. Gooi je er hond achter aan, zie je zelfs een oud topic op Barfplaats van Ziggy.

Fritzi weegt 28 kg en zij krijgt gewoon iedere dag 1 capsule. Het punt is namelijk dat als je naar Hill's brokkies kijkt of naar Doils: dan zijn de doseringen EPA en DHA hoger dan 1 capsule per dag van Royal Green. Ik denk dat dit leuk hoog gedoseerd is, 1 per dag, maar dat het altijd nog hoger kan.

Ik geef Kurkuma ook om andere redenen. Namelijk dat het gewoon heel gezond is :)
Door Eef+Stippels
#3368744
Lizzy schreef: Maar een knakje zit niet perse in de gewrichten, heb ik recent geleerd van een dierenarts/chiropractor. Dat kan ook een peesje zijn.
En bindweefsel dat over elkaar beweegt kan ook kraken/knakken, begreep ik van de fysio.
Door Lizzy
#3368759
Cait_ie schreef:Gisteren de eerste maaltijd met visolie, ging vlotjes naar binnen! :)
Knip jij die capsule dan ook open Lizzy? Heel de avond heerlijk geurende handen gehad ;D
;D ;D ;D

Nee, ik laat de capsule heel. Maar dat komt ook, ik maak het eten 's morgens vroeg en dan krijgen ze het uren later pas te eten. De boel is dan lekker door elkaar getrokken (groenten en vlees). Ik wil niet dat de visolie zo lang blootgesteld wordt aan zuurstof dus vandaar dat ik de capsule heel laat. Ze vreten 'm zo op (ik leg het bovenop een stukjes vlees).
Door BlissSpirit
#3368768
Hier knip ik de capsules niet open, maar prik er een gaatje in met een eierprikker en knijp ze dan leeg. Toen ik ze in het begin knipte, spoot het alle kanten op, behalve de goede
Hele capsules blijven hier netjes achter in de bak.

NB met een punaise/ naald kan natuurlijk ook

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door