Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Pauline
#3368546
Joris gaat nog steeds goed....., prima zelfs. We zijn weer aan het trainen... Meneertje heeft zichzelf afgewend om leeg te plassen tijdens de laatste wandeling, dus plast hij in de keuken. Dacht ik eerst nog dat het een andere oorzaak had, met controle en hulp van Connie kwamen we er gauw achter dat het eerste dus de reden is. Nu zijn we aan het oefenen op het commando: "plassen" en dan hup... alles eruit laten lopen en slapen. ::) ;D :biggrin2:

De eerste nacht, we zijn maandag begonnen, ging het goed. Vanmorgen lag er toch een kleine plas in de keuken (op het puppypadje). Ik vind dat slim, Connie lacht en zegt dat het berekend is. Dat is dus verschil van ernaar kijken.

Ik heb toch wel de hoeveelheid water in de avond, na 21 uur, wat beperkt. Ik blijf namelijk het idee houden dat het drinken ook een soort van gewenning is geworden. Het liefst drinkt hij in de sloot of uit plassen onderweg, die komen we 's avonds niet meer tegen dus moet ik de uitsparingen in de parasolvoet vol water laten lopen zodat Joris dat opdrinken kan. Hoezo gekke teckel.... :cool: :P :D
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3368552
Lizzy schreef:Lekker ding, die teckel van jou ;D

Fijn dat het goed gaat Pauline :-* !
Ouwe zeikerd..... :-X ::) :D
Gebruikersavatar
Door pike
#3368656
Cathelijn schreef:Beetje karakter moeten ze toch hebben niet waar :biggrin2: Leuk die streken op zijn ouwe dag :-*
Een Teckel heeft altijd karakter :cool:
Hij heeft er duidelijk nog zin in :D
Door Eef+Stippels
#3368745
;D ;D Het is me er eentje :-*

Ik heb destijds toen Yindra leverontsteking had ook het water wel wat beperkt. Het leek mij ook een gedeelte gewenning en daarnaast liep het zo door haar heen, want incontinent.

Succes met de training :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3368810
De ene nacht is hij droog, de andere keer ligt er wel een plas (op het trainingspadje). Het is wat het is, wij vinden het totaal geen probleem. Joris ook niet.

Gisteren nog lekker wezen wandelen op het Rozendaalse Veld, gewoon een uur en een kwartier, geen probleem. Natuurlijk is hij vandaag dan wel moe, maar dat mag en kan ook. Dat hij op het RV dacht dat hij een stafford wel even terecht kon wijzen, heeft me 10 jaar ouder gemaakt van schrik. Gelukkig had de staf ontzag voor de "woorden" van de ouwe man. ::) :o :-X
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3368811
pike schreef:Een Teckel heeft altijd karakter :cool:
Hij heeft er duidelijk nog zin in :D
Ja dat karakter verdwijnt pas als de hond gaan moet, het blijven echte portretten..... ;D
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3370848
Joris begint gewicht te verliezen. Ik heb geprobeerd om hem meerdere keren per dag te voeren, maar dat is geen succes. De hoeveelheden die bij dan krijgt verzadigen hem niet. Komt neer op 4x 50-60 gram. Ik ga nu proberen of 2x daags wat oplevert, "s ochtend een 75 gram en 's avonds de rest .

Hij weegt nu 12,5 kg, absoluut niet weinig, maar zijn bespiering verdwijnt in rap tempo en zijn ribben zijn heel goed te voelen.

Hij loopt ook slecht, niet alleen links voor maar ook rechts achter, omdat hij daar compenseert. Fysio is nu gericht op verlichting, verhelpen is niet mogelijk. Als ze dat probeert zie je dat hij nog slechter loopt. Hij heeft de compensatie gewoon echt nodig.

Maar hij gaat nog graag mee wandelen, het liefst 6-7 x per dag. Lekkere rond slenteren door de buurt, beetje loeren en water drinken. Daaruit concludeer ik dan weer dat de pijn voor hem te doen is.. Hij drinkt echt veel... En nu met de overvloedige regen waant hij zich in het paradijs!! Overal water..... Hoewel ik het het liefst een beetje aan banden leggen, smelt ik als hij heel verheerlijkt in de sloot staat te drinken en zo zielsgelukkig kijkt.

Als ik naar hem kijk voelt het nog wel comfortabel en daar houden we ons maar aan vast, maar ik voel wel dat het af begint te kalven. Dus plukken we elke dag, genieten van elk moment, vinden alles goed en nemen we hem 99% van de tijd mee als we weggaan.
15528581346977303018307177783678.jpg
15528581346977303018307177783678.jpg (3.39 MiB) 2699 keer bekeken
Door Anne in Zweden
#3370853
Hij oogt in elk geval nog wel innig tevreden, zoals hij daar ligt. :biggrin2: :smitten: Kun je zelf nog iets doen qua massage oid? Ik bewerk Max' dijen iedere dag even met een trilbeestje, en ik meen te zien dat zijn spieren daar toch even lekker wakker van worden, dat hij de daaropvolgende wandeling dan weer vrij goed meehuppelt. Plus, hij vindt die massage op zich natuurlijk errug lekker, hij kijkt er echt stoned van genot bij. ;D

Maar verder... je weet dat ik aan je denk en met je meeleef. Daarom gewoon weer een stevige knuffel, en opnieuw de oprechte wens dat Joris gewoon nog een hele tijd bij jullie mag zijn. :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door