Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hope
#3353772
Maandag gaan we overleggen of hij niet eens een tijdje op tabletten kan. Het moge dan misschien troep zijn, het werkt wel geweldig. Dag misselijkheid, dag diarree, dag jeuk!
Gebruikersavatar
Door Ina
#3353776
Hope schreef:Maandag gaan we overleggen of hij niet eens een tijdje op tabletten kan. Het moge dan misschien troep zijn, het werkt wel geweldig. Dag misselijkheid, dag diarree, dag jeuk!
Als dit jullie een adempauze geeft om voor zowel Nelson als jullie zelf weer even adem te kunnen happen en alle neuzen weer 1 richting op te krijgen... helemaal prima toch
Ik kan me de frustratie zo goed voorstellen
Je probeert alles om het goed te doen, maar elke keer als je een stap neemt hol je er 10 achteruit met een zieke hond tot gevolg die elke keer weer een hoop inspanning moet leveren om weer een beetje normaal te functioneren

Dan maar on-orthodox even op deze manier, kan hij weer even herstellen, en jullie rustig uitdenken hoe verder te gaan

Een rustig weekend gewenst ;)
Door fransbulletje
#3353781
Hope schreef:Maandag gaan we overleggen of hij niet eens een tijdje op tabletten kan. Het moge dan misschien troep zijn, het werkt wel geweldig. Dag misselijkheid, dag diarree, dag jeuk!
Onze franse bulldog Luc had ook heel veel last van jeuk, voedinggerelateerd.
Toen had ik nog nooit van vlees gehoord dus hij kreeg hypoallergene brok.
Helaas bleef de jeuk en vanaf zijn 6e jaar heeft hij een tijd dagelijks prednison gehad.
Later vond ik een brok zonder allerlei chemische toevoegingen en werd de jeuk minder en kon de prednison naar om de dag.
Hij is 13,5 jaar geworden, dus 7 jaar prednison gehad.
Het enige wat ik ervan merkte was dat hij wat meer moest plassen.

Sterkte met Nelson!
Door Eef+Stippels
#3353819
Hope schreef:Maandag gaan we overleggen of hij niet eens een tijdje op tabletten kan. Het moge dan misschien troep zijn, het werkt wel geweldig. Dag misselijkheid, dag diarree, dag jeuk!
Even wat rust voor jullie allemaal, dat is wel fijn :)
Het belangrijkste is dat Nelson zich goed voelt. Hopelijk blijven bijwerkingen achterwege.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3353838
Ik snap er niks meer van.

Hij krijgt nu:
2x daags Trovet
1x daags omeprazol 20 mg
1x daags apoquel 16 mg
Hij heeft prednison gehad in injectie vorm.

Na het eten is hij minstens een uur obsessief aan het likken en boeren.
Hoe kan dit nou toch?

Het goede nieuws is dat hij geen jeuk heeft.
Door Janie2
#3353840
He bah Nelson toch. Wat vervelend dat Nelson zich na het eten niet lekker voelt.

Wellicht van de omeprazol?
Althans, mijn hond krijgt die klachten van 1 tabletje omeprazol. Dat komt hier voor hem niet in huis. Zantac/Zitac werkt voor hem perfect als alternatief.

Dat likken enzo is begonnen nadat er gestart werd met gekookt konijn toch? De maag heeft wat langer nodig om te herstellen misschien? Probiotica proberen?
Door Janie2
#3353841
Toevoeging: mijn hond kreeg ook maagklachten na de injectie moderin. Zou dit nog van de prednison kunnen komen bij Nelson?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3353842
Nee, likken doet hij al vanaf de start van al die vage klachten maar op trovet+omepeazol+maagbeschermer was het weg. Op trovet+omeprazol deed hij het ook niet. Op konijn+omeprazol deed hij het wel weer.

Maar nu dus ook weer. Na het eten, verder niet.
Door enya13
#3353911
schrokt hij mss. waardoor er veel lucht mee naar binnen komt? dat zou dan wel het boeren kunnen verklaren, maar niet het likken.
wat een zoektocht......zou die injectie al uitgewerkt kunnen zijn?
zouden meerdere mini porties over de dag verdeeld nog een optie zijn?
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3353982
Hope schreef:Maandag gaan we overleggen of hij niet eens een tijdje op tabletten kan. Het moge dan misschien troep zijn, het werkt wel geweldig. Dag misselijkheid, dag diarree, dag jeuk!
Vandaag nog wijzer geworden over behandelplan?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3353992
We gaan toch eerst even een andere brok proberen. Op de trovet likt hij na het eten ook, maar dan gemiddeld 5 tot 10 minuten. Op vlees (spiervlees, gekookt) minstens 1,5 uur.

Hij krijgt nu prednison. Dat doet hem goed.
Apoquel is nu niet nodig.
De MDL en Vroom hadden beide nog weer verschillende opties om te proberen. In beide zitten dingen waarvan ik denk: dat zou zomaar eens een allergische reactie kunnen geven. De brok van Vroom (Renske) bevat een heel hoog percentage dierlijk eiwit (zalm). Er zit wel aardappel in, wortel en lijnzaad. De brok van de MDL is vrij van lijnzaad en bevat alleen een gehydroliseerde eiwitbron maar bevat dan weer granen.

Ik denk dat het gewoon ienemienumutte is. Ik ben gegaan voor de Renske.
Dat likken is vreemd. Waarom doet hij dat toch? Is dat altijd een teken van misselijkheid?
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3354006
Ik geloof in de stimulerende werking van prikkels in het mondgebied. Denk maar aan baby's die automatisch duimen, zoenen, en honden likken nu eenmaal graag.
Snow likt zichzelf zo graag dat een klein schaafwondje eerst een grote infectie wordt (door het likken) en daarna pas geneest, gewoon omdat likken zo zelfbelonend is. Het kan dus ook uit gewoonte, gewoon omdat het lekker is... Maar jij kent Nelson het beste....

Oh, wat vind ik dit ontzettend naar voor jullie.... Zo hard geprobeerd alles goed te doen, en dan nog zo omhoog zitten met jullie schat... Sterkte...
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3354015
Ik denk dat steeds snoet aflikken wijst op misselijkheid. Gecombineerd met veel slikken.
Terwijl vb poten of buik soppen eerder stressreducerend gedrag is.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door