Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3351268
Zoals beloofd, de olifanten tijdens hun zwemuurtje in het meer.

Het meer ligt midden in het park en heeft langs de randen diverse verblijven, zoals die van zeehonden, pinguins en dwergnijlpaarden. De rest is gewoon open. De olifanten komen langs een afgezet pad vanuit hun verblijf naar het strandje. Tussen hen en het publiek zijn een groene strook en wat lage hekjes. Als er een het meer over zou zwemmen, zouden ze de kuierlatten kunnen nemen, al denk ik niet dat ze er bij de overkant makkelijk uit zouden komen door een wat steilere kant. Het geeft in ieder geval wel een gevoel van vrijheid en de olifanten hebben ook duidelijk plezier in hun uitstapje. Elke olifant heeft een begeleider. Slechts 2 mahouts rijden ook op 2 specifieke olifanten, de rest loopt er naast. De kudde bestaat uit ex-circusolifanten en hun nakomelingen. Het park heeft een uitgebreid hands-on beleid, wat het de verzorgers mogelijk maakt de dieren veel afleiding en bezigheid te geven. Smorgens voor de opening van het park schijnen ze elke dag een ronde door het park te wandelen, voor de beweging en uitdaging.
De olifanten hoeven niet te zwemmen, ze gooien wat appels in het water ter aanmoediging, maar er bleven meerdere olifanten op het droge. Die hebben daar dan wat takken en hooi om zich mee te vermaken en ze speelden wat aan de rand van het water.
olifanten.jpg
olifanten.jpg (1.38 MiB) 2017 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3351717
Lizzy schreef:Zo te lezen hebben ze een beter leven gekregen. Ik hoop het voor ze. Prachtige dieren :smitten:
Je ziet als bezoeker altijd maar een deel he. Maar ik acht mezelf toch aardig in staat om te kunnen beoordelen of een dier een beetje lekker in zijn vel zit. En dat zitten deze olifanten!
De verzorgers hebben wel zo'n stok met een haak. Dat zie je overal bij hands-on verzorging en ik vind dat geen fijn gezicht. Maar je ziet aan de dieren hoe ze getraind en verzorgd worden. Je ziet of ze schrikreacties hebben, aarzelen, terughoudend zijn. Of juist vrij, vol vertrouwen en zonder angst. Ik heb overigens ook geen enkele keer de stok gebruikt zien worden, anders dan als verlening van de arm even de olifant aantikken (zonder de haak te gebruiken) voor aandacht of omdraaien ofzo.
Ik vind dat ook leuk om te observeren en in alle 4 de keren dat ik er geweest ben, heb ik vrij, vrolijk en open gedrag gezien. Als ze vrij mogen bewegen, benaderen ze de verzorgers om te zien of er wat aandacht of lekkers te scoren is. De jonkies spelen vrolijk om de verzorgers die poep aan het scheppen zijn heen. Als ze geroepen worden voor training, komen ze enthousiast aan en doen vlot wat ze gevraagd wordt. En als dan een verzorger niet snel genoeg lekkers geeft, tikken ze ze met hun slurf op de schouder om alsnog iets te krijgen ;D .
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door