Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#3364709
Voor Harry is mij een dierentolk aangeraden. En ik weet zelf eigenlijk niet zo goed wat ik daar van vind. Ergens vind ik het wat zweverig. En vraag ik me oprecht af of ik er wat aan ga of kan hebben.
Wat is jullie ervaring ermee?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3364732
constance.blokzijl schreef:Voor Harry is mij een dierentolk aangeraden. En ik weet zelf eigenlijk niet zo goed wat ik daar van vind. Ergens vind ik het wat zweverig. En vraag ik me oprecht af of ik er wat aan ga of kan hebben.
Wat is jullie ervaring ermee?
Ik vind het niet zweverig, ik vind het onzin. Ik geloof er helemaal niets van dat mensen met dieren kunnen praten. Ja, er is meer tussen hemel en aarde, maar dierentolken horen daar wat mij betreft niet bij.

(niet in de laatste plaats omdat ik een keer bij iemand kwam die claimde dierentolk te zijn en haar dieren in zo'n erbarmelijke staat hield dat zelfs ik ze "Help, Help" kon horen roepen ::) )
Door eelke
#3364735
Ik geloof er ook niet in.

Maar ik geef wel meer tijd en geld uit aan onzinnige dingen, dus als je twijfelt zou mijn overweging zijn; moet ik er een boterham minder om eten? Moet ik er kostbare tijd voor vrij nemen? Zo nee, dan is er op zich geen reden om het niet te doen. Tenminste niet meer dan bij een middag netflixen of die schoenen kopen waarvan je eigenlijk wel weet dat je ze nooit gaat dragen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3364736
Ik zou er ook niet aan beginnen, idd vraag 1... wat moet je ermee, wat heb je eraan. Teveel spannende verhalen gelezen die je zo op iedere rescue zou kunnen plakken, alleen dna net niet op die ene en dan kreeg je als weerwoord dat er dan een andere hond op de lijn zat en dat daar de signalen van opgepakt waren.
Ga...gewoon...weg... ::)
Gebruikersavatar
Door Laika
#3364774
Misschien dat iemand die fysiek contact maakt met je hond aan kan voelen wat er speelt....zou kunnen. Maar vanaf een foto wordt het (zelfs voor mij ;D ) ongeloofwaardig. Toen een osteopate mijn hond niet kon behandelen na een Cesar Milan benadering stelde ze voor om de behandeling op afstand voor te zetten ::)
We zijn hard weggelopen.
Door Eef+Stippels
#3364811
Ik durf het bijna niet te zeggen :P maar ik heb er goede ervaringen mee :) via Claudia van dierenkunnenpraten.nl

Ik zou het dus (via haar dan) gewoon proberen. Doe er anders wat controlevragen bij om te testen. Hebben wij in het begin ook gedaan.
#3364812
Eef+doggies schreef:Ik durf het bijna niet te zeggen :P maar ik heb er goede ervaringen mee :) via Claudia van dierenkunnenpraten.nl

Ik zou het dus (via haar dan) gewoon proberen. Doe er anders wat controlevragen bij om te testen. Hebben wij in het begin ook gedaan.
Nee joh, dit is juist ook heel fijn!
Door Robian
#3368092
Toen Robbie nog leefde had hij op een gegeven moment lichamelijke problemen waar we domweg de vinger niet konden opleggen. Dus onder het mom "niet geschoten is altijd mis" een dierentolk benaderd (die hier toen op BP erg populair was)

Ik heb toen heel erg bewust mijn vragen op geschreven. Dit zodat er geen informatie uit mijn vragen gehaald kon worden.

Nadat ze contact had gehad met Robbie kreeg ik een uitgebreide mail van haar wat Robbie allemaal aan haar had meegedeeld.
In de mail stond dat Robbie zich niet happy voelde in de roedel, dat hij de laagste in rang was en dat hij daardoor gedragsproblemen ontwikkelde.
(inside info: Robbie was een enorm stabiele reu die de rest van de roedel met zijn ogen kon sturen, stond dus absoluut niet onderaan de ladder en had nul komma nul gedragsproblemen)

Er stond dus niet over zijn lichamelijke kwalen in de brief.
Na twee dagen belde ze me op om de bevindingen met me te bespreken.

Ze wilde heel enthousiast van start gaan toen ik haar onderbroken heb.
Ik heb haar gevraagd of ze toevallig met de buurhond gesproken had, want alles wat ze schreef sloeg compleet de plank mis.

misschien overbodig te zeggen dat ik haar "consult" niet betaald heb en dat ik na deze ervaring er niets van geloof.
Door zurca
#3368107
Robian schreef: Ik heb haar gevraagd of ze toevallig met de buurhond gesproken had, want alles wat ze schreef sloeg compleet de plank mis.

.
Moest hier zo om lachen ;D :-[

Voor Ziggy hebben wij met twee dierentolken contact gehad. Een daarvan is/was nog "in opleiding" en bij haar had ik het meeste het gevoel dat er dingen waren die aangaven dat er best wat mogelijk is met deze vorm van communicatie. Zij had voor zichzelf een lijst met dingen die ze "vraagt" aan een dier, algemene dingen die voor het baasje goed te controleren zijn. Toen zij mij verslag deed van die vragen liet ze weten dat Ziggy heel nadrukkelijk verzocht had om een eekhoorn door te geven. Zij snapte daar niets van want Ziggy had haar qua leefomgeving polders laten zien met schapen, hazen, eenden etc. Daar past een eekhoorn niet echt tussen.
Wat is nu het verhaal.... Tous kon met zijn jachtinstinct precies aangeven wanneer hij een eekhoorn rook. Bij een wandeling waar wij regelmatig kwamen was voor kinderen een route uitgezet met "Eddie de Eekhoorn" Dus als Tous weer eens aangaf een eekhoorn te ruiken hadden wij het over Eddie. Met enige regelmaat zag hij ze ook echt en werd dan helemaal hyper. Ziggy snapte er nooit wat van. En wij maar zeggen " zoek Eddie Ziggy...zoek zoek." En dan hadden wij lol om haar "dommigheid". Dus toen die dierentolk ons met klem moest laten weten dat ze een eekhoorn zag... Tja.... :)

