Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Greece
#3356519
L4 kan zeker allerlei klachten geven. Is Nelson niet ontstoort? Zo nee, dan zou ik dat toch gaan doen. Neem aan dat de hol. Da dat ook zal gaan voorstellen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3356526
pearlsofpassion schreef:Ik heb eerder het gevoel dat hij allergisch is aan alles behalve vlees... :-\ Das bijna nog erger...
Sssssssssttttttt!


Je hebt gelijk hoor. Ik denk hetzelfde.
Door sella
#3356552
Buffel had enorm last van zijn maag door inhalatie allergie. Dus omgevings allergenen zoals gras en schimmels in de lucht. Daardoor was de maagingang verdikt en was hij daardoor vaak misselijk.
Dus het is niet alleen het voedsel lijkt mij, ik zou buitenlucht ook niet vergeten.
Daardoor sta je zo met lege handen om het te beheersen voor de schat.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3356570
Dank je wel Sella! Dat kan dus ook nog...

Nou ja dat maakt het nog handiger als er iemand mee gaat kijken die niet meteen zegt dat het voer de enige boosdoener is voor de misselijkheid.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3356607
Siberienne schreef:Mijn man is ook goed misselijk als hij een heftige (boompollen) allergie heeft.

Ik moet bij Nelson beetje denken aan mastocystose, waar allerlei prikkels hevige allergie kunnen geven
http://www.mastocytose.nl/downloads/Mas ... cellen.pdf
Nou, inderdaad!
Kan een hond ook in shock raken van een allergie? Want buiten de narcose is hij nog nooit in levensgevaar geweest gelukkig. Wel een interessante om mee te nemen. Geen idee of het bij dieren ook bekend is maar het is zeker de moeite om het na te vragen!
Door Siberienne
#3356635
Hope schreef:Nou, inderdaad!
Kan een hond ook in shock raken van een allergie? Want buiten de narcose is hij nog nooit in levensgevaar geweest gelukkig. Wel een interessante om mee te nemen. Geen idee of het bij dieren ook bekend is maar het is zeker de moeite om het na te vragen!
Dat in shock raken weet ik zo niet. Wel gezwollen gezicht en ademnood (hond van. Ruebdunnvan mij kreeg dat op appel)
Gebruikersavatar
Door pike
#3356770
Marloes, ik heb hier niet meer gereageerd omdat ik echt niets zinnigs kan toevoegen. Maar ik weet een ding heel zeker ; als er hier iemand is die alles uit de kast haalt voor het welzijn van zijn dieren dan ben jij het wel. En ik vraag me elke weer af waar je in hemelsnaam de energie vandaan blijft halen om telkens weer opnieuw te proberen de oplossing te vinden, mede gezien de problemen die je zelf al hebt. En ook nu je een gezinnetje hebt dat energie slurpt. Soms geef je aan dat je het eigenlijk wel zat bent, maar je gaat toch altijd weer door, blijft het proberen. Ik kan niet anders dan mijn petje voor je afnemen! Ik hoop oprecht dat die holistisch arts voor Nelson iets kan betekenen waardoor zijn en jullie leven een stuk aangenamer wordt en in rustiger vaarwater komt!

:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Gebruikersavatar
Door Hope
#3356902
Dank je, Pike!

Het is zo'n lieverd, die Nelson. En hij is en blijft een groot blij ei. Dat maakt het allemaal zo de moeite waard!
Door sella
#3358418
Iets heel anders, is het b12 gehalte van Nelson weleens bepaald? Ik heb dat bij stress kip Shay gedaan en die had een flink tekort. Die krijgt nu injecties en zijn jeuk wordt minder en minder misselijk.
Ik meld dit omdat dit een niet voor de hand liggend iets is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door