Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#3362729
Groenlipmossel is/bestaat uit groenlipmossel en flexijoint bestaat oa uit gluco, chondro, msm en duivelsklauw. Je zou ze beide kunnen geven of 1 proberen (tenzij je ook een pijnstiller geeft zoals novacam, dan is duivelsklauw erbij niet ideaal, meen ik me te herinneren).

Hier krijgen ze een supplement met oa gluco, chondro, msm en groenlipmossel.
Daarnaast omega 3 uit algen.
#3362800
Eef+doggies schreef:Groenlipmossel is/bestaat uit groenlipmossel en flexijoint bestaat oa uit gluco, chondro, msm en duivelsklauw. Je zou ze beide kunnen geven of 1 proberen (tenzij je ook een pijnstiller geeft zoals novacam, dan is duivelsklauw erbij niet ideaal, meen ik me te herinneren).

Hier krijgen ze een supplement met oa gluco, chondro, msm en groenlipmossel.
Daarnaast omega 3 uit algen.
Enig idee waarom duivelsklauw beter niet samen met Novacam gegeven kan worden? :???:
#3362811
Ik weet niet of dat inmiddels ook niet licht achterhaald is hoor. Je vindt op kweet-niet-hoeveel Engelstalige websites dat duivelsklauw samen met NSAID in wordt genomen en men de dosering NSAID soms kan verminderen:
Osteoarthritis. Taking devil's claw alone or along with nonsteroidal anti-inflammatory drugs (NSAIDs) seems to help decrease osteoarthritis-related pain. Some evidence suggests that devil's claw works about as well as diacerhein (a slow-acting drug for osteoarthritis that is not available in the U.S.) for improving osteoarthritis pain in the hip and knee after 16 weeks of treatment. Some people taking devil's claw seem to be able to lower the dose of NSAIDs they need for pain relief.
Als moderate interaction wordt Duivelsklauw natuurlijk nog steeds wel genoemd met NSAID:

Medications changed by the liver (Cytochrome P450 2C9 (CYP2C9) substrates) interacts with DEVIL'S CLAW

Some medications are changed and broken down by the liver. Devil's claw might decrease how quickly the liver breaks down some medications. Taking devil's claw along with some medications that are broken down by the liver can increase the effects and side effects of some medications. Before taking devil's claw talk to your healthcare provider if you take any medications that are changed by the liver. Some medications that are changed by the liver include diclofenac (Cataflam, Voltaren), ibuprofen (Motrin), meloxicam (Mobic), and piroxicam (Feldene); celecoxib (Celebrex); amitriptyline (Elavil); warfarin (Coumadin); glipizide (Glucotrol); losartan (Cozaar); and others.

En feitelijk staat er dus dat Duivelsklauw de snelheid waarmee medicatie in de lever wordt afgebroken kan vertragen. Dat kan het effect en bijwerkingen van het medicijn vergroten. En dit geldt dus (onder andere) voor NSAID.

Ik heb jarenlang beide NSAID en duivelsklauw aan mijn Dalmaat Brutus gegeven. Hij is er ruim 14 jaar mee geworden. Ik zou het dus zelf samen durven geven.
#3362842
Ik geef de flexijoint, ze krijgt iets meer dan de aanbevolen hoeveelheid van 5ml dagelijks. (Lola weegt 31 kilo) ik denk zo’n 8ml. Daarnaast krijgt ze nu nog 80 Mg carporal per dag, dat was voor de flexijoint 120 tot 160 Mg per dag.

Uiteraard heb ik het ook voorgelegd bij mijn DA en aangezien zij zelf ook aardig enthousiast waren van de compleetheid raden zij dit nu ook aan als supplement.

Groenlipmossel gaf bij haar geen merkbare verlichting. Ook alle andere supplementen die ik geprobeerd heb niet, dus ik ben erg blij met de flexijoint!
#3362853
pearlsofpassion schreef:Als je door de combi de dosis NSAID kan verlagen, lijkt mij dat een serieuze plus. Maar wel iets om in de gaten te houden idd.
Mijn duitse herder Janice van ruim 11 krijgt nu novacam en sta op het punt om een fles flexijoint te bestellen om te kijken of dan de dosering novacam omlaag kan,ga zeker even met mijn da overleggen maar zo te lezen kan het prima samen gegeven worden..
#3362856
Eef+doggies schreef:Groenlipmossel is/bestaat uit groenlipmossel en flexijoint bestaat oa uit gluco, chondro, msm en duivelsklauw. Je zou ze beide kunnen geven of 1 proberen (tenzij je ook een pijnstiller geeft zoals novacam, dan is duivelsklauw erbij niet ideaal, meen ik me te herinneren).
Hier krijgen ze een supplement met oa gluco, chondro, msm en groenlipmossel.
Daarnaast omega 3 uit algen.
https://www.bewegenzonderpijn.com/de-groenlipmossel/ : "De Groenlipmossel is van nature een bron van glycosaminoglycanen, zoals Glucosamine en Chondroïtine-4 en -6 sulfaat. Het is dus niet nodig om naast Groenlipmossel ook Glucosamine- of Chondroïtinepreparaten te gebruiken, want de Groenlipmossel bevat deze bouwstoffen zelf al "
" De Groenlipmossel bevat meerdere soorten Omega 3-vetzuren: naast EPA en DHA, óók ALA, SDA, ETE, DTA, DPA en het zeldzame ETA. Sommige van deze vetzuren zijn converteerbaar tot andere Omega 3-vetzuren. Bij elkaar vormt dit een heel zeldzaam palet."


Maar dat is dan toch dubbel? :)
#3363064
Lizzy schreef:Ja, in feite is dat dubbel. Maar ik heb de positieve werking van groenlipmossel werkelijk nog niet 1 keer vast kunnen stellen.... :-\ . Het kan ook geen kwaad, beide te geven, volgens mij.
Ik gebruik Synofit voor de artrose in mijn vingers (bevat oa Groenlipmossel) en ik ben ervan overtuigd dat het bij mij wel werkt! Ik weet niet of het de Groenlipmossel of een van de andere componenten is, maar het werkt.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door