Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ellenned
#3350196
Waar ik steeds bang voor ben, Yil heeft gezwommen in Reeuwijk en daar is dus sinds gister blauwalg. Ik hield dat via de site goed in de gaten en iedere dag was t schoon. Nadat ze daar had gezwommen is ze gistermiddag ziek geworden en gelijk gingen de bellen rinkelen, dus blauwalg sinds die ochtend. Da geweest en injectie tegen misselijkheid gekregen en ze is nagekeken, we moesten haar zeer goed in de gaten houden. Ws was het een lage concentratie maar omdat er ook altijd veel mensen zwemmen houden ze dat zo ( gelukkig) Vandaag is ze echt een hoopie ellende, niet meer spugen maar zo lamlendig. Iemand enig idee hoe lang het duurt voordat dat haar lijf weer uit is?
Door Lizzy
#3350207
Ach ach, wat een ellende :'( . Wat zielig :'( . Ja hier kun je dus echt niks aan doen he... Ben je nog zo voorzichtig..... :-\ :-X . Ik heb echt geen idee hoe lang het duurt bij honden. Bij mensen zeggen ze dit:

3. Wat kun je van blauwalg krijgen?
Zwemmers die in aanraking komen met blauwalg kunnen binnen twaalf uur last krijgen van irritaties aan hun ogen en huid. Andere klachten zijn koorts, hoofdpijn, gezwollen lippen en maag- en darmklachten, zoals diarree en overgeven. De verschijnselen houden ongeveer vijf dagen aan en verdwijnen vaak vanzelf.

(bron: https://www.parool.nl/amsterdam/blauwal ... ~a4601933/)

Wat ik wel zou doen zelf, ik zou ieder kwartier een tot poeder geplet tabletje Okugest (van VSM) geven. Dit is echt wereldspul door de Okoubaka aubrevillei die er in zit. Dat helpt ook bij voedselvergiftigingen en blauw alg is eigenlijk geen alg maar een bacterie. Als je dat een paar keer ieder kwartier hebt gegeven (keer of 3), zou ik ieder uur een tablet gaan gegeven. En daarna iedere paar uur. Trek je niet teveel aan van het totaal aantal tabletten dat op de verpakking staat.

STERKTE :-*
Door ellenned
#3350208
Dankjewel Lizzy! Pffft dat ik daar toch niet aan heb gedacht, ik ga er gelijk mee beginnen, ik heb dat altijd in huis. Zal nog even niet zo makkelijk gaan ze wil echt niets eten ( voor het aller eerst in haar 10 jarig leventje).
Och ik voel me zo schuldig, overal wordt er voor gewaarschuwd en ik dacht, dat overkomt me niet.....
Maar goed, t is zo, nu hopen dat ze er snel weer boven op komt :)
Door Lizzy
#3350212
ellenned schreef:Dankjewel Lizzy! Pffft dat ik daar toch niet aan heb gedacht, ik ga er gelijk mee beginnen, ik heb dat altijd in huis. Zal nog even niet zo makkelijk gaan ze wil echt niets eten ( voor het aller eerst in haar 10 jarig leventje).
Och ik voel me zo schuldig, overal wordt er voor gewaarschuwd en ik dacht, dat overkomt me niet.....
Maar goed, t is zo, nu hopen dat ze er snel weer boven op komt :)
Als je een tabletje tussen twee eetlepels plet, dan krijg je poeder. Dat strooi je in haar bekkie en daarna doe je haar bekkie gauw dicht (zodat ze het poeder er niet uit kan blazen). Homeopathische middelen mag je juist niet met voeding geven.

Ik ga ontzettend voor je duimen maar ik vind serieus dat je je niet schuldig mag voelen!!!!!
Door ellenned
#3350216
Ja zo heb ik t net gedaan, of ze me nog lief vindt weet ik zo net nog niet ::)

Nee weet ik ook eigenlijk wel, maar vindt t zo rot haar zo ziek te zien
Door ellenned
#3350232
Echt niet leuk meer, ik doe nu ieder half uur een spuitje water in dr bekkie. Niks aan als ze zo ziek zijn :(
Door Janie2
#3350237
:-\ shit!!! Echt die droogte en hitte ook..alles gaat naar de knoppen. Ik durf ook bijna het stromende grondwater niet meer aan hier. Ik hoop dat Yil snel opknapt. Drinkt ze wel wat?
Door Eef+Stippels
#3350262
ellenned schreef:Echt niet leuk meer, ik doe nu ieder half uur een spuitje water in dr bekkie. Niks aan als ze zo ziek zijn :(
Nee, heel rot is dat :(
Hoe gaat het vanochtend?
Door ellenned
#3350263
Vannacht kwispelde af en toe heel licht, gister heb ik dr alleen maar met dr staart tussen haar benen gezien. Ze drinkt gelukkig goed, dat is fijn want ze verliest héél veel kwijl.
Misschien straks s kijken voor iets te eten maar zo niet is dat ook prima.
Maar echt, wat zijn ze er ziek van
Door Eef+Stippels
#3350269
Fijn dat ze goed drinkt.

Is ze nog zo misselijk, dat ze zoveer kwijlt? Heb je nog wat tegen de misselijkheid meegekregen?
:bigarmhug:
Gebruikersavatar
Door sam28
#3350271
Ach nee wat sneu. Je bent heel voorzichtig geweest en niet schuldig voelen. Al snap ik m wel.
Hopelijk knapt ze wat op vandaag nu het ook koeler is. Beterschap!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door