Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door tine
#335310
Is dat ook een mogelijkheid? Ik kan moeilijk aan een goede vleesmolen komen........Er eentje kopen is erg duur......

Kan ik ook gewoon alles snijden?Blijf ik natuurlijk een beetje zitten met de botten...Die snijden een beetje moeilijk he? Hoe kan ik die dan het beste verwerken?
Door Mevroi Kruim
#335333
tine schreef: Is dat ook een mogelijkheid? Ik kan moeilijk aan een goede vleesmolen komen........Er eentje kopen is erg duur......

Kan ik ook gewoon alles snijden?Blijf ik natuurlijk een beetje zitten met de botten...Die snijden een beetje moeilijk he? Hoe kan ik die dan het beste verwerken?
Voordat ik mijn vleesmolen had knipte ik de botten met mijn schoeischaar. Wel meer werk maar het gaat ook. Ik heb een zgn aambeeld snoeischaar van Wolf, die doet het prima. Je krijgt er wel RSI van op den duur :-X

Vlees snijd ik nog steeds in flinke stukken, dat maal ik beslist niet. Ze moeten juist goed kauwen en scheuren. Ik fileer de stukken kip (meestal karbo's/ruggen), snij het vlees en maal de botten vrij grof. Gaat prima.
En nekken eten ze op een na in hun geheel, lekker kraken. Die ene is 15, weegt nog geen 2 kilo en mist de helft van haar gebit. Voor haar sla ik ze dus plat.
Door tine
#335383
Ik kan dan gewoon de percentages aanhouden die aanbevolen worden ? Dat doorelkaar husselen en invriezen in porties?

Ik wil toch zo graag een keer een maaltijd samenstellen.......
Gebruikersavatar
Door sylvia
#335390
Op marktplaats kun je best leuk handmolens kopen (neem wel vanaf nummer 10) en die zijn niet duur, ik heb er 1 gekocht met 3 platen voor 7 euro.

Maar je kunt bv kippnenekken heelgoed met een vleesbijltje fijn hakken , doe ik hier ook voor de kittens
Door tine
#335401
Is dat een beetje te doen?Ik bedoel met de hand malen?? Lijkt me een hele klus of vergis ik me?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#335434
tine schreef: Is dat een beetje te doen?Ik bedoel met de hand malen?? Lijkt me een hele klus of vergis ik me?
Als je kilo's kippenbotten tegelijk gaat malen dan heb je denk ik spierballen ;D
Door Mevroi Kruim
#335649
Maar geen RSI ;D ;D ;D
En nog beter: laat het een ander doen 8) 8)
Hier doet manlief het. Ik fileer de boel en laat redelijk wat vlees aan de botten zitten, en hij maalt. Met wat meer vlees maalt het makkelijker, zegt hij ;D
Door Nelly
#336088
Ik maal niks, snij het aan stukken, en kippenekken sla ik alleen plat. Verder eten ze hier ook bibi en da's dus wel weer gemalen. Dan geef ik ze ook nog spiervlees (=vrij fijn gemalen) en kopvlees (grof gemalen). Het enige nadeel van grotere stukken vlees vind ik, dat ze die af en toe over het hele aanrecht slepen. Vind ik niet zo fris, zeker niet met dit weer. :-X
Gebruikersavatar
Door sylvia
#336152
Nelly schreef: Ik maal niks, snij het aan stukken, en kippenekken sla ik alleen plat. Verder eten ze hier ook bibi en da's duswel weer gemalen. Dan geef ik ze ook nog spiervlees (=vrij fijn gemalen) en kopvlees (grof gemalen). Het enige nadeel van grotere stukken vlees vind ik, dat ze die af en toe over het hele aanrecht slepen. Vind ik niet zo fris, zeker niet met dit weer. :-X

krab , krab , krab.............



(dat was ik , zat even op mijn hoofd te krabben ;D )
Door Nelly
#337209
Doe jij die op je hoofd dan? Ik geef ze aan m'n andere beessies, die nog heel zijn ;D :P
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door