Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door - pien -
#3358061
Eef+doggies schreef:Misschien is hij misselijk van de wietolie? Ik dacht gelezen te hebben dat sommigen daar misselijk van worden...? Heb je de dosis onlangs omhoog gedaan of iets anders veranderd?
Bij nalezen op het net zie ik alleen staan dat wietolie kan helpen tegen misselijkheid en spugen, maar het kan dus 'verkeerd vallen'. Heb vandaag 1 drup op het plakje leverworst gedaan en 2 drupjes door z'n eerste maaltijd van vandaag en het gaat goed :thumbup:
Lizzy schreef:Pffft, ik lees het nu pas! Wat een schrik! Ja, normaal zou ik zeggen "joh, een hond kan wel eens misselijk zijn, een off moment hebben" maar dat ligt bij Gabi toch "even" heel anders! Gelukkig dat het weer beter gaat :-*
Ja precies! Grijze haren had ik al en m'n hartkleppen zijn méér dan getest!
Vandaag nog even overleg gehad met mijn da wat ze nou bedoelde met 'als hij gaat spugen is het einde verhaal'. Als hij gaat spugen en koorts heeft kán het de buikvliesontsteking zijn en zou hij weer onderzocht moeten worden als het aanhoudt om te kijken wat er aan de hand is. Het gaat een keer fout maar wanneer....laten we hopen dat dat nog héél lang duurt.
Ze dacht dat hij er niet meer zou zijn, dus alles is meegenomen en we gaan op deze manier door voor mijn lieverd :smitten:
Door - pien -
#3364065
Met Gabi gaat het héél goed! Lichamelijk is hij beter dan ooit :D
En hij komt steeds meer los. 's Morgens moet er even lekker geknuffeld worden, en wrijft hij z'n kop-met-open-bek tegen mijn hand aan, met bijbehorende geluiden ;D
Z'n eten vindt hij héérlijk, volgens mij mist hij z'n barf niet.
Wel heeft hij ons een keer laten schrikken dat hij ging spugen...toen dacht ik dat het einde er was...maar gelukkig was het 'gewoon een keertje spugen' en verder niks.
Dus voorlopig genieten we :smitten:
Door Lizzy
#3365517
- pien - schreef:Inmiddels wil ik Gabi weer Flexijoint gaan geven, maar mag dat gewoon met wat er met hem aan de hand is?
Wat zit er ook alweer precies in? (kan via goegel niet zo gauw de ingredienten vinden).
Door - pien -
#3365518
Analysis Quantity per 20ml
Chondroitin Sulphate 200,000 mg/kg 4000 mg
Glucosamine HCL 350,000 mg/kg 7000 mg
MSM 200,000 mg/kg 4000 mg
Ascorbic Acid (Vitamin C) 50,000 mg/kg 1000 mg
Hyaluronic acid 1250 mg/kg 25 mg

All in a liquid blend Devils Claw herbal tincture and glycerine

Duivelsklauw wordt hier niet genoemd, maar ik moest toch die met het blauw in het etiket hebben :confused1:
Door Lizzy
#3365524
- pien - schreef:Analysis Quantity per 20ml
Chondroitin Sulphate 200,000 mg/kg 4000 mg
Glucosamine HCL 350,000 mg/kg 7000 mg
MSM 200,000 mg/kg 4000 mg
Ascorbic Acid (Vitamin C) 50,000 mg/kg 1000 mg
Hyaluronic acid 1250 mg/kg 25 mg

All in a liquid blend Devils Claw herbal tincture and glycerine

Duivelsklauw wordt hier niet genoemd, maar ik moest toch die met het blauw in het etiket hebben :confused1:
Duivelsklauw kan maagbloedingen veroorzaken dus dat is wat je juist niet moet hebben in jouw geval. Of het er wel of niet in zit weet ik niet want ik heb me nooit verdiept in Flexijoint.
Door src_esther
#3365528
- pien - schreef:Analysis Quantity per 20ml
Chondroitin Sulphate 200,000 mg/kg 4000 mg
Glucosamine HCL 350,000 mg/kg 7000 mg
MSM 200,000 mg/kg 4000 mg
Ascorbic Acid (Vitamin C) 50,000 mg/kg 1000 mg
Hyaluronic acid 1250 mg/kg 25 mg

All in a liquid blend Devils Claw herbal tincture and glycerine

Duivelsklauw wordt hier niet genoemd, maar ik moest toch die met het blauw in het etiket hebben :confused1:
Ik dacht dat er 1 mét en 1 zonder duivelsklauw is. Als ik naar Flexijoint liquid zoek bij VioVet(.co.uk), zie ik 2 varianten. Daarvan is deze de variant met duivelsklauw.
Afbeelding

Overigens is VioVet.de niet meer.
Door - pien -
#3365529
- pien - schreef:Analysis Quantity per 20ml
Chondroitin Sulphate 200,000 mg/kg 4000 mg
Glucosamine HCL 350,000 mg/kg 7000 mg
MSM 200,000 mg/kg 4000 mg
Ascorbic Acid (Vitamin C) 50,000 mg/kg 1000 mg
Hyaluronic acid 1250 mg/kg 25 mg

All in a liquid blend Devils Claw herbal tincture and glycerine

Duivelsklauw wordt hier niet genoemd, maar ik moest toch die met het blauw in het etiket hebben :confused1:
Ik had haast en heb helemaal over 'liquid blend Devils Claw' heengelezen :-[ (had verwacht dat het bij de ingrediënten zou staan)
Door - pien -
#3365532
Lizzy schreef:Duivelsklauw kan maagbloedingen veroorzaken dus dat is wat je juist niet moet hebben in jouw geval. Of het er wel of niet in zit weet ik niet want ik heb me nooit verdiept in Flexijoint.
Ik had 2 flessen besteld (voor alle drie) toen ik ineens dacht 'ik weet helemaal niet of Gabi dat mag hebben' :-\
Dan moet ik even iets anders gaan uitproberen voor 'm. Welk supplement zou ik veilig kunnen geven voor z'n artrose?
src_esther schreef: Ik dacht dat er 1 mét en 1 zonder duivelsklauw is. Als ik naar Flexijoint liquid zoek bij VioVet(.co.uk), zie ik 2 varianten. Daarvan is deze de variant met duivelsklauw.
Afbeelding

Overigens is VioVet.de niet meer.
Ik zag het ja. Heb het besteld in de UK. Gelukkig de goeie :D
Door Eef+Stippels
#3365647
- pien - schreef:Ik had 2 flessen besteld (voor alle drie) toen ik ineens dacht 'ik weet helemaal niet of Gabi dat mag hebben' :-\
Dan moet ik even iets anders gaan uitproberen voor 'm. Welk supplement zou ik veilig kunnen geven voor z'n artrose?
Je gaf nog geen collageen, toch?
Misschien iets om dat te gaan proberen?

Ik weet alleen niet of het de maag belast. Hier kunnen ze UCII collageen prima verdragen als ik het door het voer meng, maar ik heb het ze 1x 's avonds op nuchtere maag gegeven (stond zo op de verpakking) en dat viel niet lekker. Kan ook toeval geweest zijn, ik heb het niet nog een keer getest.
Maar als ik online zoek, kan ik geen info vinden waaruit af te leiden is dat het niet geschikt voor Gabi zou zijn... Je zou nog voor de zekerheid bij de da kunnen checken.

Of UCI? Die heb ik nog niet geprobeerd, maar misschien Janie al wel?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door