Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Too
#3356594
Lastig hoor en heel begrijpelijk dat je hier niet echt op zit te wachten

Ik weet niet hoe jij denkt over chinese kruiden maar mijn stressmiepje die zich -al jaren- aan alle kanten kaalpoetst,, bij tijd en wijle ook haar zuster onder handen neemt en altijdaltijd strakgespannen staat is heel erg opgeknapt van Destress van de huisdierendokter .Ze is net een een stukje relaxter , ze krijgt nu de halve dosering
Overigens werkte cbd-olie ook behoorlijk goed
Door Too
#3356632
Siberienne schreef:Spot krijgt dit: https://www.medpets.nl/puur+tranquil/
Nou is Spot een hond, maar er staat bij ook voor katten. Ik vond het bij hem wel echt verschil maken, minder extreem reageren op prikkels
Heb ik ook gehad maar vond dat je best heel veel poeder door een kleine maaltijd moest zien te roeren.. ze is geen lastige eter maar dit was bijna sneu
Door kakocavi
#3356744
Ik weet niet of je er iets aan hebt hoor, maar ik heb ook twee katten waarvan een dominante en een stresser. Die stresser heeft een periode gehad waarin ze regelmatig poepte op de keukenvloer. Feliway hielp niet. Wat ik uiteindelijk gedaan heb:

- Tweede kattenbak erbij gekocht, niet bij de eerste bak gezet maar dicht bij de plek waar ze het deed.
- Bij beide bakken het klepje eraf gehaald zodat ze naar buiten konden kijken. De dominante wilde af en toe de stresskat opwachten en een tik geven als ze van de bak kwam. Nu kon ze naar buiten kijken, minder eng.
- Kattenbakken beide schoongemaakt met chloor, dat schijnen katten lekker te vinden
- Vloer schoongemaakt met zeep en daarna met kattenbakspray van de Action, zitten micro-organismen in tegen de geur. Groene fles.
- Stresskat naar de bak gelokt met snoepjes, even erin laten zitten en geaaid enzo.

Het is daarna niet meer gebeurd.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3356768
Dank je.

Maar hier is de stresskater ook de dominante. De ander is echt een watje die zichzelf wegcijfert, van nature onderdanig, en daardoor natuurlijk relaxter.
De stresskater moest het vroeger afleggen tegen een andere kat, en dat gaf uiteraard stress maar niet in die mate dat hij ervan ging wildplassen. En die kat is sinds februari overleden. Het poepen gebeurt maar sinds een paar maand.

Ze hebben 3 bakken voor 2 katten, waaronder een zeer grote. Hij maakt gebruik van alle bakken, zonder problemen en zichtbare stress.
Hij gaat ook geregeld in de tuin.
Alleen, als hij in de badkamer kan, gaat hij dus persen om iets te deponeren. En in het bad, kan het nu toch niet fel ruiken?
Door kakocavi
#3356811
Oké, had ik misschien niet goed gelezen. Dan wordt het lastig. Ik zou nog kijken of het aan bijvoorbeeld een schoonmaakmiddel kan liggen, alsje dat niet al gedaan hebt. Anders de deur dicht houden.

Wel vreemd gedrag.
Door eelke
#3356815
Helpt het om aluminiumfolie in het bad te leggen? Daar hebben ze een hekel aan toch?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3358711
Luis krijgt nu CBD olie en hij is duidelijk een stuk relaxter. Hij komt op bed liggen, hij loopt niet te ijsberen, minder te roepen, breekt minder in in de garage en reageert gewoon rustiger, minder gespannen.

We hebben opgebouwd tot 2x2dr 2,50% olie per dag.
En ik denk dat ik het hierop houdt.
Hij vind de olie ook niet erg vies, gelukkig.

Wildplassen of wildpoepen hebben we ook niet meer gehad, maar we houden de deur van de badkamer nu ook wel zoveel mogelijk dicht. Doch, we hebben het al een aantal keer vergeten, onvermijdelijk, en toch geen ongelukjes gehad.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door