Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#3361101
Geachten,

Inmiddels zijn we de trotse eigenaren van onze prachtige vizsla pup Milo.

Hij is 8 weken en moet nog wat prikjes krijgen. Ondanks dat we de pup uitlaten om de hoek, waar eigenlijk geen honden mogen komen, heeft milo toch een verse drol even in zijn bekkie gehad.
Moet ik mij nu ernstige zorgen gaan maken??? Of is ie voldoende beschermd (laatste prik 13 nov.)

?

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
#3361111
Ik vrees dat we je daar geen sluitend antwoord op kunnen geven.... Het kan zijn dat jullie pup nog maternale immuniteit heeft (immuniteit van moeder) en dan is ie goed beschermd. Het kan ook zijn dat deze al weg was met de enting en de enting goed aangeslagen is en dan is je pup ook goed beschermd geweest door de enting. Dus je kunt niet anders dan daar dan maar op hopen, op een van deze twee, want je pup kan daar ook precies tussen vallen (en je weet pas of je pup beschermt is als je pup laat titeren). En dan is natuurlijk de poep van de andere hond echt niet perse besmet met een hondenziekte zoals Parvo, gelukkig!! Echt te dikke kans van niet! Maar goed, je kunt er nu toch niks meer aan doen dus ik zou me niet teveel zorgen maken en wel alert blijven! Wel een beetje mal dat je pup zo jong als ie is al met hondenpoep in z'n bekkie staat! Dat ben ik eigenlijk niet gewend van pups van deze leeftijd. Weet je zeker dat het hondenpoep was en geen kattenpoep?
#3361473
Lizzy schreef:Ik vrees dat we je daar geen sluitend antwoord op kunnen geven.... Het kan zijn dat jullie pup nog maternale immuniteit heeft (immuniteit van moeder) en dan is ie goed beschermd. Het kan ook zijn dat deze al weg was met de enting en de enting goed aangeslagen is en dan is je pup ook goed beschermd geweest door de enting. Dus je kunt niet anders dan daar dan maar op hopen, op een van deze twee, want je pup kan daar ook precies tussen vallen (en je weet pas of je pup beschermt is als je pup laat titeren). En dan is natuurlijk de poep van de andere hond echt niet perse besmet met een hondenziekte zoals Parvo, gelukkig!! Echt te dikke kans van niet! Maar goed, je kunt er nu toch niks meer aan doen dus ik zou me niet teveel zorgen maken en wel alert blijven! Wel een beetje mal dat je pup zo jong als ie is al met hondenpoep in z'n bekkie staat! Dat ben ik eigenlijk niet gewend van pups van deze leeftijd. Weet je zeker dat het hondenpoep was en geen kattenpoep?
Ik weet niet voor 100% wat voor poep het was. Het is ook niet dat hij het op at, maar hij pakte het op en denderde er even mee rond. Als ik het goed heb, was het wel hondenpoep, Angezien er meer hondendrollen daar lagen. Gister viste ik een drolletje uit zijn bek waarvan ik sterk het vermoeden heb dat het een kattendrol was.
Ik maak me wel een beetje zorgen wat ziektekiemen betreft... Maar dinsdag mag Milo naar de dierenarts voor zijn prikje en dan zullen we het ook nog met de dietenarts bespreken.

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
#3361481
Sowieso is vaccineren een "schijnveiligheid". Want als de enting niet aanslaat is hij niet beschermd.
Je kunt beter laten titeren. Dan weet je of er bescherming is (vaccinatie nog niet nodig) of dat er geen bescherming is (dan vaccinatie nodig en hercontrole met een week of 3).
Bij titeren op 9 wkn bleek onze Milan niet beschermd, ondanks eerdere vaccinnatie. Dus is hij op 9 wkn gevaccineerd. Bij de controle op 12 weken alles dik in orde. Dus niet weer gevaccineerd.

Meten = weten... dus titeren!

Suzanne
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door