Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Thea
#3348163
Ik lees veel mee, reageer weinig.
Maar wat fijn dat het nu op brok veel beter lijkt te gaan.
Ik ben ook voor vers, maar sommige honden schijnen het daar echt niet goed op te doen. :-\
Dan idd maar liever brok en een (gezondere) blije hond. ;)
Ik hoop dat je hier gewoon de voortgang van Nelson wil en mag blijven vertellen.
Denk dat veel mensen hier toch Nelson en jou gezinnetje willen blijven volgen. :-*
Ook al is het dan absoluut geen brokken forum :o
Gebruikersavatar
Door Laika
#3348177
Hope schreef:Nou ja mijn theorie is dat hij al heel lang allergisch reageert op iets in zijn menu. Ik ben natuurlijk al vier jaar met hem bezig. Ik wilde hem altijd vrij van medicijnen hebben maar op den duur lukte dat niet meer.
Ik ging toen naar de dermatoloog met de mededeling: wij zijn moegestreden. We gaven hem apoquel.
Dat hielp. Hij werd weer jeukvrij en blij.
Maar wat nu als ik zijn immuunsysteem daarmee een klap heb gegeven keer op keer op keer? Stel dat ik hem een jaar lang iets heb gevoerd waar hij niet tegen kon maar de symptomen onderdrukte met apoquel?

Immuunsysteem op hol, lage weerstand, bacterie er bij. Apoquel dat er om bekend staat infecties heviger te doen verlopen. Dat zal allemaal niet geholpen hebben en dan ook nog iedere dag iets eten waar je lichaam niet tegen kan.

Maar het is maar gewoon mijn theorie. Het is algemeen bekend dat een atopische hond steeds slechter wordt en dus meer jeuk krijgt. Omdat ik zo secuur het eliminatiedieet heb gevolgd heb ik er nooit bij stil gestaan dat hij ook allergisch kon reageren op iets wat eerder goed ging. Ik ging er vanuit, en de artsen met mij, dat hij gewoon steeds heftiger reageerde op de pollen, huisstofmijt en al die andere dingen waar hij niet tegen kan. Maar misschien was het toch wel gewoon de voedselallergie :-\
Ik ben geen kenner maar ik vind je theorie heel erg plausibel. Nu maar duimen dat je vanuit hier weer verder kan.
Gebruikersavatar
Door chery
#3348186
Ik lees het nu!! Wat fijn dat hij het nu beter doet op brok.
Ik heb de stap ook een keer gemaakt, omdat het niet anders kon. En het meeste vertrouwen had ik in trovet. Je kan het ook bestellen via medpets, ook de worsten, heb je het de volgende dag in huis.

Eerst duidelijkheid en aansterken en dan pas weer vers proberen. Soms hebben ze de rust even nodig van "dood" voedsel.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3348190
Ja, dat denk ik ook.
Vandaag nog maar 2 keer gepoept. Ik krijg toch wel steeds meer hoop hoor!
Gebruikersavatar
Door chery
#3348192
Hope schreef:Ja, dat denk ik ook.
Vandaag nog maar 2 keer gepoept. Ik krijg toch wel steeds meer hoop hoor!
Wat fijn!!!
Door Janie2
#3348201
:groupwave2:

Ik vond je brok/konijnenoor opmerking wel hilarisch!!! Tuurlijk lusten honden brokjes :) (en hier gaat zoiets makkelijks te knagen maar ook tegelijk is het hard/droog vaak fout in de maag van mijn hond. Harde stukjes gedroogde kip en long enzo vallen al zijn hele leven niet zo goed hier)
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3348208
Laatste dat ikhad gelezen was dat het beter ging na de enzymen. Compleet gemist in wat voor rollercoaster jullie daarna zijn gekomen :o
Heel fijn dat jullie nu weer in rustiger vaarwater lijken te komen. Zet hem op Nelson!
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3348209
Oh Marloes, wat ben ik toch blij voor je!!

Ik hoop dat het steeds een beetje beter mag gaan.
Oh, ik zie gewoon een blije Nelson door de wei crossen. :-*

Geniet er maar van (voor zover het kan met de vermoeidheid). :bigarmhug:
Gebruikersavatar
Door Hope
#3348212
Hij krijgt nu Trovet Regulator.

Hij knapt zienderogen op. Hij ligt heerlijk ontspannen en ik dacht echt dat het aan mij lag (dat ik iets wilde zien wat er niet was) maar mijn buurvrouw zei dat hij er minder ingevallen uit ziet. Alsof hij eerder zijn buik inhield zeg maar, en dat nu niet meer doet.

Het is waar dat betreft best een moeilijke hond. Hij laat eigenlijk gewoon niets zien terwijl hij echt heel ziek moet zijn geweest.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3348215
Volgende week maandag. Tenzij er eerder reden is om te komen.
Als hij dan verbeterd is gaat hij verder met de antibiotica. Hij moet dat vier weken in totaal krijgen maar we zijn maar eens begonnen met tien dagen.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door