Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Sassol
#3360663
Mijn hondjes (sinds een maandje een teefje van 9 jaar erbij) gaan in december 10 dagen lang lekker ver weg van de knallen uit logeren. BARF ziet ze niet zitten, maar KVV is geen probleem. Nu zit ik te kijken naar DARF kVV, maar loop ik tegen het volgende aan:

Op de site staat dat de KVV's van DARF 70% vlees, 20% bot en 10% orgaan bevatten. Ook zeggen ze dat dit volgens de BARF principes compleet zou moeten zijn dus hebben ze geen premix toegevoegd. Weet iemand hoe dit zit? Hebben ze de pens bij het vlees gerekend of zit er helemaal geen pens in of zit het toch al bij de 10%?
Ik heb al een mailtje naar DARF verstuurd maar hij kon me niet beloven dat ik op tijd antwoord heb (moet namelijk wel bestellen binnen een paar dagen) dus dacht: misschien weet iemand hier het.


Alvast bedankt namens Puma en Duke!
Door Too
#3360665
Zoals ik het lees zit pens in die 10%orgaan.
Meeste varianten zijn combinaties van meerdere diersoorten, de geit/kip geven ze aan dat je die niet als enige variant moet voeren omdat dat te incompleet is.
Maar voor 10 dagen zou ik me sowieso geen zorgen maken... en gewoon lekker voeren, na die 10 dagen ga je thuis weer fijn varieren
Door src_esther
#3360671
Wat Too zegt: die 10 dagen niet helemaal volledig compleet voeren, is geen punt. Maanden achtereen is wat anders.

Ik zou wel eerst even testen of de honden het wel eten...
Door Lizzy
#3360676
Too schreef:Zoals ik het lees zit pens in die 10%orgaan.
Meeste varianten zijn combinaties van meerdere diersoorten, de geit/kip geven ze aan dat je die niet als enige variant moet voeren omdat dat te incompleet is.
Maar voor 10 dagen zou ik me sowieso geen zorgen maken... en gewoon lekker voeren, na die 10 dagen ga je thuis weer fijn varieren
Dit is eerlijk gezegd niet te hopen... Want je hebt echt wel minimaal 10% organen als hart, lever en nier nodig om tot een fatsoenlijke maaltijd te komen (met voldoende voedingsstoffen). Pens is niet erg rijk aan voedingsstoffen..... Dus tot je hier duidelijkheid over hebt zou ik dit merk niet te lang blijven voeren en mocht die 10% inclusief pens zijn: dan doen ze iets grandioos niet goed bij DARF.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3360684
Ik weet dat niet...
De meeste kvv's bevatten geen nier. En als ze nu pakweg 3% pens, 3% lever en 3% hart erin stoppen... Kom je dan echt veel tekort?
Ik zou het ook niet willen hoor, en je wééet dus ook niet hoeveel lever er vb in zit. Of dat ze misschien hart bij spier rekenen en enkel lever en pens in die 10% zit?

Blij dat ik barf. :biggrin2:

Mijn tip? Ik maal zelf kvv voor de vakantieoppas. ;)
Gebruikersavatar
Door pluk
#3360700
Die 10% klopt. Ik voer het zo nu en dan ook en had nog een doos liggen.
IMG_20181122_191148.jpg
IMG_20181122_191148.jpg (338.87 KiB) 3860 keer bekeken
Door Sassol
#3360814
Ja het is ook een beetje een principekwestie. DARF is nog wel redelijk aan de prijs en als het dan niet compleet is... Als ik de verhoudingen weet kan ik het eventueel zelf nog compleet maken met boekmaag/orgaanmix oid.
Ik voer overwegend BARF, maar soms val ik terug op de KVV dus dan vind ik het wel fijn een complete te hebben of te weten hoe ik hem compleet moet maken.

Niemand dus bekend met de samenstelling van DARF?
Door Lizzy
#3360815
pluk schreef:Die 10% klopt. Ik voer het zo nu en dan ook en had nog een doos liggen.
IMG_20181122_191148.jpg
Ja, maar is die 10% inclusief of exclusief pens?
Door Lizzy
#3360817
Sassol schreef:Ja het is ook een beetje een principekwestie. DARF is nog wel redelijk aan de prijs en als het dan niet compleet is... Als ik de verhoudingen weet kan ik het eventueel zelf nog compleet maken met boekmaag/orgaanmix oid.
Ik voer overwegend BARF, maar soms val ik terug op de KVV dus dan vind ik het wel fijn een complete te hebben of te weten hoe ik hem compleet moet maken.

Niemand dus bekend met de samenstelling van DARF?
Maar als je niet weet hoe de verhoudingen in het voer liggen, kun je het ook lastig zelf aanpassen. Als hier 10% orgaan in zit en het is inclusief pens: moet je er zelf dus lever, nier en hart aan toe gaan voegen. Is het zonder pens, kun je er zelf pens aan toe voegen. En nee, wij kunnen de samenstelling van DARF niet weten als DARF daar zelf zo tergend onduidelijk over is..... Maar je kunt ze bellen: http://darf.info/contact-us
Door Sassol
#3360818
pearlsofpassion schreef: Mijn tip? Ik maal zelf kvv voor de vakantieoppas. ;)
Al het spiervlees e.d. kun je nog wel met een gehaktmolen doen. Maar met welk professioneel apparaat maal jij het wat stevigere botwerk?!
Door Sassol
#3360820
Lizzy schreef:Maar als je niet weet hoe de verhoudingen in het voer liggen, kun je het ook lastig zelf aanpassen. Als hier 10% orgaan in zit en het is inclusief pens: moet je er zelf dus lever, nier en hart aan toe gaan voegen. Is het zonder pens, kun je er zelf pens aan toe voegen. En nee, wij kunnen de samenstelling van DARF niet weten als DARF daar zelf zo tergend onduidelijk over is..... Maar je kunt ze bellen: http://darf.info/contact-us
Nee precies, dus als de verhoudingen niet bekend zijn ga ik het ook niet geven. Wie weet komt het mailtje van DARF nog op tijd binnen met de opheldering. Heb gebeld, maar blijkbaar is er maar 1 meneer die weet wat de samenstelling is. Heel apart ook, maarja.
Door Sassol
#3360835
Haha zou wat zijn als ze het bij de livechat wel weten! Het proberen waard, zijn nu gesloten volgens mij dus zal het morgen eens proberen. Dank voor de tip!
Gebruikersavatar
Door pluk
#3360837
Lizzy schreef:
Ja, maar is die 10% inclusief of exclusief pens?
Die 10% bestaat uit lever, hart,pens en long.
Hoeveel van elk heb ik nog niet kunnen vinden.
Door Lizzy
#3360838
pluk schreef:Die 10% bestaat uit lever, hart,pens en long.
Hoeveel van elk heb ik nog niet kunnen vinden.
OK. Nou. Da's naar mijn smaak dus echt heel erg niet goed..........
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door