Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Sofie
#335710
Hey!

Ik ben eens benieuwd hoe jullie je hond/kat vaccineren.

a) ik vaccineer ze nooit
b) ik laat ze enkel als puppy/kitten vaccineren
c) ik vaccineer ze om de x-aantal jaar
d) anders

Wat ik van plan ben:

HOND: enkel nog jaarlijks tegen leptospirose vaccineren en indien naar het buitenland tegen rabiës

KAT: helemaal niet meer vaccineren

Sofie.
Door Lizzy
#336201
Er is een soortgelijke poll geweest. Of deze vandaag de dag nog steeds 'up-to-date' is weet ik natuurlijk niet. Misschien is het handig om een 'echte' poll te openen?

Ik ent in ieder geval selectief: hond en kat worden als pup en kitten ingeent. Als onze aanstaande pup 1 jaar is laat ik misschien nogmaals enten. Weet ik nog niet. Daarna in ieder geval niet meer, behalve voor Weil misschien. Ben ik nog niet uit (Weil). Jarenlang niet tegen Weil gevaccineerd, dit jaar wel gevaccineerd, maar het beviel me niet.

Kat wordt helemaal niet meer geent. Al jaren niet meer (sinds haar 5de ofzo. Ze is nu 17,5).
#336369
Ik heb jarenlang katten en honden helemaal vol laten spuiten met alles wat maar mogelijk was. Op dit moment zit ik met één hond met diverse autoimuunziektes en overgevoeligheden en een hond die altijd entreacties vertoont. Had ik maar beter geweten :( Dit jaar heb ik alleen voor Weil laten enten. Ik ga voorlopig niet meer enten en doe niet meer aan wedstrijden mee waar entingen verplicht zijn. Als we naar het buitenland gaan zal ik wel aan de rabiës moeten, maar dit jaar slaan we in ieder geval over. Wat ik volgend jaar met Weil doe, weet ik nog niet.
#336816
Waneer kan je nu het beste tegen weil inenten? Ik heb Kai dit jaar voor het eerst niet ingeent ook niet tegen weil, aangezien hij toch nooit zwemt. Maar Ziggy zwemt nogal veel, dus bij haar twijfel ik of ik haar zal inenten of niet. Maar als ik het doe dan wil ik het op het juiste moment doen.
Door Sofie
#336948
Mijn cocker gaat toch regelmatig zwemmen dus ik laat haar wel enten tegen Weil.
Het beste is in het voorjaar zeker?
Nu in aug. gaan we naar Spanje en dus moet ik vroeger enten tegen Weil.

Sofie.
Door Nelly
#337232
Mijn katten (beiden 15 jaar) zijn al vanaf hun 3e jaar niet meer geent. Ashley en Angel heb ik dit jaar voor het eerste ook hlemaal niet laten enten. Voor Andor vond ik Weil nog wel nodig en natuurlijk moest daar van de DA parvo bij. Kon niet apart zei hij. Leugenaar :(
Door Sofie
#337255
Nelly schreef: Mijn katten (beiden 15 jaar) zijn al vanaf hun 3e jaar niet meer geent. Ashley en Angel heb ik dit jaar voor het eerste ook hlemaal niet laten enten. Voor Andor vond ik Weil nog wel nodig en natuurlijk moest daar van de DA parvo bij. Kon niet apart zei hij. Leugenaar :(
Inderdaad leugenaar!!!

Sofie.
#337622
Heb inmiddels mijn eigen dierenarts zover dat ze Nobivac-vaccin besteld om Joep mee te enten. Vertelde wel dat ze wel Nobivac-rabies gebruikte, maar wist nog niet dat het andere vaccin ook 2 jaar geldig was. Heb haar er wel gelijk bij verteld dat het de bedoeling is om Joep dus dit keer te laten enten, dan over 3 jaar nog een keer en dan waarschijnlijk niet meer. Ze begreep het wel!
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door