Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3358430
In de denkbeeldige werpkist.

Ik kan m'n sloffen niet uit doen of ik ben ze kwijt. En ik moet ze of zoeken in Frou d'r bench of in d'r mand. Ze denkt dat het haar puppies zijn....... Ahhhh, arm smurfje.
IMG_20181026_122937[1].jpg
IMG_20181026_122937[1].jpg (4.85 MiB) 2762 keer bekeken
Super schijnzwanger. Haar bijnaam is Tietemarie.

Daarnaast heeft ze echt een humeur om op te schieten. Ze is eigenlijk alleen maar lief voor mij en Leo. OK, en voor haar moeder maar dan alleen tijdens de wandeling. In huis vindt ze haar moeder ook een hinder (want mams kruipt steeds pontificaal in haar mand, da's niet goed want dat is denkbeeldigewerpkistnummertwee).

Zo jammer, gisteren had ik een fotootje gemaakt van hoe ik mijn slofjes vond. Helaas echt overbelicht maar voor het idee.
IMG_20181026_111123[1].jpg
IMG_20181026_111123[1].jpg (2.77 MiB) 2762 keer bekeken
#3358433
Monique77 schreef:Haha lekker wijffie !

En toch vindt ik het altijd best sneu, als ze zo'n last hebben van schijnzwangerschap .....
Heel eerlijk? Ik ook. En ze is nu iedere 5 maanden loops :-X . Ik denk er wel over om haar te laten ontstokken :-\
#3358447
Angelique schreef:Och arme Frou, is ook niet leuk als je je behoeften moet bevredigen met flamingosloffen :biggrin2:

Kun je der niet wat afleiding geven...een lekker purina autobandenstick oid :biggrin2:
Hebbie het gezien??? :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Ja, we doen van alles ter afleiding. Rent ze keihard naar binnen, pakt ze m'n slof en gaat in dr "werpkist" liggen :biggrin2:
#3358449
Ahhhh gossie, tutje!!!

Saar was ook iedere 5 maanden loops, was ook zo schijnzwanger, super super sjachereinig, venijnig en deprie. Ik heb haar laten ontstokken en kreeg een compleet andere hond terug. Haar vacht was naar de knoppen maar ik kan het redelijk in toom houden, wist ik van te voren maar het is me dubbel en dwars waard geweest.
#3358450
Misschien ga ik vloeken in de kerk, of heb ik iets compleet gemist maar waarom geen echte pups voor haar? Je had zo'n geweldig fokplan en een gedreven visie voor het fokken.
Hoop dat ik je niet kwets Lizzy, maar vraag het me steeds af en gooi het er nu maar uit.
#3358455
Angelique schreef::biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

E746AFF2-980E-422C-8DD6-68F2CD889F02.jpeg
:biggrin2: Hmmmmm, gerookte autoband!


Schijnzwanger is niet grappig. Onze Nuria doet dit sloffen, sokken, speeltjes in haar mand verzamelen ook nog soms, terwijl ze al ruim 2 jaar geleden gecastreerd is. Duurt dan wel maar een paar dagen gelukkig.

Succes met Frou.
#3358456
MargaS schreef:Misschien ga ik vloeken in de kerk, of heb ik iets compleet gemist maar waarom geen echte pups voor haar? Je had zo'n geweldig fokplan en een gedreven visie voor het fokken.
Hoop dat ik je niet kwets Lizzy, maar vraag het me steeds af en gooi het er nu maar uit.
Nee hoor Marga, je kwetst me helemaal niet. Ik heb er eerder niet over kunnen praten, maar ik merk dat het nu wel gaat. Ik had ook een geweldig fokplan. En ik vind mijn fokplan nog steeds geweldig. En dat sperma van Guinness ligt daar maar in de vriezer.... :-\ . Maar wij hebben besloten dat wij echt geen vier Dalmatische Honden meer willen hebben. Ons huis is daarvoor echt te klein en onze manier van leven met de honden willen we ook niet aanpassen. Hier ligt alles binnen. Op de bank. Aan onze voetjes. Dus ook al hebben we buiten genoeg ruimte, binnen hebben we dat niet. Nou, als ik een nestje ga fokken, dan wil ik een pup aanhouden. Ik ga niet fokken voor een ander. Dat is het me allemaal niet waard. Want heel eerlijk? Als fokker?

Afbeelding

Ik beschik simpelweg niet over de juiste karakter eigenschappen om honden te kunnen fokken en dat nog van A tot Z leuk te vinden ook (of er goed in te zijn). Dus als ik dan al een nestje fok, dan moet er 1 pup blijven. Zeker met het diepvriessperma van de Amerikaanse LUA reu. Het zou zinloos zijn om daar een nestje mee te fokken en een eventuele LUA teef niet eens zelf te houden (laat ik voorzichtig zeggen dat in mede-eigendom mij ook niet echt goed bekomen is).

Nou, ik heb hier nog drie Dalmatiërs rondlopen waarvan ik hoop dat ze nog minimaal 6 en 8 jaar bij ons mogen zijn. En Frou en Fritzi: februari 2019 is einde houdbaarheidsdatum voor een nestje, want dan zijn ze beide zes.... En echt, ik ga niet nog jaren weer met 4 Dalmatische Honden hier zitten. Wij willen dat echt echt echt niet meer. Je moet namelijk weten dat Linga een jaar of 2 geleden ruzie heeft gekregen met de andere 3. Dat werd (in huis) een gevecht van 3 tegen 1 (want dan is het ineens 1 clan hoor, Bisq en d'r kinderen). De dierenarts heeft haar wonden moeten hechten, onder narcose. Vreselijk! Ze herstelde uitstekend hoor, daar niet van. Maar vanaf dat moment heeft zij (om haar veiligheid te kunnen waarborgen) gescheiden moeten leven van de rest, in de woonkamer. Nou, laat ik zo zeggen: zij leefde voornamelijk samen met Frou Frou en Fritzi en Bisq zaten aan de andere kant van de woonkamer, zodat ze haar nooit meer met z'n drietjes te grazen konden nemen. Maar ik wil nooit meer in zo'n situatie terecht komen. En daarom wil ik ook geen 4 honden meer. En daarmee is het einde fokverhaal. Ik heb er vet verdriet van gehad maar ik ben er recent mee in het reine gekomen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door