Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3367064
Verlaagd eiwitgehalte om nierfunctie te sparen is alleszinds al onzin. Zelfs bij beginnend nierfalen kan je die beter niet beperken want het lichaam heeft die net nodig om zichzelf in vorm te houden. Dus preventief is het helemaal onzin. Hoge kwaliteit is wel een goed idee.
Dus je plan is ook wat ik zou doen.

Ik weet niet of taurine wel verschil maakt bij honden, maar als je dat zoveel mogelijk wil behouden, zorg dan voor zo groot mogelijke stukken om in te vriezen (dus ongemalen) en voer het dooivocht mee. Veel van de taurine vloeit weg uit het vlees in het dooivocht. ;)
Niet meer hart gaan voeren ivm taurine he. Kippennekken bevatten vb meer taurine dan runderhart. Gewoon een normaal gevarieerd menu met een mooie hoeveelheid hoogwaardig spiervlees is het beste.
#3367068
Ik ben benieuwd naar je afspraak bij Arno, wat hij zegt.

Brutus had ook nul symptomen met dat Arno de ruis constateerde. En hij heeft er dus ook totdat hij rond de 13,5 a 14 was nooit last van gehad.

Extra algenolie kan geen kwaad. De dosering (EPA en DHA) van Testa is vrij laag dus daar mag je in principe iedere dag een capsule van geven maar jij zou dat dan op je barf dagen kunnen doen.
#3367081
Lizzy schreef:Ik ben benieuwd naar je afspraak bij Arno, wat hij zegt.

Brutus had ook nul symptomen met dat Arno de ruis constateerde. En hij heeft er dus ook totdat hij rond de 13,5 a 14 was nooit last van gehad.

Extra algenolie kan geen kwaad. De dosering (EPA en DHA) van Testa is vrij laag dus daar mag je in principe iedere dag een capsule van geven maar jij zou dat dan op je barf dagen kunnen doen.
Ik heb de afspraak verzet naar maandag, we hadden een afspraak op vrijdagochtend. Maar morgenochtend wordt er weer sneeuw voorspeld en gezien de gladheid van vanochtend neem ik liever geen risico's.

Wel fijn dat Brutus dus nooit ergens last van heeft gehad. Hopelijk geldt dat voor Scott ook.
#3367477
Laika schreef:Hoe is het gegaan vandaag?
Wat lief dat je er aan denkt :)

Er is een kleine lekkage van de klep tussen linkerkamer en boezem van het hart. Verder is alles in orde. We hoeven niets anders te doen dan nu en medicatie is ook niet aan de orde. Hij wil ons volgend jaar weer zien voor een nieuwe echo en beschouwt deze als 0-meting.
Eigenlijk dus hetzelfde als bij Lizzy.

Het was trouwens een doppler echo die gemaakt is. Dus verwijzing naar Dordrecht is niet aan de orde voor nu.
#3395327
Vandaag weer een echo laten maken ter controle.
Ten opzichte van vorig jaar geen verandering dus dat is goed nieuws :D
Scott is in september heel ziek geweest dus was bang dat ie daar misschien toch wat aan over had gehouden.

Wel gaan we het plekje op zn voorhuid (waarvoor we in eerste instantie ooit bij Arno kwamen) laten verwijderen. Het is afgelopen jaar gegroeid en iets verheven. Dus dat wordt een narcose :-\
#3395333
pluk schreef: di 18 feb 2020, 12:20 Vandaag weer een echo laten maken ter controle.
Ten opzichte van vorig jaar geen verandering dus dat is goed nieuws :D
Scott is in september heel ziek geweest dus was bang dat ie daar misschien toch wat aan over had gehouden.

Wel gaan we het plekje op zn voorhuid (waarvoor we in eerste instantie ooit bij Arno kwamen) laten verwijderen. Het is afgelopen jaar gegroeid en iets verheven. Dus dat wordt een narcose :-\
Mooi dat er geen veranderingen zijn tov vorig jaar. Overigens heeft Arno geen Doppler echo maar ter zijde. Ja, wel vervelend dat dit dingetje weggehaald moet worden... :-\ . Gaat Arno dat doen, dat weghalen?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door