Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Monique77
#3358487
In de hoop dat iemand een ultieme tip heeft toch maar eens dit topic

Ik heb altijd al veel hoofdpijn gehad, maar gezien ik op mijn 18e een whiplash kreeg heb ik (en de doktoren trouwens ook) dit altijd opgehangen aan de whiplash
Toch veranderde de hoofdpijn een paar jaar geleden, en begon ik ook bijverschijnselen te krijgen zoals spugen en enorme kiespijn tijdens een aanval (alsof je echt een mega ontsteking hebt in je kies) en toen kreeg ik al vrij snel de stempel van een migraine patiënt

Mijn moeder is ook zwaar migraine patiënt, dus ik zal die genen wel van haar gekregen hebben :-[

Nu is het het laatste jaar zo erg dat ik zo'n 3 dagen per week forse migraine heb waarvoor ik echt medicatie moet slikken omdat ik anders niet kan functioneren
En toen begon de zoektocht, want alle medicatie die ik tot op heden heb geprobeerd werken wel, maar wel voor max 8 uur, en dan komt de aanval gewoon weer terug (3 dagen lang)

Afgelopen week te maken gehad met veel emoties (overlijden van onze kater, overlijden van mijn schoonvader, de geboorte van de pups)
Hierdoor deed de medicatie 0,0 en moest ik gewoon de aanval uitzitten.

De huisarts weet niet meer zo goed wat ze ermee aan moet, en ik eerlijk gezegd ook niet :'(

Naast medicatie heb ik inmiddels van alles geprobeerd (fysio, in een apparaat wat je nekspieren zo langzaam oprekt waardoor de druk minder moet worden zodat de aanvallen ook minder afnemen, bepaalde voedingsmiddelen laten staan, chiropractor, osteopaat, een oude wijze chinees die dmv cupping en accupuntuur mij heeft behandeld, medicatie stop ...
Helaas heeft niets de aanvallen doen verminderen en ik zit serieus met mijn handen in het haar

Iemand die nog iets weet wat ik kan proberen ?
Dat ik er nooit vanaf kom zal ik mee moeten leven, maar ik zou de frequentie zo graag iets omlaag halen :(
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3358488
Ik heb ook veel last van migraine, compleet met 2 dagen out zijn, kiespijn, overgeven. Ik zie ongeveer 2 uur ervoor lichtflitsen en die tijd heb ik dan om thuis te komen en mijn zaken te regelen voor Flowie. Ze zal toch uit moeten als de zeeman er niet is.

Door om de 2 weken naar acupunctuur te gaan icm cupping en een aangepast voedingspatroon op basis van de 5 elementen vd chinese voedingsleer (daar helpt mijn chinese acupuncturiste mij mee) gaat het wel beter. Kou, regen en verandering in de weerdruk zorgen echter standaard voor een aanval. Veel suiker levert ook een aanval op.

Veel rustgevende hobby; s, zo weinig mogelijk stress, veel meditatie (nou ja, iets wat er op lijkt tenminste, oefening baart kunst). Het blijft heel vervelend.
Door Siberienne
#3358489
Ik heb vroeger veel migraine gehad, maar niet zo erg als jij. Bij mij is er een duidelijk verband met hormonen, en stoppen met de pil hielp.

Omdat ik op vakantie in de bergen wel vaak nog hevige aanvallen had, ben ik op advies van een neuroloog in de vakanties een kinderaspirine gaan slikken. Ik had toen op recepten ascal cardio, 38 Mg maar een halve echte kinderaspirine hielp ook om aanvallen te voorkomen.

Ben je al eens bij een neuroloog geweest? Ik weet dat tegenwoordig ook bv wel eens Botox wordt gebruikt.

Sterkte, het is een heel naar fenomeen. Net als spierspanningshoofdpijn trouwens
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3358492
Hoe eet je?
Heb je al een koolhydraatvrij en vooral zonder bewaarmiddelen en dergelijke rommel geprobeert? Dus veel vers klaargemaakt eten, geen voorverpakte of bewerkte zaken. Veel groenten, fruit, noten, vlees, vis ed. Maar pasta, wit brood en vooral suiker vermijden?
Detox je soms?
Door Lizzy
#3358495
Herkenbaar :-X

Ik weet niet of je rookt? Zo ja: stoppen met roken.

