Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Pauline
#334740
Sinds een aantal weken doet Joep vreselijk moeilijk met het eten van botten. Het enige bot dat hij nog eet is van kippenbouten en -karkassen en lamsbotjes. Ook te grote stukken vlees laat hij gewoon liggen. Als ik het iets kleiner snijd is het goed. Hij neemt de grote stukken vlees wel in de bek hoor, maar kauwt er niet op. Of hij spuugt het uit of hij slikt het ineens door ::). Als ik het vasthoud wil hij er wel stukken afbijten.
Maar de vraag is eigenlijk of het een probleem is dat hij alleen kippen- en lamsbotten eet.
Door Lizzy
#334743
Het eerste waar ik aan denk zijn gebits of bek of keelproblemen. Heb je deze al grondig geinspecteerd?
Gebruikersavatar
Door Pauline
#334754
Hoi Lizzy, ik heb daarnet nogmaals gekeken en het ziet er allemaal prachtig uit. (Kreeg gisteren nog een compliment van de achterbuurman die een poosje op Joep heeft gepast, over Joeps mooie witte tanden).
Ik heb heel sterk de indruk dat het Joep gewoon teveel moeite is om de botten op te kauwen, kan dat?
De botten die hij namelijk wel eet kraakt hij met dodelijk gemak hoor! En heel af en toe gaat een geitenrib er ook nog wel in.
Ook kauwt hij stokken kapot alsof het niets is.
Waaraan kan ik keelproblemen herkennen?
Laatst gewijzigd door Pauline op do 16 jun 2005, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Peet
#334766
Als het idd niet aan het gebit of de keel ligt, kan het zijn dat het voor hem gewoon iets te grof geschut is...'t natuurlijk maar een klein hondje.... ;)
Gebruikersavatar
Door Pauline
#334770
Ja dat zou kunnen, maar in het begin had hij er echt geen moeite mee hoor.
Ik heb wel gemerkt dat hij ook met de lamsribbetjes soms een stukje gewoon niet eet. Of hij is vol, of het is te hard :-\
Door the dude
#334900
Volgens mij niet, paco eet ook alleen maar lamsbottnen en kipbotten.

Wat voor botten at hij eerst wel maar nu niet meer ?
Door Lizzy
#334946
Misschien heeft hij zoiets van "OK, blijkbaar behoren al deze heerlijkheden tot mijn dieet, laat ik eens wat kritischer worden want ik vind al die harde 'troep' niet te eten". Misschien moet je eens parelhoen, duif, eend, konijn en dergelijke gaan proberen! Dat is allemaal wat zachter.
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 16 jun 2005, 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door geer
#334947
Sophie is net zo... Ted schuift alles binnen een miliseconde naarbinnen en bedenkt zich dan pas wat het eigenlijk was, Sophie moet alles eerst heeeel uitgebreid besnuffelen, kijken of het wel een keurmerk heeft, van o.k. geslachte beestjes komt, geen nare uisteeksels of flubbertjes bevat en als dat alles in orde bevonden is, dan wil ze het heel misschien wel opeten. Maar heel misschien ook niet, want eigenlijk wil ze bot alleen op de bank eten en niet in de bench ::) Behalve kip...geef Sophie een kip, knipper met je ogen, kip weg...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door