Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Lady Evy
#3361147
Wellicht zijn hier al veel vragen over geweest maar kan geen antwoord vinden via de zoekfunctie..

Evy heeft door haar atopie soms tussen 1 teentje jeuk, dat wordt rood en gaat soms als ik het niet op tijd door heb smetten.
Gelukkig niet hele dramatische plekken en echt alleen tussen 1 teentje en de rest van haar voetjes niet.
Nu maak ik dat schoon met zilverwater en smeer er sudocreme op of honingzalf.
Nu vind ze dit dus best lekker en als ze de kans krijgt likt ze het er dus weer af. :D

Nu heb ik gelezen over tea tree olie.
Kan ik die druppels er zo op smeren of moet ik dat eerst verdunnen?
Is het ook jeuk remmend?

:-*
Door Lizzy
#3361180
Het is jeuk remmend en smaakt goor dus op zich wel een goed idee. Ik zou het iets verdunnen. Of Tea Tree balsem van Chi. Ideaal spul.
Door Lady Evy
#3361205
Dank je wel Lizzy, de een schrijft wel verdunnen en de andere weer niet dus tis soms erg verwarrend lol!
Hopelijk vindt Evy het ook mega vies zodat ze er vanaf blijft, dan is het zo we er genezen ipv dat gesopt erop hihi!
Door src_esther
#3361220
Ik meng het met kokosolie. Paar druppels per eetlepel gesmolten kokosolie, ff goed schudden en laten opstijven/afkoelen. Meneer Ko vindt kokosolie heerlijk maar niet met tea tree olie.
Door fransbulletje
#3361227
Ik gebruik van Chi de teatree/lavendelspray en de teatree balsem.
Gebruikersavatar
Door Extreme
#3361625
Ik bracht t altijd dun aan op haar teen, ging altijd goed. Totdat ik eigen merk de tuinen kocht, mijn normale merk was er even niet bij de dierenwinkel. Eigen merk dun gesmeerd, wat is mijn hond er ziek van geweest, tot schuimbekken aan toe.
Blijkt dat tea tree voor kleine dieren zoals bv een kat dodelijk kan zijn. Niet alleen bij het aanbrengen op de kat maar ook aanbrengen op de hond en er komt iets op een kussen of kleedje. Kan me ook voorstellen dat als t voor een klein dier dodelijk kan zijn het ook niet jofel is voor een klein hondje. Ik wilde je/jullie toch even waarschuwen en er voorzichtig mee te zijn.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3361650
Jeetje, wat een schrik! Hoe is het nu?
Ik gebruik het in de zomer ook graag, in combinatie met andere oliën tegen teken....
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3361669
Het is voor katten idd giftig. Maar wel meer plantaardige remedies die bij honden perfect kunnen zijn gevaarlijk voor katten. Katten zijn daar erg gevoelig in.
Ik vermoed dat dat komt omdat het obligate carnivoren zijn en ze dus slecht tegen planten kunnen.
Dat hoeft daarom bij honden geen probleem te zijn.
Gebruikersavatar
Door Extreme
#3361691
Fenixjuh schreef:Jeetje, wat een schrik! Hoe is het nu?
Ik gebruik het in de zomer ook graag, in combinatie met andere oliën tegen teken....
is al weer een poosje geleden gebeurd hoor, en na een dag beroerd zijn van mijn hond is het verder goed gegaan.

Las het topic en dacht ik ga even reageren, ik had altijd hetzelfde merk en dat ging altijd goed, merk even niet verkrijgbaar dus toen ik toen bij de tuinen kwam en tea tree olie zag dacht ik tea tree is tea tree dus hop ik heb het nodig ik ga dan voor nu deze gebruiken. Adhv het beroerd worden van mijn hond kwam ik er achter dat het giftig is voor katten. Wat ik dus niet wist, had wel katten in huis, en zou het omdat het goed hielp bij mijn hond ook bij mijn kat gebruikt hebben als het nodig was geweest, dom misschien, maar ik had daar toen niet verder over na gedacht, ook niet dat het al giftig kan zijn als je het op de poot van je hond hebt aangebracht, je hond gaat op een kleed liggen en je kat gaat daar ook liggen dat het dan ook al gevaarlijk kan zijn.
pearlsofpassion schreef:Het is voor katten idd giftig. Maar wel meer plantaardige remedies die bij honden perfect kunnen zijn gevaarlijk voor katten. Katten zijn daar erg gevoelig in.
Ik vermoed dat dat komt omdat het obligate carnivoren zijn en ze dus slecht tegen planten kunnen.
Dat hoeft daarom bij honden geen probleem te zijn.
Nee klopt het hoeft geen probleem te zijn voor een hond, maar omdat ik even een ander merk probeerde en mijn hond(labrador), dun aangesmeerd tussen 1 teen, er flink beroerd er van is geweest, denk ik wel dat een ieder die het gebruikt voorzichtig moet zijn met wisselen van merk, zich bewust van moet zijn dat je hond er ook ziek van kan worden, zeker als je hond misschien al wat meer mankeert.
Weet wel ik ben niet tegen tea tree gebruik hoor, maar ben toen zelf flink geschrokken, hond flink ziek en de kat die vaak op haar kleed ging liggen het had ook zo anders kunnen gaan.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3361745
Ja, das verstandig.
Maar ik denk niet dat het uitmaakt of het een grote of kleine hond is. Los van de dosering natuurlijk. Maar niet dat kleine honden gevoeliger zijn, gewoon omdat ze klein zijn.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door