Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door chantal.beekmans
#3367623
Ik heb een kilo kvv gemaakt.
Vleesbot: 45 % = 450gr (hertenribben met vlees)
Spierweefsel 25% = 250 gr (hertenvlees)
Orgaan 10% = 100 gr (paardenlever, en lamsnier)
Pens 10%= 100 gr ( kalf)
Groente 10%= meerdere groente wat geschikt is voor de hond gepureerd.

Daarbij voer ik 3× p.w een 2 th lepeltjes noten/zaden
1 capesule Krill olie om de dag
Om de dag veendrek
Om de dag biologische groente bokashi
1 x p.week makreel

De kvv zou steeds met verschillende soorten vlees en vleesbot en orgaan gemaakt worden

Zit ik nu goed om mijn honden.( 1 van 15 kg eet p.d 440 gr kvv), en 1 van 25 kg( eet per dag 520 gr p.d)

Zit ik zo goed om mijn honden gezond te houden?

Gr Chantal
Door Lizzy
#3367626
chantal.beekmans schreef:Ik heb een kilo kvv gemaakt.
Vleesbot: 45 % = 450gr (hertenribben met vlees)
Spierweefsel 25% = 250 gr (hertenvlees)
Orgaan 10% = 100 gr (paardenlever, en lamsnier)
Pens 10%= 100 gr ( kalf)
Groente 10%= meerdere groente wat geschikt is voor de hond gepureerd.

Daarbij voer ik 3× p.w een 2 th lepeltjes noten/zaden
1 capesule Krill olie om de dag
Om de dag veendrek
Om de dag biologische groente bokashi
1 x p.week makreel

De kvv zou steeds met verschillende soorten vlees en vleesbot en orgaan gemaakt worden

Zit ik nu goed om mijn honden.( 1 van 15 kg eet p.d 440 gr kvv), en 1 van 25 kg( eet per dag 520 gr p.d)

Zit ik zo goed om mijn honden gezond te houden?

Gr Chantal
Het is lastig te zeggen (of je zo goed zit), omdat je wel geschreven hebt dat je wisselt met vleessoorten maar niet om hoeveel verschillende vleessoorten het dan gaat. Per week zou ik zelf toch wel streven naar 4 verschillende diersoorten. En ik zou ook streven naar het geven van zowel hart als lever als nier. Drie soorten orgaan dus. En verder zou ik proberen de kalfspens te vervangen voor runderpens. Dat bevat net even wat meer voedingsstoffen.

Wat voor noten/zaden voer je?

Wat is veendrek?

Welke Bokashi geef je? Want ik zag er laatst 2. Eentje waar granen in zaten en eentje zonder. Die met granen daarvan dacht ik "da's nou weer jammer".
Gebruikersavatar
Door chantal.beekmans
#3367627
Ik geef inderdaad ook paardenhart er bij .Nieren, een beetje lever en hart.

Ik had het verkeerd geschreven, het is veendrenkstof.

Oke , dus liever pens van de koe. En ik gebruik ook schapen pens als ik afwissel , is dat goed?

Ik heb even gecheckt , in deze zit geen granen.

Ik wissel vele soorten vlees af . Paard, eend, konijn, lam, koe , hert, lama, geit. En als ik nog andere soorten kan krijgen bij de jager koop ik die ook. Fazant vinden ze hier niet lekker.
Ik zorg er voor dat ik 4 à 5 soorten per 6 weken voer. En dan 1 × makreel of sardiene in de week.
1 hond krijgt ook 1 rauw eitje per week , de andere lust geen ei.

Noten en zaden zijn: pompoenpitten, walnoten , een beetje zonnebloem pitten ,hazelnoten en cashewnoten . Deze maal en mix ik.

Ook geef ik 2 x per week ijslandse zeewier.
En ook maak ik nog both bone . 5× per week doe ik 2 eetlepel bij de kvv.

Soms denk ik ; oww is dit niet to much??
I
Door Lizzy
#3367632
chantal.beekmans schreef:Ik geef inderdaad ook paardenhart er bij .Nieren, een beetje lever en hart.
Het mooiste is als je van alle 3 deze organen iets van 3% geeft (3+%).
Ik had het verkeerd geschreven, het is veendrenkstof.
Oh dat. Ja, daar heb ik nooit wat in gezien dus daar kan ik niet over oordelen, sorry.
Oke , dus liever pens van de koe. En ik gebruik ook schapen pens als ik afwissel , is dat goed?
Dat is perfect!
Ik heb even gecheckt , in deze zit geen granen.
Dan is het prima.
Ik wissel vele soorten vlees af . Paard, eend, konijn, lam, koe , hert, lama, geit. En als ik nog andere soorten kan krijgen bij de jager koop ik die ook. Fazant vinden ze hier niet lekker.
Ik zorg er voor dat ik 4 à 5 soorten per 6 weken voer. En dan 1 × makreel of sardiene in de week.
1 hond krijgt ook 1 rauw eitje per week , de andere lust geen ei.
Kijk! Perfect! Ja, dit is een pracht afwisseling!
Noten en zaden zijn: pompoenpitten, walnoten , een beetje zonnebloem pitten ,hazelnoten en cashewnoten . Deze maal en mix ik.
Prachtige combinatie.
Ook geef ik 2 x per week ijslandse zeewier.
En ook maak ik nog both bone . 5× per week doe ik 2 eetlepel bij de kvv.

Soms denk ik ; oww is dit niet to much??
I
Nee, het is ook niet too much maar het is prachtig wat je allemaal voert! Ik denk dat je honden hier uitstekend op gezond zijn en blijven.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door