Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#3358501
pearlsofpassion schreef:Hills zal wel de goedkoopste bron voor zijn omega 3's gebruiken. Milieubelasting en al dan niet gezonde vorm zal wel niet in rekening gebracht worden.
Maar daar gaat je hond dan toch van omvallen? Gaan ze niet dood door pijn van artrose, gaan ze dood van de vreselijk meuk die ze eten?! Ik weet natuurlijk niet welke kwaliteit visolie ze er in stoppen. Gaan ze ons ook niet vertellen denk ik. Het was al een hele tour om uit te vinden hoeveel omega 3 er dan in hun prak zat :-X
#3358516
Nee dus. Honden vallen ook niet om op de grootste meuk brok. Of toch zeker niet op een manier dat het opvalt irl of in zo'n studie. Men gaat na of ze last hebben van hun artrose, niet alle andere kwalen die ze al dan niet ontwikkelen...
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3358698
Fozzy loopt al 7,5 jaar met een soortgelijke poot....
Zijn ene poot is hypermobiel en je kunt de pols ook zijwaarts bewegen, verder zakt ie ook verder door. Pijn heeft ie er niet aan. Zijn botgroeven zijn op die poot ondiep, dus die pezen kunnen niet goed werken.
Wel heeft ie in die poot LPC ontwikkeld, geen idee of die zwakke pols daar een rol in heeft gespeeld, dat kan niemand met zekerheid zeggen. ( overigens zagen we daardoor die lpc ook laat aangezien hij altijd schommelend loopt, nog steeds moeilijk te onderscheiden of ie last van zijn ED heeft )
Door fysio werd bij ons weer braces enzo afgeraden omdat die banden/ pezen dan nog minder gaan doen. Ik heb overigens nou niet het idee dat ie artrose heeft in zijn polsgewricht of tenen.
Wel interessant dat van die visolie :g: Ik heb dat nooit zoveel gegeven.Maar goed ik zou dan wel heel veel moeten geven voor 65 kilo hond.
Door Lizzy
#3358736
Kaio schreef:Fozzy loopt al 7,5 jaar met een soortgelijke poot....
Zijn ene poot is hypermobiel en je kunt de pols ook zijwaarts bewegen, verder zakt ie ook verder door. Pijn heeft ie er niet aan. Zijn botgroeven zijn op die poot ondiep, dus die pezen kunnen niet goed werken.
Wel heeft ie in die poot LPC ontwikkeld, geen idee of die zwakke pols daar een rol in heeft gespeeld, dat kan niemand met zekerheid zeggen. ( overigens zagen we daardoor die lpc ook laat aangezien hij altijd schommelend loopt, nog steeds moeilijk te onderscheiden of ie last van zijn ED heeft )
Door fysio werd bij ons weer braces enzo afgeraden omdat die banden/ pezen dan nog minder gaan doen. Ik heb overigens nou niet het idee dat ie artrose heeft in zijn polsgewricht of tenen.
Wel interessant dat van die visolie :g: Ik heb dat nooit zoveel gegeven.Maar goed ik zou dan wel heel veel moeten geven voor 65 kilo hond.
Oh? Joh?! Heb je een foto? Ik denk dat bij Fozzy meer zijn pols is, niet zijn voet zelf? Ik hoop niet dat Fritzi last gaat krijgen van haar ellebogen.... :-\ . Maar ik ben wel blij om te lezen dat jullie fysio dezelfde mening is toegedaan en Fozzie geen artrose lijkt te hebben :-*

Als je de hoeveelheden wilt geven die ze bij Hill's in het eten stoppen, kun je 1 hele pot tegelijkertijd door z'n eten doen. Per dag :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3358767
20181019_120644.jpg
20181019_120644.jpg (1.78 MiB) 3813 keer bekeken
Fotootje van mobiel.
