Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door sascha
#335035
hallo allemaal ;D


ik heb een vraagje :)
ik wil mijn hond geitenvlees met bot gaan geven gekookt :D nu vertelde de slager dat geitenbotten versplinteren :o en dat dat niet zo goed is voor de hond graag jullie mening ;D
alleen geitenvlees is n.l 2 keer zo duur dan geitenvlees met bot ik betaal voor het laatste 4,5 euro de kilo
:D
groetjes sascha ;) ;) ;)
Door Truus
#335038
Zijn het geitenribben? Denkt de slager dat je ze eerst gaat koken ofzo? Dan gaan ze n.l wel splinteren ja.
Je moet beslist niet gaan koken maar alles rauw geven hoor.
Laatst gewijzigd door Truus op do 16 jun 2005, 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#335044
Waar woon je? Ik betaal voor geitenribben met veel vlees 2 euro per kg., en voor geitenvlees 50/50 (Vlees/vet) 2,50 euro per kg.
Enne je moet het inderdaad niet koken hoor, gewoon rauw geven!
Door rees
#335214
sascha schreef: hallo allemaal ;D


ik heb een vraagje :)
ik wil mijn hond geitenvlees met bot gaan geven gekookt :D nu vertelde de slager dat geitenbotten versplinteren :o en dat dat niet zo goed is voor de hond graag jullie mening ;D
alleen geitenvlees is n.l 2 keer zo duur dan geitenvlees met bot ik betaal voor het laatste 4,5 euro de kilo
:D
groetjes sascha ;) ;) ;)
??? ??? ???
Gebruikersavatar
Door sylvia
#335253
sascha schreef: hallo allemaal ;D


ik heb een vraagje :)
ik wil mijn hond geitenvlees met bot gaan geven gekookt :D nu vertelde de slager dat geitenbotten versplinteren :o en dat dat niet zo goed is voor de hond graag jullie mening ;D
alleen geitenvlees is n.l 2 keer zo duur dan geitenvlees met bot ik betaal voor het laatste 4,5 euro de kilo
:D
groetjes sascha ;) ;) ;)
Als ik hier lees dat je gekookte botten wil gaan geven, zegt mij dat je hier nog maar bar weinig gelezen hebt, misschien is het handig dat je in de bieb even gaat lezen bij het voeren van botten en zo
Door sascha
#335442
hallo allemaal :D

allemaal hartelijk dank voor jullie reacties ;D ik ga aan de slag en ik woon in gelderland er is hier naar mijn weten maar één islamitische slager die geitenvlees verkoopt ::)

groetjes :)
Door tieneke
#335767
Als je hond nog geen botten gewend is moet je echt eerst beginnen met kippennekken,hierna kippenvleugels(goed inknippen)dan eens een zacht lamsribje ;)
Geitenribben zou ik persoonlijk niet geven...best hard.
Door Laura2004
#335770
Wil je je hond alleen maar gekookt geitevlees geven? ??? Dat lijkt me niet echt gezond. Zit je ons niet in de maling te nemen? Eerst gaf je toch gekookte aardappel met geitevlees en nu ga je alleen maar geitevlees geven. Ik zou me echt wat meer gaan verdiepen in de barf methode als je wilt gaan barfen.
Door Laura2004
#335771
tieneke schreef: Als je hond nog geen botten gewend is moet je echt eerst beginnen met kippennekken,hierna kippenvleugels(goed inknippen)dan eens een zacht lamsribje ;)
Geitenribben zou ik persoonlijk niet geven...best hard.
Ik geef mijn honden heel vaak geiteribben en dat gaat prima, want jouw lamsribbetjes zijn ondertussen al op ;) jammer genoeg, maar om te beginnen lijkt het me niet echt het ideale bot.
Laatst gewijzigd door Laura2004 op vr 17 jun 2005, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#335774
Laura2004 schreef: Ik geef mijn honden heel vaak geiteribben en dat gaat prima, want jouw lamsribbetjes zijn ondertussen al op ;) jammer genoeg, maar om te beginnen lijkt het me niet echt het ideale bot.
Hoi Laura,ben zelf nogal voorzichtig met de gebitjes van onze nollebakmonsters :-\
Hier alleen zachtebotten,zeker met Tinussie.
Zeker voor een beginnende en onervaren hond vind ik het een te groot risico(buiten de tanden nog)
Door Laura2004
#335776
Die geitebotten die ik geef zijn net zo zacht als de meeste lamsribben vind ik. Ze hebben geen last van hun gebit ofzo. Het zijn toch niet dragende delen. En ik neem aan dat het ook van jonge dieren is.
Door tieneke
#335780
Laura2004 schreef: Die geitebotten die ik geef zijn net zo zacht als de meeste lamsribben vind ik. Ze hebben geen last van hun gebit ofzo. Het zijn toch niet dragende delen. En ik neem aan dat het ook van jonge dieren is.
Als je zeker weet dat het van jonge geiten komt is er niet veel aan de hand,zelf heb ik nog steeds het verhaal van Helen met Kuma voor de geest die knetterharde geitenbotten had gegeten en bijna het loodje had gelegd....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door