Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3354168
Angelique schreef:5dmk3 of 4 hebben natuurlijk hun voordelen tov van deze 6d, maar ik denk dat je zeker voor nu als vervanging van je 650d hier een leuke camera aan hebt. Kunnen we lang een breed neuzelen over pixels in de marge, maar onderaan de streep is de 6d gewoon een hele leuke ff camera.
Jullie zijn overtuigend ;D . Enige wat ik echt jammer vind is dat hij maar 1 geheugenkaartje kwijt kan. Maar verder klopt het als een bus wat jullie zeggen.

Vond meneer ook, dus morgen komt de postbode weer :o :o :o :o
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3354169
Kaela schreef:Jullie zijn overtuigend ;D . Enige wat ik echt jammer vind is dat hij maar 1 geheugenkaartje kwijt kan. Maar verder klopt het als een bus wat jullie zeggen.

Vond meneer ook, dus morgen komt de postbode weer :o :o :o :o

Oooooh, gaaf.

Je hebt nu toch ook maar ruimte voor 1 kaartje? Dan weet je gewoon niet beter ;)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3354170
KarenH schreef:Oooooh, gaaf.

Je hebt nu toch ook maar ruimte voor 1 kaartje? Dan weet je gewoon niet beter ;)
Klopt. Maar met bruiloften voelt het wel veiliger als het dubbel opgeslagen wordt.

Is het al morgen???? ;D
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3354282
Ik vind het er heel leuk uitzien zo! (en daar blijft het bij tot de accu opgeladen is ;D )
2EE2602D-47FB-4671-8E8C-035FDFBF4BA3.jpeg
2EE2602D-47FB-4671-8E8C-035FDFBF4BA3.jpeg (2.27 MiB) 1717 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3354286
[quote="KarenH"]Kitlenzen zijn ook niet slecht, maar als ik geld ga uitgeven voor glas investeer ik liever in goed glas.
Voor mijn Pentax heb ik allemaal goeie lenzen, dus ik wil voor de Nikon ook goeie kwaliteit. Zoals gezegd, luxe probleem als je 2 camera's mee moet nemen ;)

Niet helemaal met je eens hoor, dat kwaliteitsverschil is nauwelijk te zien!
Onderstaande foto is gemaakt met een 18-55 kitlens, wonderbaarlijk goed al zeg ik het zelf hahah!
DSC_0003.jpg
DSC_0003.jpg (2.83 MiB) 1703 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op za 08 sep 2018, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3354293
Lazy Garfield schreef:
Niet helemaal met je eens hoor, dat kwakiteitsverschil is nauwelijk te zien!
Onderstaande foto is gemaakt met een 18-55 kitlens, wonderbaarlijk goed al zeg ik het zelf hahah!

DSC_0003.jpg
Met minder goede spullen kun je uiteraard prima foto's maken. Aan jou foto is niets aan te merken. Maar kwaliteit kost gewoon geld. Je ziet gewoon verschil in scherpte, softheid, kleuren en contrast tussen foto's van goedkopere en duurdere apparatuur. Zowel in je lenzen als body.

Neemt niet weg dat je met minder goede apparatuur ook prima foto's kan maken. Ik heb met mijn 450D en kitlens en goedkope sigma telelens ook zat foto's gemaakt waar ik heel trots op ben. Maar elke keer als ik iets beters koop, merk ik dat het weer mooier wordt.

En op bepaalde vlakken makkelijker. Heb net met de 6D foto's gemaakt op ISO 2000 die heel mooi zijn geworden, terwijl gisteren foto's met hetzelfde licht en dezelfde lens maar dan de 650D op 1600 ISO niet meer dan kiekjes werden. Die van de 6D hebben geen ruis en die van de 650D zijn gewoon korrelig. Kun je nog zo goed zijn als fotograaf, das gewoon ruk.