Heb wel duidelijkere ergens maar je ziet het hier toch ook op. . Zijn voet is er ook platter door maar komt echt door pols ( bedoel hij heeft geen gescheurde pezen aan zijn tenen)

Nog eentje
20180823_172055.jpg
20180823_172055.jpg (3.22 MiB) 3811 keer bekeken
Door Lizzy
#3358788
Ik heb de foto's goed bekeken en ook even vergroot maar dit zijn inderdaad zwakke polsen. Zijn voeten zijn normaal. Maar ik denk dat hij dit ook al van nature had? Ik weet niet, misschien is het onzin wat ik zeg, maar Pinkel bijvoorbeeld (onze 2de Dalmaat) had vreselijke platvoeten. Beide voeten. Maar zo was ze geboren. Het heeft haar nooit gehinderd of problemen gegeven. Denk pas dat het een probleem gaat worden (met bijv. artrose vorming) wanneer het ontstaat door trauma. En wanneer er een ongelijkheid is, dus ene poot wel en andere poot niet. Hoe denk jij daarover?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3358802
ik meende het bij hem in het nest ook te zien, en als pup zo nu en dan heel veel last (= wel heel erg doorhangen, geen pijn) gehad, werd zelfs getaped omdat het dus te ver doorzakte. Dus aangeboren. En ik vind het net iets erger als een "zwakke pols". Het is wel maar echt aan een poot.
Dus een ongelijkheid heeft hij wel. Uiteraard heeft een ongelijkheid invloed op het hele lichaam, hoe en wat precies zal bij ieder ook nog eens anders zijn. Zijn rechterpoot was eerst ED vrij daarna toch LPC. Of dat die pols invloed heeft gehad? Tja het geeft natuurlijk stress/andere aanspanning op andere lichaamsdelen. Maar goed een newf is ED tegenwoordig helemaal niet vreemd zeg maar....
Masseren van de spieren , biceps en schouder kan wel gunstig en lekker zijn net zoals dat bij mensen ook is. Zijn rug is wel ok en sterk.
Kaio heeft ooit eens met zijn poot klem gezeten bij een raam, en er toen op een onmogelijke manier zelf uitgetrokken, resultaat een hond die zijn voorpoot niet meer belaste. Pols enorm verrrekt, vermoedelijk ook scheurtjes...dat heeft maanden geduurd voor dat dat over was.Heb ik vaak ingezwachteld zodat ie er wel mee kon lopen, wel spieren kon gebruiken maar niet te veel belastte. Het eerste half jaar had ie wel vaker een terug val als ie los gerend had. Na een jaar ook omdat meneer van 2 meter hoog af gesprongen had en nog wat capriolen (ja dat was een beest hoor) een foto van zijn poot laten maken omdat ie iets slechter liep : nou nada niks, alles puntgaaf en dat voor ruim 7. Dus ik gok erop dat een trauma niet persee athrose tot gevolg moet hebben, het kan natuurlijk wel.
Zijn mindere lopen ben ik later achtergekomen dat dat door zijn schouder/nekspier kwam die zat vast.

Ik denk dus wel dat die andere stand van voet wel problemen kan geven met de spieren en overbelasting, tis ineens allemaal toch anders. En zeker in het begin omdat dan de verandering het grootst is, maar kan ook blijven voor wat meer spierspanningen elders zorgen.


En overigens mag Fozzy dus wel als hond met handicap gezien worden zijn pols in combi met ED zorgt ervoor dat een hoop dingen niet kunnen of slechts aangepast. Op vakanties ook opletten dat we niet elke dag te veel doen, verder dat ie bijv. niet te lang los loopt te rennen, op tijd aanlijnen, vermijden van gras met kuilen, niet zomaar laten springen. Goed wat ie thuis aan stuitert kunnen we niks aan veranderen, Soms is het net skippy fftjes :biggrin2: Maar ondanks dit he nog steeds een blije hond hoor ;) Het vergt inderdaad wel wat aanpassen maar het hoeft niet einde kwaliteit van leven te zijn. Dus mocht Fritzi een stapje terug moeten doen dan kan dat en verzin je wel dingen dat het allemaal toch kwalitatief leuk blijft :-*
Door Lizzy
#3358899
Kaio schreef:ik meende het bij hem in het nest ook te zien, en als pup zo nu en dan heel veel last (= wel heel erg doorhangen, geen pijn) gehad, werd zelfs getaped omdat het dus te ver doorzakte. Dus aangeboren. En ik vind het net iets erger als een "zwakke pols". Het is wel maar echt aan een poot.
