Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3361785
Ik ben benieuwd welke beloningssnacks of tussendoortjes jullie je hond geven en hoe vaak. Wij zijn onze pup aan het trainen en overladen hem met allerlei (belonings)snacks. Nu ben ik benieuwd naar wat jullie je hond geven.

Wij geven best regelmatig kophuid en andere verantwoorde kluifjes en gedroogde vleessnacks van carnis en carnibest. Kan een hond hier ook teveel van krijgen? Of is het allemaal caloriearm ?

?

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
#3361786
Ik heb een voedseldroger.
Toen ik een pup had heb ik heel wat verschillende diersoorten orgaan en vlees gekocht en heb die gedroogd tot ongeveer een halve cm. Dan ben je gezond bezig en kan je heel veel belonen.
Nu gebruik ik dat nog altijd.

Gedroogde snacks geef ik ook.

Met snacks kan je je hond ook teveel geven. Probeer een evenwicht te vinden met eten en beloningen zodat hij normaal bij komt en niet te veel en dat het dan ook nog gezond blijft.
#3361787
Ik maak ook zelf de beloningssnoepjes voor de training in een droger, meestal van pens en long.
Ik denk ook dat je van snacks te veel kan geven. Het blijft toch vlees ook al is het gedroogd, de eiwitten gaan niet verloren en soms zit er ook nog best vet aan. Te veel snacks kunnen daarbij ook nog je menu uit balans trekken. Een snack is hier een tractatie en heb ik nooit tijdens training gebruikt.
#3361788
pike schreef:Ik maak ook zelf de beloningssnoepjes voor de training in een droger, meestal van pens en long.
Ik denk ook dat je van snacks te veel kan geven. Het blijft toch vlees ook al is het gedroogd, de eiwitten gaan niet verloren en soms zit er ook nog best vet aan. Te veel snacks kunnen daarbij ook nog je menu uit balans trekken. Een snack is hier een tractatie en heb ik nooit tijdens training gebruikt.
Wat gebruik jij tijdens de training als beloning dan?

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
#3361793
Ik droog alle snacks zelf. Heel eerlijk? Ik vertrouw eigenlijk geen enkele (gedroogde) snack uit de dierenwinkel. Dus ik heb zelf een droger en daar droog ik op: ganzenvlees, fazantenvlees, kabeljauw, pens, lever, nier hart, long en geelhaar. Tijdens de traning krijgen ze kleine stukjes gedroogd vlees, vis of orgaanvlees. En voor de snack krijgen ze repen gedroogde pens of geelhaar.
#3361813
Ik heb een droger maar kan m niet gebruiken. Ik heb er geen ruimte voor en in huis vind ik niet fijn want stank.
Er staat hier een kist vol gedroogde dierenwinkel meuk. Pens, kippenvoet en oor. Ziva kan uit een diepe slaap opstaan savonds om zich om te draaien en dan ineens denkt ze: heeee, kist!! Dan duikt ze van de bank en gaat voor me staan brommen. ;D ;D
Ze kan dat vaker doen maar ze krijgt dus maar 1x wat.
Als beloningssnoepjes wissel ik af met kaas, granenmeuk en gedroogde kipfilet. Maar die neem ik tegenwoordig vrijwel niet meer mee want ze weet dat ik ze bij me heb en dan loopt ze de hele wandeling gefixeerd op de koekjes in mn zak
#3361818
sam28 schreef:Ik heb een droger maar kan m niet gebruiken. Ik heb er geen ruimte voor en in huis vind ik niet fijn want stank.
Er staat hier een kist vol gedroogde dierenwinkel meuk. Pens, kippenvoet en oor. Ziva kan uit een diepe slaap opstaan savonds om zich om te draaien en dan ineens denkt ze: heeee, kist!! Dan duikt ze van de bank en gaat voor me staan brommen. ;D ;D
Ze kan dat vaker doen maar ze krijgt dus maar 1x wat.
Als beloningssnoepjes wissel ik af met kaas, granenmeuk en gedroogde kipfilet. Maar die neem ik tegenwoordig vrijwel niet meer mee want ze weet dat ik ze bij me heb en dan loopt ze de hele wandeling gefixeerd op de koekjes in mn zak
Ja, dat gedroogde dierenwinkelmeuk hebben wij dus ook genoeg. Vooral vam cafnibest, carnis of farmfoods . Want ik wil additieven zoveel mogelijk voorkomen. Sommige zaksn zijn ook gebleekt. Tips hoe ik dat kan herkennen? Ik dacht eerst dat ik van dag witte meuk moest afblijven, maar farmfoods heeft ook van die witte botjes, maar die zijn dan weer niet gebleekt.

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
#3361820
Ik beloon met brokjes, dat bevalt al tig jaren gewoon prima.
Tussendoortjes doen we niet aan, saai hè?
Ik kan me voorstellen, dat je alles zelf droogt. Zo precies ben ik niet en mijn honden zeker ook niet, want ik merk geen slechte reacties, mandarijn, leverworst, (niet die voor Lizzy) stukje brood, gaat er allemaal met veel smaak in, maar dat is niet structureel. Niet te vergeten oude kaas, jonge trouwens ook wel, gewoon om te genieten. En wat te denken van speculaas, deze tijd van het jaar, heerlijk en nooit genoeg

Hanny
#3361828
Maeve (pup) wordt best veel beloont door de zindelijkheidstraining, woorden koppelen aan lekkers buiten. Ik droog spiervlees zelf of hart. Dat kan van alles zijn; kip, hert, schaap... Heel soms droog ik sprotjes en af en toe maak ik een uitstapje naar Carnivoer snacks.
#3361835
Ik droog zelf voor onze eigen roedel en voor mijn webshop.

Voor trainingen gebruik ik vaak kleine stukjes gedroogd orgaan (lever, hartjes, niertjes en long) of trainers van kvv welke gedroogd zijn op een lage temperatuur.

Snacks variëren hier van luchtpijp tot oren, van spiering tot zalmhuid.
Deze snacks krijgen ze als ik er aan denk (de ene week elke dag 1, dan weer een aantal weken niets, dan weer 3x per week .... net hoe mijn pet staat haha)
#3361841
Van alles aan gedroogd spul, de grote 22.00 uur snack is altijd een gedroogd ding. Smorgens trakteerd de baas op zo,n dikke holskluif...al decennia een groot succes :biggrin2: tussendoor/beloningkjes...klein gedroogd spul en soms kleine stukjes kluifjes/koekjes.
Het kleine gedroogde spul totaan voetjes droog ik zefl, de stukken pens of long e.d koop ik.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door