Ik heb net trouwens ook, om meneer te laten zien waarom we zoveel geld uitgegeven hebben, twee identieke foto's gemaakt met de verschillende camera's en lenzen. Moment, plaats ik ze zo! Zegt niet alles, maar op zich wel leuk.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3354295
Oke, crappy foto's van kaarsjes in het donkerste hoekje van ons huis voor constant licht, maar het gaat om het idee. Moet ik er wel bij zeggen dat de eerste foto in raw en de laatste twee in JPG geschoten zijn. Ik vermoed dat de tweede foto daardoor donkerder is als de eerste.

De eerste twee foto's zijn exact hetzelfde qua instellingen. Ik weet niet of het op de verkleinde versies hier goed te zien zal zijn, maar ik zie op groot formaat enorm veel verschil in ruis.
Bij de derde foto heb ik het diafragma helemaal open gezet op 2.8, een mogelijkheid die de 15-85mm lens simpelweg niet heeft. Laat naar mijn idee zien hoeveel meer je aankunt met beter materiaal als het op lichtomstandigheden aankomt.

Foto 1: met de 650D en 15-85mm lens op 1/100ste, F5.6 ISO 3200 op 70 mm
1.jpg
1.jpg (311.36 KiB) 1687 keer bekeken
Foto 2: met de 6D en 24-70mm L lens op 1/100ste, F5.6 ISO 3200 op 70 mm
2.jpg
2.jpg (217.57 KiB) 1687 keer bekeken
Foto 1: met de 6D en 24-70mm L lens op 1/100ste, F2.8 ISO 3200 op 70 mm
3.jpg
3.jpg (247.5 KiB) 1687 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3354302
Vanmiddag kwam de 6D en na heeeeeeeel geduldig wachten tot de batterij vol was, kon ik er even mee spelen. Morgen heb ik een ochtendje oefenen op de planning, op de buitenlocatie van de bruidsreportage volgende week. Maar ik wilde vast even spelen natuurlijk.

Het toeval wil dat ik van de week savonds ook al wat foto's had gemaakt in de vogelkamer. Om de nieuwe lens wat uit te proberen. De vogelkamer is al snel aan de donkere kant en er hangt een vreselijke tl buis als verlichting. Ik was al super blij met wat ik met de nieuwe lens kon en nu met de 6D er bij nog blijer. In zo'n kamer maak je geen "uitvergroting boven de bank" foto's, maar het is leuk om er nu zonder te flitsen leuk uit de voeten te kunnen!

Instellingen zijn gelijk, alleen de ISO is bij de eerste foto 1600 en bij de laatste twee 2000

Een foto van eergister:
IMG_0334.jpg
IMG_0334.jpg (375.3 KiB) 1671 keer bekeken
Van vandaag:
IMG_9969.jpg
IMG_9969.jpg (340.23 KiB) 1671 keer bekeken
En Charlie in de donkerste hoek van de kooi
IMG_9950.jpg
IMG_9950.jpg (326.75 KiB) 1671 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3354304
Kaela schreef:Oke, crappy foto's van kaarsjes in het donkerste hoekje van ons huis voor constant licht, maar het gaat om het idee. Moet ik er wel bij zeggen dat de eerste foto in raw en de laatste twee in JPG geschoten zijn. Ik vermoed dat de tweede foto daardoor donkerder is als de eerste.

De eerste twee foto's zijn exact hetzelfde qua instellingen. Ik weet niet of het op de verkleinde versies hier goed te zien zal zijn, maar ik zie op groot formaat enorm veel verschil in ruis.
Bij de derde foto heb ik het diafragma helemaal open gezet op 2.8, een mogelijkheid die de 15-85mm lens simpelweg niet heeft. Laat naar mijn idee zien hoeveel meer je aankunt met beter materiaal als het op lichtomstandigheden aankomt.

Foto 1: met de 650D en 15-85mm lens op 1/100ste, F5.6 ISO 3200 op 70 mm

1.jpg

Foto 2: met de 6D en 24-70mm L lens op 1/100ste, F5.6 ISO 3200 op 70 mm

2.jpg

Foto 1: met de 6D en 24-70mm L lens op 1/100ste, F2.8 ISO 3200 op 70 mm

3.jpg
Ja is goed te zien idd.
Echter ruis is vaak prima weg te weken hoor en als ik dan toch een heel groot diafragma wil volstaat een 50 mm 1.8 ook prima hoor hangt een beetje van het onderwerp af. Avondfoto is genomen op 22 mm F4 en een sluitertijd van 9 seconden. Zet ik hem op F11 dan moet ik veel langer belichten en heb ik kans op veel meer ruis. Met F4 heb ik dat ook niet, dus......

