Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door chery
#3365627
Nav dit topic heb ik net contact gehad met darf.
Ik wilde het namelijk weer eens proberen, omdat in het verleden ik niet tevreden was.
Honden begonnen poep te eten toen ik het voerde.
Ik hoorde dat ze e.e.a veranderd hadden in de samenstelling.
En toen zag ik dit topic en denk ik probeer contact te krijgen en ja gelukt!!!

De 10% is alleen orgaan!!! Op de site staat bij elke soort welke organen.
Er zit OOK 10% pens in.
Dus totaal 20% incl. pens.
Dus dat lijkt al beter.
Ik vroeg wat de vezels zijn die op de verpakking staat.
Dit komt uit de analyse en zijn plantaardige resten uit de pens.

Ik vind de site erg onduidelijk.
De mijnheer waar ik contact mee had gaat ermee aan de slag zegt hij....
Door Sassol
#3365815
Ze hebben mij toch ook nog teruggemaild.

Ze zouden moeite hebben met het vermelden omdat volgens de wet heel veel onder spiervlees valt (hart en lever bijvoorbeeld ook).
Er zit ca 5% hart en 5% nier/lever in.
Afhangende van het diersoort in de kvv zit er ook 5-10% pens in, dit tellen ze inderdaad bij de spiervlees.

Maarja, nu heb ik m'n BARF bestelling er alweer uitgedaan. En ik blijf het een beetje vreemd verhaal vinden.

Maar ben wel benieuwd chery of de hondjes het er nu beter op gaan doen!
Door eelke
#3365818
Zijn er wetten die vermelden dat hart, lever en pens onder spiervlees vallen? Dat zou mij erg verbazen.

En dan nog kun je toch vermelden wat je in je prak doet? Dan schrijf je toch gewoon op je site per prakje; 5 % hart, 5 % lever, etc, ipv de standaard zoveel orgaan, zoveel spiervlees, zoveel bot. Zonde wel, openheid zou zo belangrijk moeten zijn...
Door Lizzy
#3365846
Ik hoop dat je het me niet kwalijk neemt dat ik het zo bot zeg maar wat een slap kletsverhaal (om iets recht te praten dat krom is)! Ten eerste verbied geen enkele wet een KVV fabrikant om op zijn prak te schrijven "bevat 10% pens, 5% hart, 4% lever" maar ook niet om te schrijven "bevat in totaal 20% orgaanvlees, waaronder pens, hart, lever, nier". En zelfs een gewone slagerij schuift hart en lever gewoon onder orgaanvlees, zoals het hoort: https://www.slagerij-islamcentrum.nl/pr ... producten/.
Gebruikersavatar
Door pike
#3365848
Dat is toch onzin. Orgaan valt volgens de warenwet onder vlees, maar daarom mag je nog wel op het etiket vermelden dat het er in zit en hoeveel. Kiezebrink bijvoorbeeld zet ook op het etiket hoeveel % van welk orgaan er in de kvv zit en zij zijn daarin niet de enige. En ze zijn echt niet in overtreding ::)
Voor mij is het een vrijbrief om er veel (goedkoop) orgaan in te stoppen en weinig spiervlees.
Gebruikersavatar
Door chery
#3365856
eelke schreef:Zijn er wetten die vermelden dat hart, lever en pens onder spiervlees vallen? Dat zou mij erg verbazen.

En dan nog kun je toch vermelden wat je in je prak doet? Dan schrijf je toch gewoon op je site per prakje; 5 % hart, 5 % lever, etc, ipv de standaard zoveel orgaan, zoveel spiervlees, zoveel bot. Zonde wel, openheid zou zo belangrijk moeten zijn...
Zo heb ik het ze ook gezegd. Ben benieuwd of ze er wat mee doen.
Gebruikersavatar
Door chery
#3365857
Sassol schreef:
Maar ben wel benieuwd chery of de hondjes het er nu beter op gaan doen!
Moet eerlijk zeggen dat ze het tot nog toe lekker vinden enze lijken er het er goed op te doen.
Ik heb nu de kalkoen en eend mix in de vriezer.
Maar dit is niet het enige merk wat ik voer, ik wissel af.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door