Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3355227
Hier is mijn grote hobby toch wel lezen. Zoals mijn vriend zegt ' jij leest alles wat los en vast zit' ;D
Daarnaast ben ik recent begonnen met legpuzzels.
En heb een seizoenkaart van sc heerenveen maar helaas wordt het voetbal steeds minder :-\

Verder wel bezig geweest met scraping arts en kleuren voor volwassenen maar daar vind ik te weinig rust voor. Vroeger met mijn oma en moeder ook regelmatig bezig geweest met kaarten maken.
En vroeger heb ik ook klarinet gespeeld.
Kortom, slapende hobby's ;)
#3355307
Nou, ik werk in de Bieb dus kan eigenlijk toch niet anders zeggen dan lezen. Ik lees idd alles wat los en vast zit, net als Dinky89. :)

Verder vind ik heel veel dingen leuk om te doen maar om dat nou een hobby te noemen. :g:
Wandelen, al dan niet met de hond. Koken! En opeten. De tuin, maar dan vooral om in te zitten. Over heel veel verschillende onderwerpen lezen op Internet. Lezen dus weer. :biggrin2:

Heb heel veel andere dingen ook gedaan maar nu heb ik daar even geen tijd/energie voor.
#3355389
Ik ben een beetje zoekende. Vroeger vond ik muziek luisteren, muziek maken, concerten en zo leuk. Maar zo alleen is het even wennen.
Maar motorrijden vind ik nog steeds geweldig, en dat doe ik dan ook regelmatig. Van die DBO'tjes (Doelloos Blokje Om) wordt een mens blij.

Daarnaast houd ik van lezen. Maar daarvoor heb ik op dit moment te weinig rust in het hoofd. Maar dat gaat wel weer komen!
#3355413
Ronald schreef:Ik ben een beetje zoekende. Vroeger vond ik muziek luisteren, muziek maken, concerten en zo leuk. Maar zo alleen is het even wennen.
Maar motorrijden vind ik nog steeds geweldig, en dat doe ik dan ook regelmatig. Van die DBO'tjes (Doelloos Blokje Om) wordt een mens blij.

Daarnaast houd ik van lezen. Maar daarvoor heb ik op dit moment te weinig rust in het hoofd. Maar dat gaat wel weer komen!
Zo alleen....? Jeetje Ronald, ik vrees dat ik wat gemist heb?!?
#3355524
-Annemarie- schreef:Nou, ik werk in de Bieb dus kan eigenlijk toch niet anders zeggen dan lezen. Ik lees idd alles wat los en vast zit, net als Dinky89. :)

Verder vind ik heel veel dingen leuk om te doen maar om dat nou een hobby te noemen. :g:
Wandelen, al dan niet met de hond. Koken! En opeten. De tuin, maar dan vooral om in te zitten. Over heel veel verschillende onderwerpen lezen op Internet. Lezen dus weer. :biggrin2:

Heb heel veel andere dingen ook gedaan maar nu heb ik daar even geen tijd/energie voor.
Ik lees ook van alles wat los en vast zit :) Geen leesboeken, maar informatieve-/doeboeken.
En koken, kookboeken lezen, en opeten :D
De tuin: om in te zitten en in te werken.
Dingen uitspitten en plannen...ook al weet ik bijna zeker dat het niet gaat gebeuren, het uitzoeken is zó leuk :P
Het eten van mijn dieren: er is sinds kort een heuse barfkeuken :groupwave2: in het klompenhok.
Vroeger zat ik vaak achter de naaimachine, kinderkleertjes te maken, spijkerbroeken te repareren..
Er is plek boven en er is een bureau aangeschaft om daar de naaimachine neer te zetten, om kleding te repareren of nieuw te maken.
Maar éen hondje wil niet dat ik uit het zicht ga, dus dat wordt doordeweeks erg lastig. Als ik weg ben is het geen probleem, maar o wee, als ik naar boven durf te gaan ::)
#3355525
- pien - schreef:Ik lees ook van alles wat los en vast zit :) Geen leesboeken, maar informatieve-/doeboeken.
En koken, kookboeken lezen, en opeten :D


Er is plek boven en er is een bureau aangeschaft om daar de naaimachine neer te zetten, om kleding te repareren of nieuw te maken.
Maar éen hondje wil niet dat ik uit het zicht ga, dus dat wordt doordeweeks erg lastig. Als ik weg ben is het geen probleem, maar o wee, als ik naar boven durf te gaan ::)

Ligt dat niet zwaar op de maag die kookboeken? :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: (((sorry maar het stond er zo grappig))))

Mag ie niet mee naar boven, je hondje? Effe paar keer mee ‘op inspectie’ ofzo? Misschien helpt dat?
#3355538
Siberienne schreef:Ligt dat niet zwaar op de maag die kookboeken? :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: (((sorry maar het stond er zo grappig))))

Mag ie niet mee naar boven, je hondje? Effe paar keer mee ‘op inspectie’ ofzo? Misschien helpt dat?
O ja, ik zie het ;D

Dat hondje mag best mee naar boven, maar z'n broers zijn het daar niet mee eens, die gaan dan loeien ::)
#3355540
Ik had een honden trimsalon. Dat was naast mijn baan van 36 uur. We zijn gestopt omdat we verhuisd zijn. Ik mis het maar ik ben ook blij dat het gestopt is. Want het werd me eigenlijk wel teveel. Ik maakte zeker 50 uur per week. We willen het wel weer oppakken. Maar ik wil eerst weer stage lopen denk ik en er zal een nieuwe salon gebouwd moeten worden.

Ik heb heel lang tamme ratten gehouden. Dat wil ik graag weer doen. Ik heb nu een hamster gefokt door een bper. Lief beest maar de ratjes lokken..