Maar je foto's zijn erg mooi Karin!!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3354311
Lazy Garfield schreef:Ja is goed te zien idd.
Echter ruis is vaak prima weg te weken hoor en als ik dan toch een heel groot diafragma wil volstaat een 50 mm 1.8 ook prima hoor hangt een beetje van het onderwerp af. Avondfoto is genomen op 22 mm F4 en een sluitertijd van 9 seconden. Zet ik hem op F11 dan moet ik veel langer belichten en heb ik kans op veel meer ruis. Met F4 heb ik dat ook niet, dus......

Maar je foto's zijn erg mooi Karin!!

Maar wat voor jou volstaat, volstaat voor een ander niet Lazy ;) Een 50 mm volstaat in sommige situaties, maar ik moet er niet aan denken in vele andere. Ik wil niet beperkt zijn door een vast brandpunt.
Ik kan bij bruidsfotografie onmogelijk voor sluitertijden van 9 seconden kiezen. Dus moet je apparatuur zo zijn dat je sluitertijden kort kunnen.
En dat geld voor het fotograferen van honden net zo, dan wil je korte sluitertijden en dat werkt alleen als je diafragma open kan en de iso omhoog (bij minder optimale lichtomstandigheden).
Bij landschaps en avondfotografie kunnen langere sluitertijden vaak wel. Dus dan ga je automatisch andere eisen/wensen aan je apparatuur stellen.

Ruis weghalen in de navewerking vind ik geen optie. Ja het kan, maar een foto die goed uit je camera rolt is altijd van betere kwaliteit. Door de ruis lever je altijd in op scherpte en dat is zo zonde.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3354322
Lazy, ik heb bij mijn camera een online cursus landschapsfotografie gekregen. Is dat wat voor jou? Jij maakt zo graag landschapsfoto's. Ik kan je alle gegevens via pb sturen.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3354323
Kaela schreef:Lazy, ik heb bij mijn camera een online cursus landschapsfotografie gekregen. Is dat wat voor jou? Jij maakt zo graag landschapsfoto's. Ik kan je alle gegevens via pb sturen.
Ja is goed hoor! Stuur maar, lief van je!
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3354325
Lazy Garfield schreef:
Niet helemaal met je eens hoor, dat kwakiteitsverschil is nauwelijk te zien!
Onderstaande foto is gemaakt met een 18-55 kitlens, wonderbaarlijk goed al zeg ik het zelf hahah!
DSC_0003.jpg
Niks mis met de foto hoor, als je er tevreden mee bent is dat toch helemaal goed?


Veel plezier met je nieuwe camera Karin, dat gaat helemaal goed komen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3354331
Lazy Garfield schreef:Ja is goed hoor! Stuur maar, lief van je!
Done! Hoop dat het leuk is!
KarenH schreef: Veel plezier met je nieuwe camera Karin, dat gaat helemaal goed komen.
Thanx!

Vandaag aan het oefenen geweest met Hylos. Was uiteraard super gezellig en heel erg leuk om een model te hebben die meedenkt over licht, compositie en creativiteit. We hebben van alles uitgeprobeerd en ik heb nu een hele lijst met goede plekjes, poses en mogelijkheden!
Het weer werkte ook goed mee, want soms was het zonnig en soms trokken er hele donkere wolken langs. Zo kon ik best wel veel verschillende omstandigheden oefenen.

Aangezien er in een bericht bijlages kunnen, mijn top 3.
IMG_0133.jpg
IMG_0133.jpg (604.65 KiB) 1549 keer bekeken
IMG_0109.jpg
IMG_0109.jpg (892.71 KiB) 1549 keer bekeken
IMG_0062.jpg
IMG_0062.jpg (827.03 KiB) 1549 keer bekeken
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door