Ik weet niet of je de pil slikt? Zo ja: ik zou een poging wagen hier mee te stoppen. Bij sommige helpt het (zoals bij mij) en bij sommige niet.

CBD + THC olie (Polder Cannabis verkoopt goede).

Proberen een tijd geen groenten uit de nachtschade-familie te eten.

Geen kaas. Geen rode wijn. Geen chocolade. Geen bewerkt voedsel eten. Geen smaakversterkers eten.

Magnesiumolie. Vitamine B-complex. Gember (kun je in poedervorm/caspules kopen).

Elke dag voldoende kruidenthee of water drinken.

Ik hoorde laatst van iemand dat je een migraine aanval zou kunnen verminderen met zout en citroen (opdrinken) maar daar moet je ff op goegelen hoe dat zit.

Bij mij wilde ze trouwens ook spiertjes in nek en hoofd inspuiten met Botox. Ik ben er niet aan begonnen. Dat was toen ook nog in een test-fase. Die neuroloog had me gewoon naar huis moeten trappen met "mevrouw Plat, ga eerst maar eens stoppen met roken, toedeledoki".
Gebruikersavatar
Door koekje
#3358503
Hier hielp pil juist wel, want hormonaal 'vlakker'.
Maargoed, ik heb andere migraine. Die van mij is vooral visueel (aura's). En niet vaker dan 2x per jaar. En typisch zo rond de 7 maanden zwangerschap. En tijdens de zwangerschap van Lennard en Fabian ook tijdens en net na de kraamweek/periode. Ergens logisch, want met een tweeling heb je ook meer hormonen in je systeem en is de hormonenval zwaarder.
Hier dus vanwege schommelingen in de hormoonspiegel.

Nu weet ik even niet hoe oud je bent, maar volgens mij wel een stukje ouder dan mij. Als de menopauze eraan zit te komen, zou het daardoor kunnen komen. Dan heb je namelijk ook hormoonschommelingen. Die gaan gelukkig vanzelf weer over, maar als er ondersteuning bestaat, zou ik daar ook voor gaan.
Gebruikersavatar
Door Kallista
#3358513
Herkenbaar, migraine is een ellendig iets :(
Als je alles al geprobeerd hebt, en niets helpt, zou ik zeggen probeer het eens met dit:
https://www.edelstenenenmineralen.nl/amethist.html

Ik heb ook een oude whiplash, en op het moment dat de hoofdpijn erger wordt, en richting migraine aanvallen gaat, dan knap ik gelukkig goed op van een bezoek aan een goeie osteopaat.
Opletten met bepaalde voedingsmiddelen idd. Stress speelt mee. De bekende tips zijn hierboven al gegeven.

Ik had al eens oogmigraine, ook niet heel lekker, van die rare lichtflitsen tot aan secondenlang niks meer zien.

Vroeger had ik vaak en veel migraine, echt twee dagen doodziek ervan, misselijk, slecht zien, noem het maar op, en lach niet, iemand had mij amethist aangeraden, die heb ik dan ook jarenlang gedragen (twee stenen afwisselend), en ik moet zeggen, het verbeterde, de frequenties namen duidelijk af.
Noem het toeval...onder het motto baat het niet dan schaad het niet heb ik het toch maar geprobeerd.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3358574
Ooh migraine.....
Ik had dat vroeger ook vaak en heel erg, kon ook dagen duren.
Van de pillen kreeg ik bijverschijnselen, zoals oa. hartkloppingen. Dus ik moest altijd uitzitten....
Probleem bij pillen is wel ook dat je juist doorgaat terwijl je lichaam ( migraine ) juist zegt hoho! Ik snap het probleem hoor, het komt niet uit, maar ik kon inderdaad niks meer met die aanvallen. Ik kon niet functioneren en heb ook wel eens het idee gekregen van " als ik nu met mijn hoofd tegen de muur aanslag kan het alleen maar beter worden.."zo heftig kon dat zijn.
Ik heb het niet meer, wel nog spanningshoofdpijn maar dat voelt anders, is ook niet leuk trouwens.
Wel ben ik gestopt met roken, dus mocht je roken stop ermee dat scheelt echt super veel.
En cafeïne afbouwen en niet meer gebruiken.
En ik geloof ook dat zo onbewerkt mogelijk eten ook wel helpt.