Het heeft Ziggy uiteindelijk niets geholpen maar we kunnen nog lachen om dit verhaal en nu, als we een eekhoorn zien, dan zeggen we tegen elkaar " Ziggy laat ons weer even weten dat ze ze echt wel zag" ;)
#3368141
Ik heb even een stuk tekst van mezelf gekopieerd uit een eerder topic dat hierover ging:


Ik ben ervan genezen, van dierentolken.

Naar aanleiding van Pipo's verdwijning heb ik in totaal vijf tolken geraadpleegd, die allemaal een ander verhaal hadden. De eerste beweerde dat Pipo in zijn eentje de wereld aan het ontdekken was, en dat hij dat geweldig vond allemaal en dat hij zou terugkeren als hij dat wilde en dan vol enthousiasme zou vertellen wat hij had meegemaakt. Leuk verhaal, waar je je als tolk geen buil aan kunt vallen, want als Pipo was teruggekeerd, had ze gelijk gehad, en als hij niet zou terugkeren ook. Toen ik aangaf het allemaal wat vrijblijvend te vinden, die info, en graag wat meer specifieke informatie wilde hebben (zodat ik het gevoel kreeg dat ze inderdaad via telepathie dingen te weten was gekomen die ze niet kón weten), kreeg ik een zodanig bitse reactie dat ik het mens verder genegeerd heb. Iemand die zoveel negatieve energie in een mail weet te steken kán volgens mij geen contact leggen met dieren. Haar naam is hier genoemd, dus die zal ik niet vermelden; als anderen goede ervaringen met haar hebben, dan ben ik blij voor hen.

Nummer twee liet me een vragenlijst invullen en vroeg om foto's van al onze dieren en onszelf. Toen een paar dagen later het verslag van het consult met Pipo kwam, inclusief een weergave van de instructies die ze Pipo had gegeven om ons huis weer terug te vinden, bleek dat ze de foto van Bambi had gebruikt om contact te leggen... De grootste giller daarbij was dat Bambi op het tijdstip dat die tolk met haar had "gecommuniceerd", hier gewoon op een stoel had liggen slapen. Geen enkele reactie van Bambi, niets. Terwijl je zou denken dat ze op zijn minst onrustig zou zijn geworden of anderzins gereageerd zou hebben als iemand telepathisch met haar in verbinding had gestaan.
De tolk in kwestie bood duizendmaal verontschuldigingen aan en gaf zelf al aan dat mijn geloof in dierentolken door die blunder waarschijnlijk niet bepaald was gesterkt, wat ook zo was. Maar ik was wanhopig doordat Pipo nog steeds niet terug thuis was, en dus ben ik op haar aanbod ingegaan om het nog een keer te proberen, over een langere periode ook. Ze schakelde nog een andere tolk in om haar te helpen Pipo te laten aansterken zodat hij de terugreis kon aanvaarden (het was een loeikoude winter met veel sneeuw, en naar het scheen was hij verzwakt...) Needless to say - geen resultaat. Pipo is nooit teruggekomen. In haar laatste mail schreef ze dat ze hem ergens bij iemand op schoot zag liggen, dat hij blijkbaar een nieuw thuis had gevonden, en dat hij aangaf dat hij het prima vond als ze niet meer zou proberen contact met hem te maken. Duh...
Die tweede tolk had ook overduidelijk googlemaps gebruikt om Pipo instructies te geven om ons huis weer te vinden. Zo had ze op basis van ons adres waarschijnlijk ontdekt dat we bij een windmolenpark wonen, en haar instructie luidde dan ook: 'Volg die grote witte pilaren met die draaiende witte wieken, Pipo, volg ze, volg ze, volg de rode lichtjes op de top van die pilaren, die zullen je naar huis leiden...' Alleen jammer dat op googlemaps niet te zien is dat op de windmolens hier in de buurt geen rode lichtjes branden. ::)

Een vierde tolk leek wél veelbelovende resultaten te geven (lees: kwam met info die geloofwaardig leek omdat ze die dingen niet kon weten), maar verzandde uiteindelijk ook. Als ik vertelde wat de andere tolken hadden gezegd, kwam ze met een: inderdaad, zoiets kreeg ik ook al door van Pipo. Tja...

Verder was er nog iemand die Pipo in de buurt van boerderijen met rieten daken zag lopen (ik woon in Oost-Duitsland, Saksen; geen rieten dak te bekennen) en die het ook al snel opgaf.

Kortom: ik heb het wel gehad met dierentolken.
Door Drovers Road
#3372970
Ik geloof er in maar het ligt er wel aan welke je raadpleegt.
Ik heb van twee tolken gebruik gemaakt en die wisten dingen die ze niet verteld zijn of niet op internet stonden. De eerste was nog voor de tijd van social media.

Ik heb het waardevol gevonden om sommige dingen beter te begrijpen.

Niks werkt 100% en het is een hulpmiddel.
Mocht iemand het wel willen dan mogen ze een pb sturen voor de namen.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door