Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Monique77
#3357403
Ook hier zijn we in spanning wanneer ze komen !

Op de een of andere manier zeggen wij vanaf het moment van de dekking dat de pups op zaterdag 20 oktober geboren worden.
Het kan natuurlijk altijd iets later komen met een kleiner nest, maar we wachten maar rustig af haha

Rox gaat nu af en toe ineens op het gras buiten zitten, en zit dan met een dromerige blik voor zich uit te kijken... Zo bijzonder
Verder is ze nog steeds enorm fel op eten, vindt ze de wandelingen nog leuk (nou ja een half uurtje maximaal ;D ) en krijgt ze wat ongemak van haar hangende tietjes.
Ook gaat ze wat meer zuchten en kreunen als ze op een bepaalde manier wil liggen maar dat niet lukt door haar melkbar ::)
En ze is zó knuffelig hé !

De werpkist vind ze best leuk, maar gaat er nog niet zelf in liggen
We gaan dus elke dag altijd even in de werpkist zitten, en dan weet mevrouw niet hoe snel ze tegen ons aan moet komen liggen om vervolgens diep in slaap te vallen :smitten:

Vanaf vandaag is mijn "zwangerschapsverlof" in gegaan en ben ik de komende maand fulltime thuis om er voor haar te zijn.
Daarna zal er op de momenten dat ik toch even weg moet altijd iemand in huis zijn die op haar en de pups past (mijn man of mijn beste vriendin waar ze enorm vertrouwd mee is)
Kortom, mevrouw krijgt de komende 9 weken een vip behandeling, maar dat verdiend ze ! Onze moeke :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Monique77
#3357966
Danny schreef:Ho is het met Rox?
Sorry lees het nu pas, na het overlijden van Beer was het hier even een achtbaan aan emoties

Rox neemt lekker haar tijd dus we wachten geduldig af ::) :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door koekje
#3358005
Hoeveel dagen zit ze nu (van de hoeveel)?

Ik zie trouwens dat je ook nog geen inspiratie van ons hebt gehad over de namen.
Laat ik een beginnetje maken :biggrin2:
- Peppi en Kokki
- Bassie en Adriaan
- Mel en Kim
- Sigfried en Roy
- Hepie en Hepie
- Anita en Ed :biggrin2:
Door Danny
#3358012
Ik was ook benieuwd op de hoeveelste dag ze nu zit idd.
We wachten rustig af, met een klein nestje kan het wat langer duren natuurlijk.
Ben ook erg benieuwd of het reuen of teefjes zullen zijn.

Helen en Angela zullen ook wel benieuwd zijn naar de pups van hun Bootz.
Leuk hoor.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#3358020
Gisteren is onze droom uitgekomen ....
De pups van onze Rox zijn geboren !

Zaterdagmiddag werd ze onrustig en hebben we mijn tante gebeld die ons kwam helpen bij de bevalling.
Om 14.00 uur was ze er, maar op af en toe wat graven en hijgen was Rox enorm chill.

Gisterochtend om 10.45 braken haar vliezen, en Rox haar koppie zullen we nooit meer vergeten .....
Ze had echt zo'n blik van "sorry vrouwtje, het liep er zo uit, ik kon er niets aan doen"

Daarna werd het rustig....
Heel rustig !
Ze had af en toe wat weeën maar nog geen persweeën.
Rond 13.30 hebben wij contact gehad met onze dierenarts en een hele lieve collega fokker om na te vragen hoelang we dit konden aankijken.

Lang verhaal kort ...

Om 14.15 begonnen de persweeën,
En om 14.58 uur is het eerste pupje geboren !
Een flinke teef van 510 gram

Een klein uur later begonnen de persweeën opnieuw, en om 15.58 is het tweede pupje geboren !
Nog een teefje van 330 gram

Serieus, het zijn naast elkaar net de dikke en de dunne ;D
We weten dat dat over een paar weken helemaal anders kan zijn, maar het is nu zo'n grappig gezicht !

Beide hebben een keurig gesloten gehemelte en drinken goed bij de mega melkbar

Rox is echt een super moeder, hoe ontspannen zij is bevallen in haar eigen tempo en hoe ze met de pups omgaat ....
Zo voorzichtig en zo lief
Rox was voor ons al heel speciaal maar nu helemaal !

Helaas is er gisteravond een hetze tegen ons en onze kennel opgestart op Facebook, en wordt er gesuggereerd dat wij geen dekgeld betaald zouden hebben
Dit slaat kant nog wal, maar om onze onderlinge afspraken en een bankafschrift openbaar te maken gaat ons echt te ver.

Op dit moment gaat al onze aandacht naar Rox en de pups, want die zijn in onze ogen belangrijker dan geruchten die gebaseerd zijn op leugens.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3358023
Aaaaah ze zijn er!
Van harte gefeliciteerd :-*

Mensen kletsen helaas wel vaker in het "hondenwereldje". Jammer, maar focus je idd gewoon lekker op Rox en de pups. Doe je goed.

Geniet van het kleine grut!
Mini en Maxi :biggrin2: :-*
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3358028
Wat enorm jammer van die hetze die dan op fb is begonnen...

Wel heel leuk dat je nu zelfs een keuze hebt qua teefje :) en je zei eerder al dat Rox op zondag zou bevallen, daar heeft ze zich keurig aan gehouden :cool:
Geniet maar lekker van de pups :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door