Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Laika
#3354181
Ik ben het boek: kijk eens naar je hond van Monique Bladder aan het lezen en daarin wordt het poten likken bij labradors genoemd als OCD (Obssesive compulsive disorder). Het zou dus heel goed kunnen dat zijn eetstress het emmertje laat overlopen en dat hij door het likken de stress afreageert. Rustig wandelen na het eten kan helpen maar lost het probleem mi niet echt op. De eetstress wegnemen wel (makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het).
Door Eef+Stippels
#3354186
Hope schreef:Ik heb hem vandaag meteen na het eten mee uit wandelen genomen. Gewoon rustig, in de straat, bekend terrein, niet aan de riem, eigen tempo. Hij heeft niet gelikt en ook geen gras gegeten.
Fijn! :)
Gebruikersavatar
Door Hope
#3354190
Hij deed het net ook, nadat hij had gedronken.
Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet.

Misschien contact opnemen met Monique?

Ik ben een beetje bang dat ik het ga zien als iets fysieks terwijl het mentaal is. Of andersom.

En bedankt voor het opzoeken!
Door Janie2
#3354194
Dit lijkt me eerder fysiek.
Waarom zou water drinken, van een bak water die er altijd staat, mentale stress opleveren.

Geef je nu ook minder omeprazol?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3354197
Hij likt niet meer aan zijn poten. Dat is "gewoon" jeuk en over nu op de prednison.
Hij likt zijn neus. Echt de tong recht uit zijn mond, naar boven op het puntje van zijn neus. Hij smakt niet of zo.

Stress, ja, dat kan van alles zijn. De dreumes die geregeld met haar schoenen aan komt lopen waardoor hij denkt dat we gaan wandelen. Of de dreumes in het algemeen die gewoon erg mobiel is. We hebben een aantal strenge huisregels, maar toch. Zo mag ze niet naar hem toe wanneer hij in zijn mand ligt, mag ze hem geen eten geven, mag ze niet zonder toezicht bij hen zijn (het is een dreumes hè, die klimt er gerust bovenop als je niet op let) maar toch. Het is wel meer drukte in huis dan eerder.

Het is ook een lab. Een lab is veel met eten bezig en hoewel hij van ons nooit iets uit de hand krijgt is onze maaltijd voor hem ook spannend. Hij kan er niet bij zijn vanwege de kans dat dreumes hem eten toe stopt maar ook dat is een moment van spanning. En dan nog al die 200 dingen die ik niet in de hand heb of kan zien. De teef aan het einde van de straat die loops zou kunnen zijn, die grote reu die precies voor het hek zijn geur uitzet... Verzin maar wat.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3354199
De slokdarm was beschadigd toen ze het biopt namen dus reflux kan absoluut. Alleen dan zou het moeten verbeteren op omeprazol en dat doet het niet. Het verbeterd ook niet op een maagbeschermer.
Door Janie2
#3354200
pearlsofpassion schreef:Hoe kan water drinken nu pijn in de poten geven?
De stress kan ook van iets anders komen. Iets dat niet opgemerkt werd.

Likken..maag/misselijk/buikpijn. Niet zijn poten.
Door Janie2
#3354201
Wellicht dat dat pas met de juiste voeding verbeterd hope?
Hier heeft de vertering een handje helpen met enzymen ook goed geholpen. En de prednison helpt ook niet mee, wel weer broodnodig voor zijn jeuk.

Ik hoop snel dat je voeding vind dat nog beter bij hem past!
Door frodo quin
#3354209
Mij lijkt het te maken te hebben met slikbeweging. Staan zijn bakken op de grond? Misschien is het voor zijn slokdarm nu makkelijker als ze wat hoger staan.
Door eelke
#3354217
Hope schreef:De slokdarm was beschadigd toen ze het biopt namen dus reflux kan absoluut. Alleen dan zou het moeten verbeteren op omeprazol en dat doet het niet. Het verbeterd ook niet op een maagbeschermer.
Maar omeprazol werkt toch niet (volledig) tegen reflux?
Werkt zijn strottenklepje wel goed?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3354225
Omeprazol + maagbeschermer deed ook niet voldoende. Die klep is een goede om na te vragen. Dank je.

Hij doet het vandaag geregeld. Soms kort, na het eten vrij lang.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3354242
Eten op hoogte, dat is het proberen waard.
Vandaag was het heel erg na het eten. Ik denk dat reflux best eens heel dichtbij de oplossing kan liggen.

Ik ga morgen maar weer bellen. Ik wil gewoon een hond die blij is. En hij doet ook wel heel blij, maar twee keer per dag ruim een uur liggen likken kan toch niet goed zijn?

Maar ja. Wat dan hè.
Ondertussen weet ik van gekkigheid gewoon niet meer wat ik moet doen. Ik ging naar Eersel omdat ze daar heel goed zouden zijn en het is echt een fantastische kliniek. Maar toch lijken we totaal vast te lopen. Volgens mij ga ik gillen als ik nu weer moet gaan nadenken over andere voeding.
Ik zit er even doorheen. Soms ben ik dit gedoe gewoon ontzettend moe. Maar ja, wat kan ik hier nou aan doen? Ik ben dit keer totaal niet eigenwijs, ik luister naar alle adviezen en geef hem braaf zijn brokjes en pillen. En het helpt allemaal maar zo weinig. Ga ik nu toch weer naar een andere arts? Ga ik voor alternatief? Ik weet het niet meer :'( :'( :'(
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door