Nu heb ik wel al weken heftige hoofdpijn ( reden heel verklaarbaar, miskraam, wegvallen hormonen, narcose en stress) en ik wist het ook niet meer hoor. Mijn nek kon ik amper bewegen. Nam wel wat gewone pijnstillers maar dat zette weinig zoden aan de dijk, en ben toen stress-away ( is een olie etherische olie mengsel) gaan smeren op mijn nek, dat gaf dus eindelijk verlichting ( wel nog af en toe in combi met pillen)

Zo veel en vaak ernstige hoofdpijn hebben is echt ruk, maar je komt dus al gauw in een cirkeltje terecht, van migraine naar overspannen spieren die weer spanningspijn veroorzaken die ook weer hoofdpijn veroorzaken. Dan toch het dagelijkse gevecht ertegen waardoor je vermoeider raakt en weer eerder een aanval krijgt. :-X zo ging dat bij mij vaak dan. Eigenlijk hielp alleen "uitzieken". Dus niet werken, niks doen, geen beeldschermen ( is een goeie met een BP topic ;D ) geen fel licht ( ik draag bijv nog steeds bijna altijd een zonnebril het hele jaar door! )

Nou succes en sterkte, hopelijk vind je iets waarmee je het onder controle kunt krijgen
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3358590
Oh ik heb ook vaak migraine gehad, heb wel eens kotsend aan de snelweg gestaan omdat ik niet snel genoeg naar huis ging. Medicatie was niet aan mij besteed; heb nooit drugs gebruikt maar man wat voelde ik me niet van deze wereld na een neusspray.
Ik was 2 dagen van de wereld met een aanval, sliep zo ongeveer 28-30 uur had last van licht en geluid en als ik niet snel genoeg plat lag kon ik overgeven, kon ik ook van de vreemdste luchtjes zoals chocola bijvoorbeeld.

Wat bij mij echt hielp in frequentie omlaag; stoppen met de pil, stoppen met roken, en minimaal 1x per week een gerecht met verse gember. Daarnaast heb ik 2x per week een zakje magnesium Fortis 400.

Bij mij is het ook echt spannings gerelateerd en de laatste x was nu vlak na onze verhuizing in maart
Ter illustratie; toen mijn vader ziek was 14 jaar geleden en overleed dat heb ik in 10 maanden 29 aanvallen gehad.....
Door bloemetje
#3358616
Je gebit goed laten bekijken? Foto's ed.

Ik lees alleen alternatieve geneeswijzen en de huisarts. Als je zo veel en zo vaak pijn hebt is het tijd om je door te laten verwijzen meid! De neuroloog kan meer als de huisarts. Weet meer als de huisarts.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#3358631
Excuus voor de late reactie, maar gisteren een heftige aanval dus weinig/geen pc aangehad

Even wat antwoorden op jullie vragen

Vorig jaar toevallig gestopt met roken, en dat hielp een maand zo ongeveer dat de aanvallen minder heftig waren, maar dat was helaas voor korte duur

Zoals gezegd heb ik vorig jaar ook hele lange periodes naar voeding gekeken, en dit maakte helemaal geen verschil (en dan heb ik het toch lagere tijd geprobeerd, dus niet even een weekje ;) )

Neuroloog wil mijn huisarts me best naar toesturen, maar als ik naar mijn moeder kijk (misschien niet slim maar doe het toch), die gaat ook allerlei medicatie proberen en kan er verder ook niet heel veel aan doen ... Dus wat is dan de toevoeging tov een huisarts ?
En dat bedoel ik echt serieus hoor, want mijn moeder heeft al 40 jaar meegedaan aan allerlei onderzoeken, is bij tig artsen geweest, loopt al jaren bij de neuroloog maar heeft nog steeds net zoveel hoofdpijn als daarvoor :-[

Magnesium en/of botox kan ik eens overleggen
Magnesium kan ik natuurlijk zelf proberen, maar botox kan ik eens voorleggen aan de huisarts

Hoop dat ik niemand vergeten ben .....
Door bloemetje
#3358657
De wetenschap blijft veranderen! Ik zou er toch maar eens heen gaan. :-*

En verder. Ik zou ook eens wat meer kijken naar je psyche en hoe je om kan gaan met stresstress mbv een psycholoog.
Ik spreek overigens wel uit ervaring btw. Gelukkig heb ik t niet zo erg als jij. Maar ik merk wel dat t bij mij eigenlijk heel veel stress gerelateerd is.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door