Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Charlotte32
#3349973
Oneeee!! Een tijdje geleden (april) vertelde ik jullie dus dat Amber gvs heeft. En ben bang dat het er weer aan zit te komen :-[ gister tijdens het avond eten keek ik naar haar en zag ik haar een beetje schokken zeg maar heel lichtjes en ging haar koppie weer helemaal scheef weg gedraaid. Duurde maar heel even. Ze was wel gewoon bij. Toen ging ze opstaan en zwalkte ze een paar passen op haar achterbenen. Toen was het ook weer goed en ging ze gewoon door met schooien ::) zo begon het de vorige keer ook (achteraf gezien) Vanacht maar met een oog en oor open geslapen, maar alles gaat nog goed. Heb er een hard hoofd in hoor. Ondanks dat ze elke dag toch vitamine b krijgt. De komende dagen zal weer zwaar worden.
Gebruikersavatar
Door Laika
#3349994
Je hoort wel vaker dat honden met GVS na een tijdje nogmaals klachten krijgen. Meestal zijn de klachten dan een stuk milder dan de 1e keer.
Hopelijk is dit bij Amber ook het geval. Sterkte de komende tijd.
Door Charlotte32
#3350007
Laika schreef:Je hoort wel vaker dat honden met GVS na een tijdje nogmaals klachten krijgen. Meestal zijn de klachten dan een stuk milder dan de 1e keer.
Hopelijk is dit bij Amber ook het geval. Sterkte de komende tijd.
Dank je wel. Net buiten weer een gehad. Gelukkig kon ze zelf naar huis lopen weer en heeft nog gepoept en geplast. Ik zal haar nu extra scherp nu scherp in de gaten houden. Blij dat ik de schoonmaak boven vanmorgen snel heb gedaan.

Ik hoop ook dat het nu minder heftig zal zijn, tis ook nog zo warm.
Door Charlotte32
#3350118
Tot nu toe gaat alles nog goed. Ik hoop zo dat het hier bij blijft. Maar je weet het nooit. Vorige keer had ze ook voortekens voor de echte aanval.
Door Charlotte32
#3350850
En daar zit je dan om 3 uur snachts toch beneden. Rond een uur of 1 vannacht kwam ze onder het bed vandaan waar ik wakker van werd. Ze kon met moeite een paar stappen zetten en plofte neer. Toen wist ik genoeg. Even rustig bij haar gaan zitten en snel wat aangetrokken. Eenmaal naar beneden getilt weer even rustig zitten met haar. Haar koppie slingert wat heen en weer en hijgt veel. Toen moest ze overgeven en wilde even later achter thuis waar ze ging plassen, poepen en weer overgegeven. Lopen lukt nog wel gelukkig maar erg wankel. Binnen heeft ze uit haar eigen bak gedronken en is bij me voor de bank gaan liggen en nu ligt ze rustig en hijgt niet meer. Haar koppie slingert niet meer heen en weer maar staat wel scheef en haar ogen lijken nog rustig. Ik denk dat ze zo wel in slaap valt. In afwachting hoe ze straks er aan toe is als ze wakker word. Toch zit de schrik er wel weer in terwijl je al wel weet wat het is. Hopelijk op een snel hertsel.
Door Charlotte32
#3350857
Laika schreef:Ach, wat sneu. Het blijft een akelige aandoening. Hopelijk knapt ze nu weer snel op.
Dank je wel. Heb is inderdaad erg akelig.

Ze had maar een paar minuutjes haar ogen dicht. Haar ogen gaan nu ook wat heen en weer maar niet super snel. Ook heeft ze weer gepoept en geplast en gebraakt. Ze drink veel waardoor het er ook weer direct uitkomt. Iemand hier tips voor? Ik zal straks eens een halfe primatour tabletje geven wat ik nog heb van de vorige keer, en hopen dat het er even in blijft.
Door Charlotte32
#3350947
Liaka, het is eigenlijk prezies hetzelfde als vorige keer. Ze is er gelukkig wel rustig onder, maar is nog steeds zo misselijk dat ze af en toe toch nog wat gal spuugt. Ze krijgt steeds kleine beetjes water, dan gaat het wel wat beter. Haar oogjes schieten nog heen en weer. Ze kan wel lopen (wankelen) en poept en plast netjes buiten. Als ze wakker is sjouwd ze van binnen naar buiten heen en weer. En dan gaat ze weer even liggen slapen. Maar als ik niet in beeld ben komt ze eerst weer kijken waar ik ben. Gister 2 uurtjes slaap gehad en vannacht ongeveer 4 uurtjes. Durf zelf haast niet te gaan slapen, bang als ik haar niet hoor dan. Wat een toestand weer. Ik hoop dat de oogjes snel weer wat rustiger worden. Vorige keer was dat geloof ik met de derde dag. We zitten nu in dag 2.
Door Charlotte32
#3351011
Nog even een update van vandaag. Het gaat eigenlijk al wel weer een stukje beter met Amber. Ze is een stuk rustiger. Haar oogjes worden weer wat rustiger, en denk dat het morgen wel weer aardig gewoon zal zijn net als de vorige keer, hoop ik. Eten heeft ze niet zo zin in, ook net als de vorige keer. Wel heeft ze vandaag nog een keer wat gal gespuugt en loopt ze nog wankel. Zo maar op tijd gaan slapen, en hoop iets langer.
Door Anne in Zweden
#3351015
Fijn dat ze weer een beetje opknapt! Wel weer schrikken natuurlijk, maar goed dat je weet wat het is en dat je gericht kunt handelen. Is voor je hondje ook fijn, als vrouwtje niet in paniek raakt maar steun kan bieden. Hopelijk is ze gauw weer helemaal opgeknapt!
Door Charlotte32
#3351298
Dank je wel Anne. Ja gelukkig wist ik wat het was, en toch schrik je weer natuurlijk.

We zijn vandaag alweer in dag 6. En het gaat goed! Haar oogjes zijn weer helemaal normaal. Het eten gaat nog iets moeizamer, maar zo over de dag krijgt ze toch wel haar normale hoeveelheid binnen. Dus dat is dan wel goed. En een extra koekje gaat er ook wel in. Het lopen gaat weer aardig recht, alleen als ze omdraaid of ineens een geurtje ruikt is het balans nog een beetje wankel, en op ongelijke ondergrond is het ook nog iets lastiger, maar ook dat gaat elke dag weer een beetje beter. Vannacht gaan we weer proberen boven te slapen. Ik hoop dat dit de laatste aanval was. Duimen jullie mee? Iedereen bedankt voor de lieve berichtjes!
Gebruikersavatar
Door Laika
#3351325
Wat fijn om te lezen dat het weer een stuk beter gaat met Amber. Ik duim met je mee dat ze nu vrij blijft van aanvallen.
Door Janie2
#3354277
Hoe gaat het nu met je lieve stabij?
Hebben jullie al gedacht aan de protozoa e.cuniculi als oorzaak van haar klachten?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door