Aha, ja OK, nu zie ik het ook, dat het de rechter voorpoot is. Omdat de linker voet steeds vanaf voor is gefotografeerd had ik dat niet goed in de gaten.
Dus een ongelijkheid heeft hij wel. Uiteraard heeft een ongelijkheid invloed op het hele lichaam, hoe en wat precies zal bij ieder ook nog eens anders zijn. Zijn rechterpoot was eerst ED vrij daarna toch LPC. Of dat die pols invloed heeft gehad? Tja het geeft natuurlijk stress/andere aanspanning op andere lichaamsdelen. Maar goed een newf is ED tegenwoordig helemaal niet vreemd zeg maar....
Niet ondenkbaar natuurlijk dat daar de LPC van is gekomen :-\ . Fozzy had dit ook van pup af aan dus dat legt dan ook wel een druk op de elleboog en schouders, terwijl die nog in ontwikkeling zijn. Misschien heb ik dan "de mazzel" dat dit bij Fritzi op oudere leeftijd gebeurd?
Masseren van de spieren , biceps en schouder kan wel gunstig en lekker zijn net zoals dat bij mensen ook is. Zijn rug is wel ok en sterk.
Ja, daarom wilde ik toch maar permanent naar de fysio blijven gaan. En zij leert mij ook hoe ik de schouder en rug en nek thuis kan masseren.
Kaio heeft ooit eens met zijn poot klem gezeten bij een raam, en er toen op een onmogelijke manier zelf uitgetrokken, resultaat een hond die zijn voorpoot niet meer belaste. Pols enorm verrrekt, vermoedelijk ook scheurtjes...dat heeft maanden geduurd voor dat dat over was.Heb ik vaak ingezwachteld zodat ie er wel mee kon lopen, wel spieren kon gebruiken maar niet te veel belastte. Het eerste half jaar had ie wel vaker een terug val als ie los gerend had. Na een jaar ook omdat meneer van 2 meter hoog af gesprongen had en nog wat capriolen (ja dat was een beest hoor) een foto van zijn poot laten maken omdat ie iets slechter liep : nou nada niks, alles puntgaaf en dat voor ruim 7. Dus ik gok erop dat een trauma niet persee athrose tot gevolg moet hebben, het kan natuurlijk wel.
Zijn mindere lopen ben ik later achtergekomen dat dat door zijn schouder/nekspier kwam die zat vast.
Ieuw! Arme Kaio :-X ! Misschien heeft de ene hond ook wel meer aanleg voor artrose dan andere hoor... Maar fijn, dat hij geen artrose heeft gekregen!
Ik denk dus wel dat die andere stand van voet wel problemen kan geven met de spieren en overbelasting, tis ineens allemaal toch anders. En zeker in het begin omdat dan de verandering het grootst is, maar kan ook blijven voor wat meer spierspanningen elders zorgen.
Ja, ik denk dat dus ook. Maar ja....... Kunnen we er wat aan doen.......?
En overigens mag Fozzy dus wel als hond met handicap gezien worden zijn pols in combi met ED zorgt ervoor dat een hoop dingen niet kunnen of slechts aangepast. Op vakanties ook opletten dat we niet elke dag te veel doen, verder dat ie bijv. niet te lang los loopt te rennen, op tijd aanlijnen, vermijden van gras met kuilen, niet zomaar laten springen. Goed wat ie thuis aan stuitert kunnen we niks aan veranderen, Soms is het net skippy fftjes :biggrin2: Maar ondanks dit he nog steeds een blije hond hoor ;) Het vergt inderdaad wel wat aanpassen maar het hoeft niet einde kwaliteit van leven te zijn. Dus mocht Fritzi een stapje terug moeten doen dan kan dat en verzin je wel dingen dat het allemaal toch kwalitatief leuk blijft :-*
Ja, dat snap ik. En je hebt ook gelijk, het is niet het eind van de wereld! Fijn om te lezen dat hij een hele blije hond is :-*

Wij gaan er hier ook gewoon wat van maken, de komende 10 jaar!
