Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#335203
Hey!

Aangezien ik al héél goed op de hoogte ben ivm vaccinaties voor honden ben ik nu op zoek naar meer informatie betreffende vaccinaties van katten.
Hoe zit het nu? Zijn katten ook levenslang beschermd met 1 enkel vaccin? Hoe zit het met de beruchte leukose?

Sofie.
Door gonny
#335256
sylvia schreef: Hier krijgen de katten 1 enting als kitten zijnde en daarna niet meer, als je kat groot risico loopt op leukose zou je kunnen overwegen om hem een enting te geven.
welke geef je dan, Sylvia?? hier moeten er 2 ook nog!!
#335280
gonny schreef: welke geef je dan, Sylvia?? hier moeten er 2 ook nog!!
Gewoon de kitten enting maar ik zou die voorlopig nog niet geven, maarzo vanaf 14 weken.

Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat Phoebe helemaal niet geent is. Toen ik haar als kitten had gehaald is er hier daarna prive van alles misgegaan dat ik die enting gewoon vergeten ben, nu heb ik zoiets van dan hoeft het nu ook niet meer.
Ik ga ervan uit dat de meeste ziektes waarvoor geent wordt voornamelijk is om het kitten tot 1 jaar te beschermen.Kittens zijn namelijk net als puppen natuurlijk vatbaarder voor van alles.
Zou er hier in de regio een kattenziekte uitbreken dan laat ik ze alsnog enten.
Laatst gewijzigd door sylvia op vr 17 jun 2005, 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door gonny
#335292
sylvia schreef: Gewoon de kitten enting maar ik zou die voorlopig nog niet geven, maarzo vanaf 14 weken.

Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat Phoebe helemaal niet geent is. Toen ik haar als kitten had gehaald is er hier daarna prive van alles misgegaan dat ik die enting gewoon vergeten ben, nu heb ik zoiets van dan hoeft het nu ook niet meer.
Ik ga ervan uit dat de meeste ziektes waarvoor geent wordt voornamelijk is om het kitten tot 1 jaar te beschermen.Kittens zijn namelijk net als puppen natuurlijk vatbaarder voor van alles.
Zou er hier in de regio een kattenziekte uitbreken dan laat ik ze alsnog enten.
oké, dankjewel......ik wilde ook nog ff wachten hoor!! ik weet natuurlijk niet hoe oud ze precies zijn, maar wacht denk ik nog maar een maandje ofzo... :-\
#335386
Wanneer hebben ze grote kans op leukose?

Gaan jullie katten naar buiten? Zijn het grote jagers? Vechters?

Stel je komt te weten dat er kattenziekte heerst....ben je dan al niet te laat om hiertegen alsnog te vaccineren? Hoe kom je dit trouwens te weten?

Sofie.
#335475
[quote="Sofie"]
Wanneer hebben ze grote kans op leukose?

Gaan jullie katten naar buiten? Zijn het grote jagers? Vechters?

Stel je komt te weten dat er kattenziekte heerst....ben je dan al niet te laat om hiertegen alsnog te vaccineren? Hoe kom je dit trouwens te weten?

Sofie.
[/quote]

Mijn katten zijn zeer goede en succesvolle jagers, Boris vecht wel gezien zijn oorlogsverwondingen aan neus en oren.
Als er in de regio ineens veel katten ziek worden dan hoor je dat wel, en enten is pas echt effectief en het minst schadelijk als er geent wordt als er een epedemie dreigt.
Mijn dochters zijn bv geent tegen nekkramp, die entcampagne kwam er om dat de ziekte zich snel ging verspreiden, hier op het eiland is er ook een jongere aan overleden.
#335561
Heb net ontdenkt dat vaccinatie tegen leukose helemala geen 100% garantie biedt...dus je kat kan alsnog leukose oplopen...
Ik denk dat ik het vaccineren bij mijn kat al stop zet....Ben daar al goed van overtuigd...

Nu nog wat zoeken betreffende honden hé...

Thanks voor al je informatie!!!!!!! :D

Sofie.
#335585
Heb twee katten gehad, een rode pers (is al 10 jaar dood, is veertien geworden) die heeft alle entingen altijd gehad (wist toen niet beter :-\) , kreeg toen hij een jaar of elf/twaalf was leukose, het zegt dus idd niet alles als ze geent zijn dat ze niets kunnen krijgen (de andere kat, silvertabby, is drie jaar terug overleden, was negentien!)
#335644
Had mijn katten altijd braaf geënt tegen alles (alhoewel ... leucose was er toen nog niet) dus ook niesziekte. Nou, Kruimel heeft het dus 2x gehad en was er best ziek van, ze had blaren op haar tong en in haar bek dus ze at niks meer, en het is toch al zo'n ukkie. Sinds een paar jaar laat ik ze helemaal niet meer enten, ze zijn 14, 11, en 8 jaar oud en gaan op Kruimel na ook naar buiten. Sinds ze barfen zijn ze zo griezelig gezond ;D
#335648
[quote="Sofie"]
Wauw 19....!!
[/quote]
Vroeger werden katten met gemak dik in de 20 , dankzij het fabrieksvoer en overenten krijg je dat mensen wauw zeggen bij een kat die 19 wordt..........................


Jaren geleden zat er op de poezenboot in Amsterdam een kat van 31 dat was een echte wauw :o zag er nog kwiek uit ook voor haar leeftijd.
Ik ken ook een pers die 28 is geworden.
#335700
[quote="sylvia"]
Vroeger werden katten met gemak dik in de 20 , dankzij het fabrieksvoer en overenten krijg je dat mensen wauw zeggen bij een kat die 19 wordt..........................


Jaren geleden zat er op de poezenboot in Amsterdam een kat van 31 dat was een echte wauw :o zag er nog kwiek uit ook voor haar leeftijd.
Ik ken ook een pers die 28 is geworden.
[/quote]

Haha dat is inderdaad wauw...... :o
#335712
Seg wat ik me nog afvraag: je zegt dus dat je enkel tegen de kattenziekte ent indien deze uitbreekt.
- Maar kan het niet gebeuren dat je te laat bent?
- Hoe groot is de kans dat de kattenziekte uitbreekt?
- kan een kat hiervan genezen?

Sofie.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door