Ik doe ook soms kleuren voor volwassenen. Dat vind ik wel ontspannend.
#3355545
Lizzy schreef:Ik hoop weer een grotere bak te gaan kopen, eentje van 1 meter en daar wil ik dan ook weer zoooo graag Corydorassen in! Wat zijn die schattig he? Ik vind het alleen een beetje vervelend dat ze het best op zandbodem gehouden kunnen worden... Heb ik niet zo goede ervaring mee, qua het rotten van de bodem. Hoe houd jij ze?

Oh, dat klinkt wel vermoeiend ja!! (extreme werkhond). Hoe is dat zo gekomen? Wilde je gewoon een leuke werkhond en bleek hij/zij extreem?
ja, corydorassen moeten op zandbodem gehouden worden, al zijn er genoeg mensen volgens het aquaforum die ze in een gezelschapsbak houden op andere grondsoorten. ik heb altijd geleerd dat dat de snorharen beschadigd.
ik heb ze op zand met veel bodemslakken, geen enkel probleem mee.
wel moet je er natuurlijk niet teveel instoppen.

de hond komt uit echte professionele werklijnen, maar zelfs voor dat is hij zeer extreem werklustig en adhd. heb toch al 30 jaar werk-en sporthonden, maar deze is de lastigste.
en helaas ook niet hond sociaal, moeilijk dus.
#3355546
Mijn andere hobby is cavia’s Ik heb skinny’s en 3 peruvian.
Ik ben ook lid van een kleindier vereniging en ga soms naar een show
En nu ook 2 ratjes in aankomst, gewoon voor de leuk, heb al wat filmpjes gekeken op you tub clicker training ratjes erg leuk lijkt mij dat watbzijn ze slim
Daarnaast pas een tour caravan gekocht om af en toe is weekend weg te gaan in de buurt
Dus genoeg te doen
#3355553
enya13 schreef:ja, corydorassen moeten op zandbodem gehouden worden, al zijn er genoeg mensen volgens het aquaforum die ze in een gezelschapsbak houden op andere grondsoorten. ik heb altijd geleerd dat dat de snorharen beschadigd.
ik heb ze op zand met veel bodemslakken, geen enkel probleem mee.
wel moet je er natuurlijk niet teveel instoppen.

de hond komt uit echte professionele werklijnen, maar zelfs voor dat is hij zeer extreem werklustig en adhd. heb toch al 30 jaar werk-en sporthonden, maar deze is de lastigste.
en helaas ook niet hond sociaal, moeilijk dus.
Hoe bedoel je "wel moet je er natuurlijk niet teveel instoppen"? Nee, ik wilde ze dan toch echt wel op zand gaan houden. Ik heb dat ook gelezen, dat hun snorharen beschadigen en ze dan verhongeren. Nou, je moet toch zorgen dat je vissen het ook optimaal naar hun zin hebben!

Oef. Dat lijkt me dan wel zwaar.... Ik kan me voorstellen dat daar veel van je energie aan op gaat.
#3355556
Lezen, en dan voornamelijk Scandinavische detectives, de laatste tijd lees ik vooral prul waar je hersens uitgeschakeld kunnen worden, weliswaar vaak Engelstalig, maar dat kost me weinig inspanning. Mijn werk vraagt een beetje veel, er kan niet veel meer bij, dus thuis vooral ontspannen. En dat doe ik door te lezen.
Ben nu een brood aan het maken, het deeg is aan het rusten voor ik er een brood van ga maken voor de 2e rijs. Bakken/koken kan ik me ook lekker in verliezen

Verder natuurlijk fotografie, maar daar heb ik momenteel ook geen puf voor, ik moet me weer eens opgeven voor een workshop dan moet ik en geniet ik er zo ongelofelijk van, pure ontspanning.
#3355558
Ik lees veel en kook graag. Verder heb ik twee schattige parkietjes die vaak los door de woonkamer vliegen. De honden gaan dan voor de zekerheid even naar de hal ;)
Ik heb jaren een groot zeeaquarium gehad. Veel werk maar wat genoot ik er van. Helaas door een slecht advies van een aquarium winkel verloor ik in een week de helft van de bewoners.
Daarna heb ik nog een jaar geprobeerd om de boel weer stabiel te krijgen maar heb het opgegeven en de hele inhoud verkocht.

Dat geld gebruikte ik voor mijn andere hobby. Ik heb 7 prachtige schapen gekocht en geniet elke dag van ze. Schapen zijn zo ontzettend leuk!
Bijlagen
DSC_2241 (1).JPG
DSC_2241 (1).JPG (3.32 MiB) 2148 keer bekeken
#3355565
Ik zou bijna zeggen dat één van mijn hobby's regen is.... ::) :-X :cool: Want ik heb er werkelijk maanden over gedaan om mezelf ertoe te zetten mijn lamp te gaan voegen en vandaag was het binnen een uur gepiept!!

Oh ik ben zo onvoorstelbaar trots op mijn lamp. Volgende week naar Vriezenveen om een lampenkap op maat erop te laten maken. Wilde ik er eerst eentje op schilderen, ik denk nu over een oranje kap. Maar gelukkig hebben ze daar "maar" 80 kleuren, dus er valt genoeg te kiezen.

Morgen kan ik de grauwsluier pas echt goed wegpoetsen, want de voeg moet goed uitharden. En als ik te fanatiek poets, poets ik de voeg eruit. En uiteraard ga ik jullie het uiteindelijk resultaat ook laten zien. Zodra de kap klaar is.
Screenshot_20180922-165344.png
Screenshot_20180922-165344.png (515.19 KiB) 2120 keer bekeken
Screenshot_20180922-165330.png
Screenshot_20180922-165330.png (535.37 KiB) 2120 keer bekeken
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door