Door Lizzy
#3358931
tt-tjes schreef:De algenolie van Testa heeft 250mg DHA en 125 mg EPA per capsule volgens het doosje.
Dat is best wel veel eigenlijk... Maar jou beviel deze capsule toch niet heel goed? Ik bedoel, het deed niks voor je honden?
Door Lizzy
#3358932
pearlsofpassion schreef:Nee dus. Honden vallen ook niet om op de grootste meuk brok. Of toch zeker niet op een manier dat het opvalt irl of in zo'n studie. Men gaat na of ze last hebben van hun artrose, niet alle andere kwalen die ze al dan niet ontwikkelen...
Nou, het punt is natuurlijk met dit verhaal een beetje dat het vooral de wat oudere hond betreft die artrose krijgt (last krijgt). Zet je ze op Hill's J/D en ze vallen op hun 11 jaar om van de kanker, zal niemand denken "gut, die gore Hill's brokken". Wil natuurlijk niet zeggen dat dit niet gebeurd. We hebben er gewoon geen cijfers van. En Hill's mazzel is dus ook dat het om oudere honden gaat en wie weet mikken ze er dus ook wel op (met deze debiele hoeveelheden omega 3) dat hondjelief wel weer lekker loopt en met een jaar of 2 a 4 dood omvalt van de kanker, door ranzige omega oliën. Maar dat past binnen het acceptabele waarschijnlijk. Ik ben misschien zeer negatief hoor, maar ik vertrouw dit soort fabrikanten dan ook serieus voor geen meter.
#3358941
Lizzy schreef:Nou, het punt is natuurlijk met dit verhaal een beetje dat het vooral de wat oudere hond betreft die artrose krijgt (last krijgt). Zet je ze op Hill's J/D en ze vallen op hun 11 jaar om van de kanker, zal niemand denken "gut, die gore Hill's brokken". Wil natuurlijk niet zeggen dat dit niet gebeurd. We hebben er gewoon geen cijfers van. En Hill's mazzel is dus ook dat het om oudere honden gaat en wie weet mikken ze er dus ook wel op (met deze debiele hoeveelheden omega 3) dat hondjelief wel weer lekker loopt en met een jaar of 2 a 4 dood omvalt van de kanker, door ranzige omega oliën. Maar dat past binnen het acceptabele waarschijnlijk. Ik ben misschien zeer negatief hoor, maar ik vertrouw dit soort fabrikanten dan ook serieus voor geen meter.
Ja, dat bedoel ik dus ook.
En zelfs bij jonge honden zouden ze het waarschijnlijk niet oppikken in de studies omdat ze daar simpelweg niet op focussen en het effect met te veel vertraging opkomt. Er is ook niemand zo gek om een negatief effect van zijn eigen product in de verf te zetten. Dus negeren ze dat aspect gewoon. Of ze komen er niet op om daar zelfs maar naar te kijken.
Door Lizzy
#3358965
pearlsofpassion schreef:Ja, dat bedoel ik dus ook.
En zelfs bij jonge honden zouden ze het waarschijnlijk niet oppikken in de studies omdat ze daar simpelweg niet op focussen en het effect met te veel vertraging opkomt. Er is ook niemand zo gek om een negatief effect van zijn eigen product in de verf te zetten. Dus negeren ze dat aspect gewoon. Of ze komen er niet op om daar zelfs maar naar te kijken.
Nou dit dus precies.... Maar ergens is het natuurlijk raar dat niemand kijkt naar de veiligheid van zo'n product, waar echt zo achterlijk veel omega 3 vetzuren in zit. Die super snel ranzig worden in brokkenmeuk. En in het lichaam van de hond. Eng spul :-X
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door